Jag har hört att äggen blir såhär om de inte är befruktade?Visa bifogad fil 154213
FLUFFIGA ägg, tänk vad naturen är fascinerande ändå alltså
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört att äggen blir såhär om de inte är befruktade?Visa bifogad fil 154213
Dom blir halmgubbar på internet. Det är råvarubrist. Speciellt på Threads.Visa bifogad fil 154213
Andra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.Visa bifogad fil 154213
Jag tror föräldrarna är i närheten de brukar inte ligga kvar oskyddade så längeAndra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.
Lantbruksmaskiner verkar skilja ut sig på denna punkt genom att låta äggen ligga och torka ut i en så öppen och torr miljö.
Borde de inte risker att utsättas för predation också när de lämnas oskyddade och synliga, utan att någon förälder övervakar dem?
Men de lägger förstås så många att reproduktionen blir tillräcklig även om merparten av äggen äts upp.
Fast om det är som @SiZo säger, att dom är obefruktade, då är dom nog övergivna med vilje och dom torkar bort fort eller att dom blir uppätna av rovmaskinerAndra varelser som lägger ägg utan skal verkar vanligen försöka hålla dem i en mer eller mindre fuktig miljö.
Lantbruksmaskiner verkar skilja ut sig på denna punkt genom att låta äggen ligga och torka ut i en så öppen och torr miljö.
Borde de inte risker att utsättas för predation också när de lämnas oskyddade och synliga, utan att någon förälder övervakar dem?
Men de lägger förstås så många att reproduktionen blir tillräcklig även om merparten av äggen äts upp.