Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Nu tycker jag att du överreagerar lite när du dkriver att alla tycker så. Det enda jag skrivit om det är svar på när paddan(eller?!) skrev att det var en intressant tanke att hen skrev med sin röst som poteniell förtrollad röst. Jag har inte spårat vidare på det än så länge.

Förlåt, jag var mest frustrerad över att flera bara går rakt av på ett påstående utan att kolla det eller argumentera för det. Menar inte alla utan "alla som argumenterar på detta sätt". :)

Tycker att både Cirkus och Bumpo känns ganska anomnyma vilket får mig att fundera lite, skulle vilja säga att iallafall en av dom är ond. Men jag hittar inga riktiga belägg för det, så ska kika vidare!

Nä. På grund av att personen gått helt obemärkt förbi en konstig röst, konstig motivering och ett löfte som inte hålls så kommer jag att rösta på OOS. Med hänvisning till inlägg #653, #657 och #659.

Mumorsan röstar på OutOfService

kl

Någon som kan förklara vad Dramatiks och Caisas diskussion går ut på i korthet? Jag har läst den flera gånger jag jag fattar inte. Eller, jag fattar vad den handlar om men jag får inte ihop det som skrivs. Är det så att de "bara" pratar runt varandra eller vill de missförstå varandra med flit? Båda två för rätt så klara resonemang men det verkar inte gå fram till den andra.

I ljuset av vad drama skriver i den diskussionen, plus TLVs förmodade hint (hon är så pass van spelare att hon inte skulle hinta på det sättet), så är jag inte längre helt övertygad om dramatiks ondhet, vilket inte betyder att jag tror att hon är god heller. Caisa svänger, iom oviljan(?) att förstå Dramatik, åt det ondare hållet.

Habina håller jag, som de flesta andra, mer åt det goda hållet efter hennes två röster på de onda Monster och Art.

Paddi har, illavarslande nog, flutit rätt myvket under radarn för mig. (Jag hoppas att du har haft en bättre dag och kväll idag än igår.) Måste läsa in mig mer på henne känner jag.

OutOfService kämpar med att komma ikapp i leken. Försöker bidra till leken.

Mammas är haaaaal, men jag upplever att hon verkligen försöker hitta onda. Men att för den delen sätta henne som god? No way José. Än så länge har jag inte reagerat negativt på det hon skrivit.

Mu var jag ju misstänksam mot igår, men det är inget som direkt kvarstår idag. Tror jag. Jag har i alla fall inte reagerat nämnvärt på hennes inlägg under dagen.

Knapp

Röstningen så här långt, tror inte jag missat någon?

Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Paddington
Dramatik röstar på Cirkus
Cirkus röstar på Dramatik

Nä. På grund av att personen gått helt obemärkt förbi en konstig röst, konstig motivering och ett löfte som inte hålls så kommer jag att rösta på OOS. Med hänvisning till inlägg #653, #657 och #659.

Så helt plötsligt kommer du på att jag finns och då blir jag mest misstänkt? Anonym är alltså = ond?

kl

Någon som kan förklara vad Dramatiks och Caisas diskussion går ut på i korthet? Jag har läst den flera gånger jag jag fattar inte. Eller, jag fattar vad den handlar om men jag får inte ihop det som skrivs. Är det så att de "bara" pratar runt varandra eller vill de missförstå varandra med flit? Båda två för rätt så klara resonemang men det verkar inte gå fram till den andra.

I ljuset av vad drama skriver i den diskussionen, plus TLVs förmodade hint (hon är så pass van spelare att hon inte skulle hinta på det sättet), så är jag inte längre helt övertygad om dramatiks ondhet, vilket inte betyder att jag tror att hon är god heller. Caisa svänger, iom oviljan(?) att förstå Dramatik, åt det ondare hållet.

Habina håller jag, som de flesta andra, mer åt det goda hållet efter hennes två röster på de onda Monster och Art.

Paddi har, illavarslande nog, flutit rätt myvket under radarn för mig. (Jag hoppas att du har haft en bättre dag och kväll idag än igår.) Måste läsa in mig mer på henne känner jag.

Mammas är haaaaal, men jag upplever att hon verkligen försöker hitta onda. Men att för den delen sätta henne som god? No way José. Än så länge har jag inte reagerat negativt på det hon skrivit.

Mu var jag ju misstänksam mot igår, men det är inget som direkt kvarstår idag. Tror jag. Jag har i alla fall inte reagerat nämnvärt på hennes inlägg under dagen.

Vad jag kan utläsa av deras diskussion så handlar det i stort om att Caisa tycker att Drama´s inlägg är skumma.

...Fortsättning....

Efter Natt-DL vidhåller hon visserligen att drama bör vara ond men jag ser inte vart hon skulle ha fått det ifrån om hon upptäckt siaren sen innan? Någon annan som ser det? :p

Håller med, och jag har hittills inte sett något från någon som säger "under förutsättning att drama siats så är det SOLKLART att X är siare, vilket jag vill se innan jag tror på teorin.

Jag vet inte, jag tycker fortfarande att det är lite magstarkt att bara krasst anta att någon annan fuskar, jag skulle bli jäkligt både ledsen och grinig om alla bara förutsatte att jag fuskade hellre än att överväga andra saker. Nu har jag visserligen inte spelat med TLV mer än någon gång för länge sedan, men det känns bara ojuste.

