Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ser lite smutsig ut, har du den på lösdrift?Något tips på hur man smidigast får iväg en sån här på dejt med någon av närmaste grannböndernas traktorer utan att bönderna märker?
Vi skulle behöva fler maskiner...
Vilken skulle idealpartnern för en sån här vara? Och vilken partner borde till alla pris undvikas? Tänker på om man kan ge någon fingervisning gällande märke, färg osv på lämplig partner. Sedan är det ju såklart ingen garanti för önskat resultat oavsett. Traktorer är ju också individer allihop..
Visa bifogad fil 62061
Roligaste tråden på länge! Väntar bara på att någon tidning ska skriv om hästmänniskor som inte vet var traktorer kommer ifrån.JAG ÄLSKAR ER. Hade en trött men fnissig tanke när jag skrev tråden och ni levererar precis vad jag behövde läsa denna jul. bump:
Traktorn först och främst.Nu får du förklara, är det gubben eller traktorn som skall smörjas?
Japp, den går på lösdrift tillsammans med hästarna (typ).Den ser lite smutsig ut, har du den på lösdrift?
*kl*
Mina föräldrar har sin lilla svartgula åkklippare i ett eget stall om vintern och tas bara ut på sommaren, har inte tänkt på att det kan vara grymt??
Den är väldigt fin men lite mycket spakar att hålla reda på för mig som nybörjare. Särbon håller lektioner och den är lugn även om den är högt utbildad så den är en perfekt läromästare
Edit: Här är en film på en Kvicken:
Vätska i gubben också antar jagTraktorn först och främst.
Jag har bara testat på gubben ett fåtal gånger, då i direkt samband med traktor-smörjningen, så jag kan inte riktigt skilja ut effekten när man enbart smörjer gubben.
Men smörjandet har haft positiva effekter i form av förbättrad följsamhet och lågt gnissel på båda.
I samband med smörjandet så har det också kontrollertas och fyllts på med vätskor, som glykol och hydralolja.
Jag är osäker på effekterna där.
Åh de kan gå på samma beteJapp, den går på lösdrift tillsammans med hästarna (typ).
Mitt tips är att tillbringa mycket tid med dem till en början, för att bygga upp förtroendet om du inte jobbat med dem tidigare. Hur rör de sig, hur är kroppsspråket, hur umgås de? Är någon irriterad i en led? Lite 5-56 för att lösa spänningarna och sen stretch kan vara ett sätt att bygga relationen. Stort lycka till, man får verkligen vänner för livet när man kommer de fantastiska individerna näraJag känner att jag är på väg att se på gårdens traktorer med helt nya ögon efter att ha lärt mig så mycket i denna tråden! Det har ju mest varit gubbens område, men jag ska absolut börja engagera mig lite mer i dom! Om jag ger kärlek så går jag kanske kärlek tillbaka.
Nån som vet nåt bra godis till dom? Lite olja, 556, nåt annat? Vill ju gärna få en bra relation till dom!!!
Åh, en italienare! Jag skulle så himla gärna ha en sån. Importerade ni själva eller var är den uppfödd?Vilken söt liten grej! Den kanske skulle kunna bli en bra kombination med våran lilla Fiat för framtida små skogstraktorer.Visa bifogad fil 62115
vill också ha en italienare från Pasta Fälten utanför Milano! En härlig vit springare, men de är för dyra för migÅh, en italienare! Jag skulle så himla gärna ha en sån. Importerade ni själva eller var är den uppfödd?
Åh, en italienare! Jag skulle så himla gärna ha en sån. Importerade ni själva eller var är den uppfödd?
Men visst måste den vara steril då? En blandning av två så olika arter.Alltså jag älskar gubbens beskrivning av sin Kockum-lunnare. Den beskrivs som en korsning mellan en bulldog och en bergsget. Det är också ett prima avelsexemplar om man vill ha en smidig skogstraktor/maskin. Den klarar även av att ploga snö och tar sig fram praktiskt taget överallt. Lite som en bergsget.
Åh, ja, massage är alltid bra!!!En sak dom gillar, men kanske får lite för sällan, är en ordentlig genomgång med fettsprutan på alla smörjnipplar.
De blir mjuka och följsamma, och slutar att gnissla.
Ser den inte lite tunn ut..? *orolig*Vilken söt liten grej! Den kanske skulle kunna bli en bra kombination med våran lilla Fiat för framtida små skogstraktorer.Visa bifogad fil 62115
Blyersättning. Behövs inte mycket, men det är viktigt att de får en liten dos i kosten, för att få i sig alla nödvändiga mikronäringsämnen.Nån som vet nåt bra godis till dom? Lite olja, 556, nåt annat? Vill ju gärna få en bra relation till dom!!!
Här en en annan med underbara ögonHär är vår sista traktor vi hade, en vacker blå Ford 3000 med de mest underbara ögon syns inte på denna bild men vi har inte så många bilder kvar från den tiden.
Visa bifogad fil 62108