Fast STK gör mycket gott också. Genom deras registrering vet man lite mer vad man får.
Nej då, jag gör STOR efterforskning på mina traktorer och tänker att alla vill inte ha dessa stora mullriga traktorer. Jag kommer att eftersträva en mini-avel i orange och rosa.
Jamen hur ska jag då kunna göra mig de stora pengarna?? Va va??Jag tycker att det är härligt att man fortfarande låter dem visa upp sig, nej det är inte lika stora som de sportavlade som finns idag men det finns en ökande krets av människor som söker sig maskiner som inte tar så stor plats och bara knatar på utan att braka ihop för lite regn eller snö. Jag hoppas verkligen att man kan ta upp de här gamla stammarna istället för att buskaveln som @Scata tänker ge sig in på ska öka. Här vet man verkligen vad man får, nej kanske inte så flashigt och stort men en stabil stamtavla och alla ärftliga sjukdomar väl dokumenterade.
Jag tänker ju bli rik på det här Jag tror dessutom på färgavel, så det så!!
Jag lägger in en bild från en annan tråd (tack @parellikusken ) som inspirerade mig i avelsarbetet, jag tänker att en sån här kommer ALLA stadsbor att vilja ha!
Tänk en sån här i rosa
Vem 17 bryr sig om stamtavla hit och dit då...