Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast kikar man på tlvs inlägg efter dagDL 2 – så nämner hon inte dig överhuvudtaget,
Om du tycker att det är misstänkt att hon tycker att cirkus verkar ond så bör du väl vara ganska (om inte helt) säker på att hon är god? Varför skulle det annars vara misstänkt att misstänka en person som vi inte vet rollen på än?
TLVs spökinlägg fick mig att tro att hon hade viss info som hon försökt göra tydlig i tråden. Därför blev detta inlägg från TLV intressant nu när man vet hennes roll. Här tycker jag att hon går ganska hårt åt Cirkus, och senare lägger hon även sin röst på Cirkus. Kan TLV haft info om sian trots allt? Detta inlägg kom dessutom ganska snart efter Natt-DL vilket gör att tiden stämmer väl med att hon skulle kunnat få info om en sia. Utifrån detta så seglar ju verkligen Cirkus upp på misstankelistan hos mig också.
Och angående vad du skriver om att Art inte la sin röst på mig direkt. Art visade sig vara Gargamel. Gargamel var den som fick trolla. Om Gargamel och en annan ulv riskerade att åka i lynch, tror du inte de i lyan skulle diskuterat redan från början att offra den andra ulven då eftersom Gargamel var mer värdefull? Därför borde ju Art istället lagt sin röst på mig redan från början då om vi nu satt i lyan tillsammans. Och inte som du skriver undvikit det för att vi var ulvar båda två.
Det jag skrev var att du, och i viss mån drama, verkade vilja missförstå varandra. Drama försökte på olika sätt förklara hur hon tänkte och resonerade men du verkade verklien inte vilja förstå.
Ja, jag vet att du kan ha svårt att förstå andra spelare. Men så svårt? Du är ju bra på lekarna och är bra på att läsa dem. Vad är det som är svårt att förstå i dramas resonemang?
Jag hade även uppe som tanke att ni bara pratade förbi varandra. Men det nåmner du inte alls. Jag försöker verkligen greppa din och dramas diskussion igår. Men jag kan inte det. Alls.
Vilken vettig god spelare skulle svara på den frågan?!
Jag tror inte jag kan förklara vad jag känner inför lottning bättre än jag försökt göra, men blir det lättare att se min synvinkel om jag säger att jag varken köper Bumpos röst på mig eller din röständring?
1. Bumpo röstar på mig för att hon tycker jag verkar ovillig att förstå Drama. Det tycker jag är rent förtal, eftersom förstå Drama är det enda jag försökte göra hela jäkla dagen igår. Bumpo vet dessutom mer än många andra efter förra leken att det inte är ett dugg ovanligt att jag inte förstår andra spelare. Så jag köper inte hennes röst. Alls.
2. Sen kommer du, som lagt ner en hel del energi på att predika om hur fel det är att misstänka Drama pga vad TLV sagt, och inte vad jag kan se tidigare luftat misstankar mot mig utan bara diskuterat mina teorier med mig, och säger att jag plötsligt är väldigt misstänkt efter att Bumpo och OOS luftat sina misstankar.
Vad baserar du det på? Hur blev jag mer misstänkt än de som faktiskt höll Drama som sjukt misstänkt grundat mycket på TLV? Så pass att de lade tidiga, obevekliga röster. Vart har jag inte teoriat om Drama som inte har något med TLV att göra? Har inte jag vänt och vridit på möjliga scenarion?
Och vad baserar du att du höll OOS som god på? Hon hade knappt varit aktiv, kommer in 30 min innan DL och börjar misstänka mig vilket knappt ger mig tid att ens försöka förklara eller försvara mig. Det är ett mycket ulvigt beteende i mina ögon.
Med 7 goda specialroller kvar i leken tycker jag det är ett hemskt högt spel av en ovetandes god att lägga upp någon för lottning med motiveringen "Hon kanske är i maskopi med den jag håller mest misstänkt.".
Detta har jag funderat över under natten, och jag håller varken dig eller Bumpo som lika goda som jag gjorde i mitt förra teoriinlägg.
Vad menar du?
Att jag skulle skriva ut vem jag tror är siare?
Det vore väl mer än lovligt korkat.
jag har läst igenom tre gånger minst.
Det skumma är att jag själv redan från första stund tyckt att Padd varit just skum, men jag kan inte sätta fingret på vad, kanske känslan av att hon flyter med och sticker inte ut. Du ser saker som jag verkligen inte kan uppfatta.
Kan inte du försöka förtydliga dina teorier runt Padd?
Till exempel där hon försäger sig - jag ser det inte.
Det är lite udda att du tycker att hon är misstänkt för att hon luftar lite tankar om att du skulle kunna vara god, varför vill du sätta henne i lyan för det? Eller har jag helt missuppfattat?
Paddington skrev:Sedan är det en annan sak som jag funderar över när det gäller röstningen igår. Varför ändrade inte någon i lyan sin röst när de insåg att monster skulle hamna för lottning? Visserligen var röstningen koncentrerad runt DL, men efter att mammas lagt sin röst på mu 20.58 så var det två minuter kvar - hade lyan varit vaksam och följt lottningen hade de kunnat se vad som var på väg och hända och någon av dem hade kunnat ändra sin röst.
