Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag har några som har blivit mer misstänkta än andra.

Det är dels drama (det har väl inte undgått någon?) dels så tycker jag att Paddi resonerar konstigt bland annat i inlägg #788. Jag tycker att det är tydligt nog att hon inte nämner mig men istället pekar med hela handen på drama. Visst kunde hon ha nämnt att hon släpper misstankarna på mig, men jag ser det inte som nödvändigt för att förstå sammanhanget. Jag har också läst mammas tankar runt Paddi och jag håller både med och inte, de går verkligen inte mig helt förbi, men jag köper dem inte helt och hållet som jag också påpekat i annat inlägg. Jag tycker också att Paddi går med drama lite för lätt, jag har ju drama som min misstänkt nummer ett och just nu så känns det som om Paddi försöker backa upp henne...fast å andra sidan är det kanske inte det smartaste att göra om man är ulvar tillsammans. I alla fall så känns drama och Paddi som de skummaste tycker jag

Nu förstår jag inte hur du tänker alls. Jag säger att jag inte köper din teori att tlv var förtrollad när hon röstade på dig, jag tror att tlv baserade sin röst på ditt spel och inget annat. Om hon varit förtrollad tror jag tlv hade varit väldigt noga med att ta bort misstanken mot dig i sitt testamente - men det gjorde hon inte, hon slutade bara nämna dig. Genom att inte säga något så lämnar hon öppet om var du står och det är upp till oss att fundera över det. Hade hon garanterat vetat att du var god hade hon tagit bort misstanken, hade hon garanterat vetat att du var ond hade hon varit tydligare.

När det gäller drama - hur menar du att jag går med henne för lätt? Hon är ju en av dem jag misstänker mest?
Jag ifrågasätter hennes teori om sambandet hon verkar försöka få till med mu och morsan osv. Jag tycker det är jätteintressant m tlvs röst och ondförklaring av drama - men jag kan bara dra slutsatsen att tlv misstänker något om drama och har väldigt starka misstankar annars skulle hon inte ha skrivit en sådan sak i sitt testamente.

Egentligen hade jag tänkt lägga min röst på Paddan ikväll. Men Cirkus röst på mig stärker mig i mina tankar om att hon är en ulv som genom Habinas röst på mig igår och misstankarna mot mig som fanns hittade ett lätt offer. Att hon dessutom håller fast i att hon går efter TLVs teori trots att inte bara jag, utan andra också påpekat det osannolika med det gör att jag verkligen får ulvvibbar från Cirkus. Plus att det är olikt Cirkus att hålla fast vid en enda spelare så här och knappt teoria om någon annan. Nej, min röst hämnar här eftersom jag verkligen får onda vibbar från Cirkus och det vore dumt att inte följa en så stark känsla.

Dramatik röstar på Cirkus

Vad menar du?
Ska jag peka på de inlägg som TLV teoriar mot drama?

Jag påstår nämligen inte att drama nödvändigtvis måste ha siats och att TLV fått den informationen. Däremot så är det EN möjlighet till varför hon teoriade om drama både före och efter rösten mot mig.

Aha, jag fattar. Men jag reagerar inte lika som du tror jag.

Paddan: Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller

Jag tolkar det som att hon menar att OM du är i lyan så gör du det bästa för lyan och i det här fallet så tänker hon att röstningen på Art inte borde ha gagnat lyan. Jag ser det inte som ett subtil antydning att du är ond. Jag ser det snarare som tvärt om - OM du suttit i lyan BORDE du inte ha röstat på Art. Samtidigt som att hon inte litar på dig.

Tack, det var precis det du skriver ovan som jag menade.

*kl*

Jag har gått som en dimma hela dagen utan att fatta att jag har feber. :crazy: Har försökt att följa tråden, men det känns som att alla tankar bara mals ett varv till utan att något blir klarare.

Jag vet inte alls vilka som jag skall lita på eller vilka som är onda. Mina misstankar mot dramatik kvarstår, även om hon var skicklig att bemöta misstankarna igår och idag.

Därför fortsätter jag på min inslagna väg.

Habina röstar på dramatik

Nu, sängen! Hoppas jag vaknar imorgon till en lek jag förstår mig på och med en ond mindre. :D

Nu förstår jag inte hur du tänker alls. Jag säger att jag inte köper din teori att tlv var förtrollad när hon röstade på dig, jag tror att tlv baserade sin röst på ditt spel och inget annat. Om hon varit förtrollad tror jag tlv hade varit väldigt noga med att ta bort misstanken mot dig i sitt testamente - men det gjorde hon inte, hon slutade bara nämna dig. Genom att inte säga något så lämnar hon öppet om var du står och det är upp till oss att fundera över det. Hade hon garanterat vetat att du var god hade hon tagit bort misstanken, hade hon garanterat vetat att du var ond hade hon varit tydligare.

.

AHA, då fattar jag!
Jag håller faktiskt med i detta tänk till och med. Det är ju mycket möjligt att hon inte visste var jag stod och därför så valde hon att inte vara tydligare än så angående mig, däremot så tycker jag att hon är tydlig när det gäller drama, sen hur hon fått den informationen vet inte jag. Det kan vara genom hennes spel eller genom spionrollen.

Haha, tror du vi kommer komma fram till något annorlunda? Jag lovar att jag inte kommer ha ändrat åsikt, min hästliknelse visar precis hur jag känner inför det. ;)

Igår hade vi bara diskuterat tlv-grejen, vad jag minns. Men idag trodde jag vi pratar om helheten? Jag grundade aldrig mina misstankar mot Drama på tlvs utspel, det fanns med som en del av det dock.

