Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Visa bifogad fil 147336
Verkar vara lite exotic-trender även i maskinaveln. Från en praktisk allt-i-allo bil på gården att lasta grejer på till… det här. Man blir ju beklämd.
Det är något med den där typen av hjul som jag har väldigt svårt för. Den här nedanför har ju lite liknande.

Det sägs visserligen att den är eldriven, och datorstyrd, så ingen förarkabin. Men man kan ju fundra på hur långt man vill gå i utvecklingen på den fronten. Jag tänker att en traktor nog ska kunna ha förare, är det ens en traktor annars? Vad blir det av bönderna om de inte kan åka runt på åkrarna, visslande med ett höstrå i munngipan? Vart är världen på väg då? :nailbiting:

Bifogade filer

• Screenshot_20240614_124239_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20240614_124239_Samsung Internet.webp
    44,7 KB · Visningar: 54
Det är något med den där typen av hjul som jag har väldigt svårt för. Den här nedanför har ju lite liknande.

Det sägs visserligen att den är eldriven, och datorstyrd, så ingen förarkabin. Men man kan ju fundra på hur långt man vill gå i utvecklingen på den fronten. Jag tänker att en traktor nog ska kunna ha förare, är det ens en traktor annars? Vad blir det av bönderna om de inte kan åka runt på åkrarna, visslande med ett höstrå i munngipan? Vart är världen på väg då? :nailbiting:
Man vänjer folk på detta med hjälp av robotgräsklippare 😞 Med handen på hjärtat, hur många här har en robotgräsklippare?
Det är bara inkörsporten, först är de små och man tänker att de skadar väl ingen :idea: Men till slut så hamnar man där de gamla trogna traktorerna behandlas som maskiner utan någon mänsklig kontakt 🥺

Ta fram gamla Agata som man fick viska kärleksfullt till och veva igång för att få henne att gå en vända till på åkern! :rage:

Man vänjer folk på detta med hjälp av robotgräsklippare 😞 Med handen på hjärtat, hur många här har en robotgräsklippare?
Det är bara inkörsporten, först är de små och man tänker att de skadar väl ingen :idea: Men till slut så hamnar man där de gamla trogna traktorerna behandlas som maskiner utan någon mänsklig kontakt 🥺

Ta fram gamla Agata som man fick viska kärleksfullt till och veva igång för att få henne att gå en vända till på åkern! :rage:
Jag är inte riktigt så gammal att jag vevat igång någon traktor, men en gammal grå på ett sommarjobb startade man genom att lyfta växelspaken uppåt.
Det ansågs roligt att sätta sommarjobbare på den, och se dem klia sig i huvudet för att förstå hur man skulle starta skrället ;)
Gamla Grålle hette han :)
Eller heter, jag är ganska säker på att han fortfarande rullar på ;)

Pa den har kontinenten ar det ganska vanligt att Catepillar har alla sina maskiner pa losdrift. Jag tror inte de har annat nere i de sodra staterna. Jag forsokte hitta bilder fran Florida dar jag brukade kora forbi en superstor farm, som sag ut som i videon, men det enda jag kom upp med var den har underliga varianten.

Screen Shot 2024-08-23 at 6.20.51 AM.webp

"Pa den har kontinenten ar det ganska vanligt att Catepillar har alla sina maskiner pa losdrift. Jag tror inte de har annat nere i de sodra staterna. Jag forsokte hitta bilder fran Florida dar jag brukade kora forbi en superstor farm, som sag ut som i videon, men det enda jag kom upp med var den har underliga varianten."

Gömmer den en lång hals därinne? Om inte, hur når den ned för att beta, tror du?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 802
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 040
Senast: Niyama
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 101
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråd
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar