Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det därför min ensamma, röda, stora traktor har fått en yttepytte liten grön avkomma? Något slags kloning?Men, jag tycker mig se massor av ägg med bara en traktor i hushållet som aldrig träffar andra.
Kan det inte vara som med löss eller vandrande pinnar ändå, att de ensamma som inte avlas med annan traktor, bara klonar sig?
Det fungerar ju över sommaren men när vintern kommer är det viktigt med DNA-utbyte, annars dör de klonade ut.
Det är antagligen därför de ensamma traktorerna förblir ensamma medan de med två traktorer i hushållet får fler och oftast starkare avkommor.
Är det därför min ensamma, röda, stora traktor har fått en yttepytte liten grön avkomma? Något slags kloning?
Men hur blev avkomman grön?
Borde den inte blivit röd som sin mamma?
Bara för att du har en traktor behöver man inte avla på den. Vad i just din traktor tycker du är värt att avla på? Att den är snäll är inte ett skäl till att sprida traktorns gener vidare.Något tips på hur man smidigast får iväg en sån här på dejt med någon av närmaste grannböndernas traktorer utan att bönderna märker?
Vi skulle behöva fler maskiner...
Vilken skulle idealpartnern för en sån här vara? Och vilken partner borde till alla pris undvikas? Tänker på om man kan ge någon fingervisning gällande märke, färg osv på lämplig partner. Sedan är det ju såklart ingen garanti för önskat resultat oavsett. Traktorer är ju också individer allihop..
Visa bifogad fil 62061
Jag tror att det beror på om äggen är lös- eller hårdkokta. Lågt ts ger löskokt och högt ts hårdkokt.Men, jag tycker mig se massor av ägg med bara en traktor i hushållet som aldrig träffar andra.
Kan det inte vara som med löss eller vandrande pinnar ändå, att de ensamma som inte avlas med annan traktor, bara klonar sig?
Det fungerar ju över sommaren men när vintern kommer är det viktigt med DNA-utbyte, annars dör de klonade ut.
Det är antagligen därför de ensamma traktorerna förblir ensamma medan de med två traktorer i hushållet får fler och oftast starkare avkommor.
kan tänka mig ett trevligt kallblod, typ en Valmet, eller en Ferguson.Något tips på hur man smidigast får iväg en sån här på dejt med någon av närmaste grannböndernas traktorer utan att bönderna märker?
Vi skulle behöva fler maskiner...
Vilken skulle idealpartnern för en sån här vara? Och vilken partner borde till alla pris undvikas? Tänker på om man kan ge någon fingervisning gällande märke, färg osv på lämplig partner. Sedan är det ju såklart ingen garanti för önskat resultat oavsett. Traktorer är ju också individer allihop..
Visa bifogad fil 62061
Åh, om vi bara hade lite mer mark för aktivering skulle den kunna flytta hit.Är det någon som har koll på lagar om ensamma traktorer? Min grannes gula från 50-talet har fått stå ensam i många år och det har nu vuxit en massa buskar runt den. Den ser så ledsen ut där den står utan kompisar och mat har den inte fått på hur länge som helst. Vem skall man rapportera det här till?
Ja gärna! Jag tror den hade blivit en helt annan traktor om den bara fick en chans. Dess nuvarande hem är ju verkligen inte rätt: ägaren kör liksom Lexus.Åh, om vi bara hade lite mer mark för aktivering skulle den kunna flytta hit.
Är det ok om jag delar?
Den är ju en Valmet själv, borde man då hålla sig inom märket eller är det bättre att blanda in annat blod?kan tänka mig ett trevligt kallblod, typ en Valmet, eller en Ferguson.
Den är ju en Valmet själv, borde man då hålla sig inom märket eller är det bättre att blanda in annat blod?
Ska man försöka blanda in något modernare, eller hellre försöka locka med något i ungefär samma årsmodell?
Påverkar det vad jag skulle kunna få för funktioner och hållbarhet på avkomman?
Bästa ju! Hållbara maskiner som troget jobbar på i vårt och torrt.Varför inte något svenskt, Bolinder-Munktell?
Har aldrig hört talas om...Jag tror särbons Kvicken förökat sig genom delning... plötsligt var det en till mindre Kvicken på gården! Vet någon om det är vanligt?!
Har aldrig hört talas om...
Men om så kan min få dela sig också.
Och allra helst kan avkomman som skapas genom delningen få en gynnsam mutation som gör den kommer att växa sig en aning större än sin förälder .
Bara det inte blir en stor jordbrukstraktor, för då måste jag sälja den. Jag behöver en "gårdstraktor".
Bästa ju! Hållbara maskiner som troget jobbar på i vårt och torrt.
Korsat med "vår Valle" borde det bli en riktig arbetsmyra i så fall.Bästa ju! Hållbara maskiner som troget jobbar på i vårt och torrt.
Det är en skogsmaskin av helsvensk stam
Jag vet inte hur stor den kan tänkas bli, den är inte så gammal ännu.