Ser den inte lite tunn ut..? *orolig*
Hon ska vara smärt och smidig så att hon lätt kan ta sig genom skogen i jakten på vilda pinnar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser den inte lite tunn ut..? *orolig*
Mycket hälsosamt, i motsats till dessa utställningsexemplarHon ska vara smärt och smidig så att hon lätt kan ta sig genom skogen i jakten på vilda pinnar.
Jag förstår! Apportering is the shit, alltså!Hon ska vara smärt och smidig så att hon lätt kan ta sig genom skogen i jakten på vilda pinnar.
Ja, mineraler och sånt är ju alltid viktigt för det elektriska systemet. Tackar för tipset!Blyersättning. Behövs inte mycket, men det är viktigt att de får en liten dos i kosten, för att få i sig alla nödvändiga mikronäringsämnen.
Jösses, vart är aveln på vägMycket hälsosamt, i motsats till dessa utställningsexemplar
Nä nu har jag lessnat på STK (Svenska Traktor Klubben) och deras metoder i avelsarbetet
Nu ska jag bli busk-avlare och dra in många sköna kronor! Jag har köpt en avelshane av GOD kvalitét som jag ska para med min eminenta dam. Får jag presentera Herr Lundberg:
Alltså, den MÅSTE ju vara e: John Deere! Den hingsttraktorn sätter verkligen sin prägel på avkommorna.Vilka jatte fina exemplar av roda och gula traktorer har i traden. Har i USA ser man ibland bla, och aven om det finns andra farger ocksa ar nastan alla traktorer antingen orange eller som min, gron med gula hjul. Den var sa himla lydig, kanske lite radd for hastarna om jag inte var med, daremot gillade han verkligen att leka med hundarna. Vi hade sa himla kul ...
Han var ocksa valdigt hjalpsam pa garden
Visa bifogad fil 65011
Alltså, den MÅSTE ju vara e: John Deere! Den hingsttraktorn sätter verkligen sin prägel på avkommorna.
Alltså, den MÅSTE ju vara e: John Deere! Den hingsttraktorn sätter verkligen sin prägel på avkommorna.
Fast STK gör mycket gott också. Genom deras registrering vet man lite mer vad man får.Nä nu har jag lessnat på STK (Svenska Traktor Klubben) och deras metoder i avelsarbetet
Nu ska jag bli busk-avlare och dra in många sköna kronor! Jag har köpt en avelshane av GOD kvalitét som jag ska para med min eminenta dam. Får jag presentera Herr Lundberg:
Min gröna med gula hjul har inte John Deere i stammen. Jag köpte den av en bilhandlare på en parkeringsplats i Gränna. Stamtavla och registrering hade kommit bort så jag fick den lite billigare. Men jag tänker ju bara jobba lite hemma i trädgården och föda upp och sälja till grannarna. Jag ser ju att den är mekaniskt funktionell och utan skavanker.Jag tycker att man så ofta ser e: John Deere i stamtavlorna. Det är oroande faktiskt, matadoravel riskerar ju snäva till avelsbasen! Tänk på inavelsprocenten liksom.
Jag tycker att det är härligt att man fortfarande låter dem visa upp sig, nej det är inte lika stora som de sportavlade som finns idag men det finns en ökande krets av människor som söker sig maskiner som inte tar så stor plats och bara knatar på utan att braka ihop för lite regn eller snö. Jag hoppas verkligen att man kan ta upp de här gamla stammarna istället för att buskaveln som @Scata tänker ge sig in på ska öka. Här vet man verkligen vad man får, nej kanske inte så flashigt och stort men en stabil stamtavla och alla ärftliga sjukdomar väl dokumenterade.Åh vilken trevlig tråd! Min arbetsplats upplåter plats, sedan några år tillbaka, till årligt bruksprov för traktorer, av de gamla linjerna.
Vi har även själva 3 fina honor som är A-premierade, och dessa utställningar brukar alltid "ge utdelning".
Minst en lyckad kläckning per år har vi lyckats få till, de senaste två åren har vi till och med lyckats kläcka 1 tröska per år. De har kläckts få försommaren och varit starka nog för fullt arbete i slutet av juli.
Det är rena arbetsfordon som kläcks, och jag håller med om att de inte är lika robusta och tåliga som sina förfäder.
De klarar av att stå ute, men presterar MYCKET bättre om de får stå inne när de inte arbetar.
Om man är noga med att räkna foderstaten, bestående av bra oljor och diesel, så kan man räkna med att slippa alltför dyra veterinärräkningar.
Visa bifogad fil 65017
Min gröna med gula hjul har inte John Deere i stammen. Jag köpte den av en bilhandlare på en parkeringsplats i Gränna. Stamtavla och registrering hade kommit bort så jag fick den lite billigare. Men jag tänker ju bara jobba lite hemma i trädgården och föda upp och sälja till grannarna. Jag ser ju att den är mekaniskt funktionell och utan skavanker.
Och snäll är den med barnen. Inget av dem eller deras vänner har blivit överkörda
Naturligtvis är det oseriöst om man frågar dig (men vem gjorde det?).. men alla vill faktiskt inte ha stora, över-utvecklade märkestraktorer som kräver förarbevis och måste stå i garage. Vi är många som faktiskt bara vill ha en okomplicerad traktor för hemmabruk. och då gärna i en fin färg.Jag tycker det är tråkigt att folk väljer att stödja sådan typ av traktor-avel, faktiskt. Låter väldigt oseriöst om du frågar mig.
Den verkar ju ha ohyra eller nåt på sig? Ska dom se ut sådär? Då föredrar jag nerklippt, mer praktiskt liksom.Vem kan motstå något så vackert
Visa bifogad fil 65026