För högt för min smak! :p

Jamen, hon ville väl inte lynchas själv, tänker jag (OM det är som i det scenariot) och då skulle det ju se sjukt konstigt ut om hon bara "Drama är superond!" och sen lägger en vekt motiverad röst på Cirkus ändå. OM det är som så att hon var förtrollas, så gjorde hon ju verkligen helt rätt i det sammanhanget. OM. När DagDL var slut var förhäxningen bruten och lynchen över, hon kunde teoria hej vilt om sina misstankar. Det är så jag tänker, om det skulle vara så.

kl.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen! :arghh:
Hålla mig till mina misstankar mot Drama, men tänk om Cirkus spelar mig? Men Habina då? Jag håller henne som god också.
Följa Mammas trots mina höjda misstankar och rösta på Paddan, för visst, hon HAR en poäng, om man lägger ihop allt kanske det skulle kunna förtjäna en röst. Men tänk om Mammas är ond och bara mobbar mig?! :rage:
Eller fortsätta att tycka Mammas är skum pga igår och idag och lägga en röst på henne som säkerligen inte kommer göra varken till eller från? :mad:

Mammas känns inte aktuell att rösta på idag. Men jag håller ögonen på dig! :cautious: ;)
Och i min notepad är det bara Drama och Paddan som inte har ett ett "God?" bredvid sitt namn. Dvs de jag misstänker mest. Mammas "God?" har suddats och skrivits dit och suddats och skrivits dit etc...

:wtf: :rage: :arghh:

Jag kommer inte att ha gjort det heller! Min barnliknelse stämmer också, du kan ploppa in ett djur där om det kommer närmare. :D

Ja, okej, ja då får jag ihop det, ja det stämmer. Haha! Förvirrat? Nejdå. ;)

Ja, men jag tänker att det inte är något hinder, om man är förtrollad så är det ok att ha en teori men rösta efter en kanske objektivt sett sämre teori. Om du hänger med på hur jag menar. Det hade varit ok för TLV, om hon var förtrollad att rösta på cirkus, att ha en teori mot drama som var starkare. Tänker jag. :)

Mammas röstar på paddington
cirkus röstar på drama

Caisa röstar på Dramatik

Med hänvisning till tidigare misstankar, och för att jag inte vågar följa Mammas eventuella spår på Paddan än, och då återstår det inte fler som jag håller misstänkt i dagsläget utöver Drama, förutom Mammas, men det kommer inte upp i samma nivå.
Jag sparkar fortfarande mig själv mentalt för att jag inte höll fast i mina misstankar på henne igår, det jag tyckt varit skumt med Mammas idag har inte vägt upp och jag börjar tro det helt enkelt är så att vi är för olika för att helt förstå varandra...

Ang. Paddan, även om hon kanske har skrivit saker som kanske kan uppfattas som Mammas får det till, tycker jag även att hon skrivit en del vettiga saker. Det är en stor anledning till att jag inte röstar på henne.

Klart hon skriver vettiga saker också, hon är ju slipad! :) Det man får ta sådana där rävar på är just de små tabbarna. :)

Jag hinner inte gå igenom mer idag innan DL, den som står ut mest för mig sammantaget i det jag läst igenom är Drama.

Det känns som om hon försöker hitta små korn av halvsanningar och försöker få oss att nappa på dem. Diskussionen runt DL1 ang mu/monster där hon bara ser slutresultatet och inte hela händelseförloppet. Det "klipp och klistra" om tlv där hon inte var tydlig från början med vad hon försökte säga och sedan försökte förklara när hon blev ifrågasatt och sedan tlvs stora misstanke i slutet gör att min röst idag hamnar på drama:

Paddington röstar på dramatik

Mammas röstar på paddington
cirkus röstar på drama
Caisa röstar på Dramatik
Paddington röstar på dramatik

Jag kommer inte att ha gjort det heller! Min barnliknelse stämmer också, du kan ploppa in ett djur där om det kommer närmare. :D

Ja, okej, ja då får jag ihop det, ja det stämmer. Haha! Förvirrat? Nejdå. ;)

Ja, men jag tänker att det inte är något hinder, om man är förtrollad så är det ok att ha en teori men rösta efter en kanske objektivt sett sämre teori. Om du hänger med på hur jag menar. Det hade varit ok för TLV, om hon var förtrollad att rösta på cirkus, att ha en teori mot drama som var starkare. Tänker jag. :)

Haha, då kommer vi nog inte längre. :p

Inte alls. :D

Nej, det är klart. Men då funderar jag på om det kan ha varit så att hon inte hade något starkt nog att teoria om på Drama innan Dramas teoriinlägg, som ju både jag och Bumpo också reagerade på?
Jag ser det som en möjlighet alltså, jag HAR, tro det eller ej, vridit och vänt på det här. Och det enda jag kommit fram till är att jag inte är säker på någonting. :p

Mina reflektioner av röstsammanställningen: Det är cirkus och Paddan som är de sista två ulvarna. Detta för att jag inte tror att Paddan skulle kunna se och skriva ihop röstinlägget på två minuter.

Eventuellt att det är Paddan och drama och att hon hade flera alternativ klara och bara körde på att kasta in rösten på drama i sista sekund så snart det var klart att det var kört för drama, lite halvalibi åt paddan. Men egentligen tror jag mer på cirkus just fn.

Alltså, kommer man någonsin fram till något annat än att man inte säker på någonting, innan leken är slut typ? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar