Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är kanske kastrerade?Hur gör man med vita traktorer? (jobbar oftast ihop med en röd)
Usch, ett gökägg. En uppfödares mardröm...var försiktig om du köper ägg från någon okänd
du kan få ett norrländsk ägg avsätt för gruvan
Visa bifogad fil 62007
Källa på det..?Jag säger det igen - det var bättre förr!
Gör? Vill du färgavla? Som jag har förstått det så är de vita inte renrasiga, eller så är de entreprenadmaskiner.Hur gör man med vita traktorer? (jobbar oftast ihop med en röd)
Gör? Vill du färgavla? Som jag har förstått det så är de vita inte renrasiga, eller så är de entreprenadmaskiner.
Traktorer ska helst vara röda eller gröna, men finns även godkända grå och blå. Gula och orange är entreprenadmaskiner, korsar man en sådan med en lantbruksmaskin så kan avkomman bli vit och kan - beroende på egenskaper - antingen fungera bäst i lantbruk eller i driftentreprenader. Enstaka renrasiga lantbruksmaskiner kan dyka upp i andra färger ibland, men vet inte om de får grå papper då?
Vad behöver en tänka på? Jag har förstått att det hänger på befruktningen. Annars skulle ju priset på lantbruksmaskiner sjunka i botten. Är förvaringen på gärdena villkor för att det ska bli något? Spelar färgen på plasten någon roll för vilken maskin som kläcks eller är det befruktningstillfället? Åhhh så många frågor.
Jag tror dom förökar sig genom delning; min gubbe började med EN, och nu har vi plötsligt flera stycken...
En självbefruktande hermafrodit!Den är röd med blå hytt.
Hm, så du tänker avla traktadoodle? Hur skall avelsdjuren kunna följas upp om avkommorna inte registreras? Jag tror inte att aveln behöver nytänk i form av fler färger och ”fräcka korsningar”.Det behövs lite nytänk i aveln. Varför detta evinnerliga gröna och blå, när vi skulle kunna ha prickiga och randiga? Lite nya, fräcka korsningar med det bästa av allt, där är framtiden. Att kunna få något alldeles unikt som inte alla andra har. Så räddar vi den svenska landsbygden och lockar den yngre generationen till havreåkern.
Nu ska du inte vara sån. Så länge båda föräldratorerna är lättkörda och trevliga så blir ju avkomman bra, det säger sig ju självt. Alla är inte intresserade av traktorrace och annat, utan vill bara ha en unik, trevlig och färgglad sak att harva runt med.Hm, så du tänker avla traktadoodle? Hur skall avelsdjuren kunna följas upp om avkommorna inte registreras? Jag tror inte att aveln behöver nytänk i form av fler färger och ”fräcka korsningar”.
Nu ska du inte vara sån. Så länge båda föräldratorerna är lättkörda och trevliga så blir ju avkomman bra, det säger sig ju självt. Alla är inte intresserade av traktorrace och annat, utan vill bara ha en unik, trevlig och färgglad sak att harva runt med.
Färgavel är oseriöst. Man avlar endast på godkända premisser.Gör? Vill du färgavla? Som jag har förstått det så är de vita inte renrasiga, eller så är de entreprenadmaskiner.
Traktorer ska helst vara röda eller gröna, men finns även godkända grå och blå. Gula och orange är entreprenadmaskiner, korsar man en sådan med en lantbruksmaskin så kan avkomman bli vit och kan - beroende på egenskaper - antingen fungera bäst i lantbruk eller i driftentreprenader. Enstaka renrasiga lantbruksmaskiner kan dyka upp i andra färger ibland, men vet inte om de får grå papper då?
Då har jag en fråga till er som verkar ha koll på aveln, har åldern någon betydelse?
Kan dom (röda i mitt fall) komma i klimakteriet? Hon har alltid haft svår PMS om det har någon betydelse i frågan.
Det blir lixom inga ägg mer sen den blå ännu äldre hannen flyttade
Ändå har vi två röda fina hannar i närområdet!
Vad gör jag för fel??
Den ena är ryss iofs...Är du säker på att dom röda är hannar? Ibland kan honorna se väl maskulina ut..