Det får mig att börja fundera lite. Varför ändrade inte monster sin röst till lorden eller tlv? Även om det varit djupt misstänkt så hade hon "köpt" sig ytterligare en dag kvar i leken, varför tog hon inte tillfället i akt?
Varför var det ingen annan i lyan som ändrade sin röst? Det hade inte varit lika uppseendeväckande som om monster gjort det (även om det väckt uppmärksamhet). Det får mig att fundera över om det är så att någon av de andra som var uppe för lottning också är i lyan och man ville inte peka ut någon av dem, eller kan det vara så att eftersom vi har flera spelare som är ganska så inaktiva - det är möjligt att lyan består av dels oaktiva och/oerfarna ulvar och de inte varit tillräckligt uppmärksamma?
Eller tyckte man att oddset med 25% risk att bli lynchad var tillräckligt bra för att man skulle låta lotten avgöra??
Paddington skrev:Jag håller inte riktigt med dig, mammas gör alltid det som är bäst för henne själv - hon röstar alltid på den hon misstänker mest oavsett om misstankarna hamnar på någon ev kollega eller inte. Det enda jag kan säga om henne är att det känns väldigt osannolikt att mammas skulle lägga en räddningsröst för det om något skulle inte gagna henne själv. (faaast det skulle vara så typiskt otypiskt för mammas, så det vette sjutton om hon inte faktiskt skulle kunna göra det ändå...)
Mammas skrev:Fast alltså, det där stämmer verkligen inte. Jag gör INTE det som är bäst för mig själv. Jag gör det som är bäst för min sida. Är jag ond och det gagnar onda bäst att min kollega ryker, BAM! Är jag ond och det är bäst för min sida att jag åker uppmuntrar jag mina kollegor att få alibi på köpet om det går att lösa smidigt. Är jag god och mycket misstänkt kommer jag inte att ändra min röst för att rädda mig eftersom det i längden kommer att innebära att folk fokuserar på mig istället för att hitta de verkligt onda. Bättre då att ta ut mig så de kan plocka onda nästa runda istället. Men jag gör verkligen inte det som är bäst för mig personligen.
OutofService skrev:kl
Har också väldigt svårt att tro att Mammas är ond med tanke på hur hon diskuterat Artline. Samtidigt som jag vet att Mammas är äckligt bra på att lura mig och har lyckats otaliga gånger. Och med tanke på att jag tycker att Artline agerade väldigt skumt i slutet så är Mammas tillräckligt slug för att se det och då gå på Artline för att skydda sig själv och dom andra i lyan. MEN jag måste nog ändå säga att jag håller den sluga Mammas åt det goda hållet för tillfället, magkänslan vill det!
Paddington skrev:Välkommen tillbaka
Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :P
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller
Mammas skrev:Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..." Saknar avataren också ), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)
Dramatik. Har argumenterat knepigt tidigare, speciellt när hon placerade TeamLundVers inlägg på rad och försökte hitta en teori som passade. Bumpo påpekade att Dramatiks argumentation inte hänger ihop. När sedan TeamLundVer käkas så lyfter dramatik ett gammalt inlägg där TeamLundVer misstänker Cirkus, istället för det nyare inlägget där TeamLundVer kallar Dramatik ond.
Paddan: Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller
Om jag sedan lägger till Dramas klippande och klistrande igår och hennes vilja att tolka allt jag skrev ur sitt sammanhang så kan jag inte sluta mig till ngt annat än att Drama är superond.
Alltså, jag kan försöka förklara det såhär: Jag tycker att du hållit fast vid ett högst otroligt scenario och argumenterat för en händelseutveckling som jag inte ser som trolig och utan att försöka förklara hur du kommer fram till det du kommer fram till. Alltså, jag ser din fråga jag precis svarade på som att du hellre ser till någon form av principer än till att se till det bästa för den goda sidan? Och ja, jag tycker att ditt argumenterande igår var väldigt märkligt och jag tycker att det är oerhört uppseendeväckande när jag inte sett något som sticker ut med OOS öht och helt plötsligt bara öser det inte röster?
Och nej, du kan med ditt märkliga resonemang inte få över mig på din sida. Det är som att du argumenterar för att jag inte ska springa efter mitt barn när han leker på vägen, för det är bara 50/50 att jag kommer rädda honom, det är då bättre att jag låter bli så att jag inte lämnar åt slumpen att han blir överkörd eller inte. Och jag köper inte resonemanget alls. Framförallt inte som min röst inte gjorde någon nytta alls. Om två till hade röstat på Paddan hade jag verkligen inte ändrat min röst eftersom hon är den jag misstänker mest, men när jag tycker att du är skum och det ser ut som att du går samman med min huvudmisstänkte så ja, då åker du upp på min misstankelista. Nu när jag sovit på saken vet jag inte, men jag känner gärna att du får utveckla hur du resonerade kring OOS som gör att du röstade på henne istället för typ drama.
Och godörklara nej, men jag såg ingenting ont i OOS överhuvudtaget, hon var helt neutral för mig. Och att då tre stycken helt plötsligt ser henne som huvudmisstänkt fick röda varningslampor att blinka i mitt huvud.