Söt, modern men fortfarande det gamla stuket kvar.Visa bifogad fil 62030
I japan har man avlat fram mycket trevliga och söta små raser av traktorer som jobbar förvånansvärt bra på mindre ytor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Söt, modern men fortfarande det gamla stuket kvar.Visa bifogad fil 62030
I japan har man avlat fram mycket trevliga och söta små raser av traktorer som jobbar förvånansvärt bra på mindre ytor.
Min granne har en liten Japanare. Möjligen söt, men arbetar något vettigt gör den inte. Bör enligt min mening klassificeras som en sällskapsras.Visa bifogad fil 62030
Min granne har en liten Japanare. Möjligen söt, men arbetar något vettigt gör den inte. Bör enligt min mening klassificeras som en sällskapsras.
Jag tror dom förökar sig genom delning; min gubbe började med EN, och nu har vi plötsligt flera stycken...
Eller också var den redan befruktad när den kom.
Den är röd med blå hytt.
Den är röd med blå hytt.
Fast dessa Japanare har inte en sådan bakgrund med riktiga arbetare i släktträdet.Men hur kan du dra den slutsatsen efter EN japanare?? Snacka om anekdotisk bevisföring. Man kan liksom inte bara göra om en bruksras till en sällskapsras hipp som happ för att du råkat träffa nått icke rastypiskt exemplar. Man måste liksom läsa rasstandarden och titta bakåt i historien för att inse vad den är byggd för - arbete.
Fast dessa Japanare har inte en sådan bakgrund med riktiga arbetare i släktträdet.
Är det någon som har koll på lagar om ensamma traktorer? Min grannes gula från 50-talet har fått stå ensam i många år och det har nu vuxit en massa buskar runt den. Den ser så ledsen ut där den står utan kompisar och mat har den inte fått på hur länge som helst. Vem skall man rapportera det här till?
Oj, då kanske det är DET som gör att våran inte varkar vara fertil längre, hon är olyckligGubben säger att när det gäller traktorer så ska man helst ha flera då de precis som hästar behöver att ha en artfrände som de kan kommunicera med och känna sig trygga med. Men det måste vara en artfrände då man inte får ha en ensam traktor tillsammans med en grupp gräsklippare då de inte talar riktigt samma språk.
Min röda hona (där BM ligger några generationer bort) har faktiskt fått en levande men grön avkomma. Det är dock en tjuvbetäckning, för vi har inte sett någon hane vid tiden för befruktning.En självbefruktande hermafrodit!
Klart ni får fler av bara en då. Vårda den de är ovanliga.
Vad görs åt den enorma insmugglingen av traktorer nu under corona-tider där alla ska bli självförsörjande och skaffar sig en billig traktor på Blocket för att de har arrenderat grannens rabatt?
Och vad händer efter Corona när folk återgår till jobbet och upptäcker att de är mer jobb än dom räknat med? Blir en massa förvildade traktorer överallt! Vem tar kommer ta hand om dem? Och tänk om de börjar para sig helt vilt med tamtraktorerna. Kommer ligga ägg överallt!!Vad görs åt den enorma insmugglingen av traktorer nu under corona-tider där alla ska bli självförsörjande och skaffar sig en billig traktor på Blocket för att de har arrenderat grannens rabatt?
Fortfarande gullig, men mer lämpad för arbete än Japanaren.Detta är en ras jag önskar att jag hade
men den är mycke svår att få tag i, tror att det är en utdöende ras
Visa bifogad fil 62045