Och varför skulle hon bara inte kunna TRO att drama var ond? Jag menar, hon har ju läst tråden och har sina teorier. Jag är helt övertygad om att Padd är ond, och skulle definitivt kunna skriva att hon är "superond", men det gör ju inte att jag siat henne, det grundar sig i att hon skrivit saker som gör att jag misstänker henne? Det är ju det leken går ut på, och som jag följer.

Och grejen är ju att om ni som argumenterar för att drama MÅSTE vara ond för att hon MÅSTE vara siad inte kan leta teorier till det, ni bara antar och kollar inte om det kan stämma.

Men för att svara vad jag tror: Min första tanke är definitivt inte att mina medspelare fuskar. Om jag tror det PMar jag LL för att tipsa, och om det kan vara hintar som kan vara till nytta för min sida kollar jag ju om de stämmer. Jag köper dem definitivt inte utan att kolla.

Jag tror ju inte hon fuskat med flit, på det sättet. Men det har ju hintats hej vilt i de senaste lekarna, så omöjligt tycker jag inte att det är.

Ja? Jag misstänker Drama pga saker hon skriver, att spionen tycker hon är superond är ju bara en av alla saker, och jag har skrivit flera gånger att jag inte alls är säker på att TLV vare sig var förhäxad eller hade någon extra info om Drama, men det har varit en av möjliga scenarion, som jag tycker förklarar TLVs beteende bäst.
Hade jag varit säker hade jag röstat för länge sen. Men det är jag inte. Jag försöker febrilt hitta misstänksamheter hos alla, men t.ex Paddan tycker jag inte är tillräckligt misstänkt än för att rösta på, jag vill se mer av henne.

Och jag har ju för bövelen teoriat kring Drama halva dagen! :mad:

kl

Håller med här om att det känns inte som att Caisa vill förstå Drama´s förklaringar. För i mina ögon så komme hon som sagt var med förklaringar som jag köper, vilket gör att Caisa är min huvudmisstänkt. Men att ingen annan förutom du nu reagerat på henne nämnvärt får mig tveksam.

Håller med här om att det känns inte som att Caisa vill förstå Drama´s förklaringar. För i mina ögon så komme hon som sagt var med förklaringar som jag köper, vilket gör att Caisa är min huvudmisstänkt. Men att ingen annan förutom du nu reagerat på henne nämnvärt får mig tveksam.

Säger du eller! Jag blir ju nojig över att mammas och Paddi inte verkar reagera på Caisa. :eek:

Tillägg: Eller, Mammas reagerar ju på, och ifrågasätter Caisa. Men inte om det som jag reagerat på hos Caisa.

Senast ändrad:

Jag har inte sett ett enda argument som stöder att TLV skulle ha fått infon "siaren har siat drama", vilket gör att jag inte tror att hon hade någon mer info.

Efter idag är Caisa verkligen högt på min lista! Jag funderar på om hon driver så hårt för att ingen ska se mina teorier mot Padd, för att de två är de sista två ulvarna?

Och att OOS översätter min och Dramas diskussion som att det bara är jag som tycker Dramas inlägg är skumma och inte Drama som är (tycks från mitt håll i alla fall) lika frustrerad på mig tycker jag skaver. :cautious:

Jag tycker Dramas inlägg är skumma, Drama tycker mina inlägg är skumma för hon tycker inte hennes inlägg är skumma, men vi försöker ju i alla fall reda ut det?

Jag skulle behöva en timme till. :arghh:

Fast att skriva "drama är superond" eller liknande (minns bara drama och superond, inte exakt formulering), plus inga reella teorier är ju att fuska, medvetet, om hon fått infon att drama är ond. Det är liksom inget snack om saken.

När det gäller hintningar så håller jag med mammas till 100% - hintar straffar bara sig själv och sin egna sida, vilket jag skriver redan i inlägg #279.
Jag tycker inte man ska lita för mycket på vad tlv skriver för även om hon var spion så är det väl bara två rader hon hunnit få och vi vet inte vilka rader. Jag säger som mammas att går man för mycket på tlv utan att kika på hennes teorier även om vi vet att hon var god så riskerar vi att missa annat. Även om man är spion och fått veta något så är det otroligt lätt att missuppfatta det man sett (vilket jag själv varit med om).

Tiden bara rinner iväg känner jag. Jag sätter fortfarande Habina åt det goda hållet, som jag skrev i morse så tror jag inte att hon lägger första rösten på två kolleger två dagar i rad.

Outoufservice har inte skrivit särskilt mycket, men jag reagerar lite på det här inlägget:

Men jag hänger verkligen inte med på det här alls?
Hela grejen går ju ut på att vi i goda laget skall få ut dom onda och överleva själv. Hur ska man få sitt lag att vinna om man inte försöker få andra att verka misstänka?

Som god vill man väl leta upp ulvarna, dvs hitta de man misstänker – man försöker väl inte få andra att verka misstänkta? Däremot försöker ju ulvarna kasta ut misstankar om alla.

Det enda övriga teoriinlägg jag sedan hittar är det hon skrivit om mammas och art (som jag tidigare besvarat) samt att hon håller med mig om att Habina nog är god. I övrigt är det väldigt kort och intetsägande. Sedan känner jag att hon verkligen går i försvarställning när hon fått en röst mot sig vilket också får mig att reagera på henne.

Paddington röstar på OutOfService

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar