Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Men nu var det ju befruktningen jag ville veta mer om........Och du säger att du är Scata. Men jag vet allt du trollade en av mina trådar på 80talet. Känner minsann igen ditt sätt att kommatera. Aha!
Det finns säkert många som kommaterar som jag, du kan inte gå efter det :mad:
Jag har inget att dölja!
Du är nog en sådan där som ingår i Bukeblaffan.
Vem/vilka ÄR det egentligen? Jag har aaaaaldrig hört talas om någon Bukeblaffa :confused:
Är det några som använder hästar istället för traktorer?

Men om du är seriöst intresserad av befruktning så måste du ha ett traktor-sto till att börja med. Har du det ens?
Sen om du väljer inseminering eller fri parning beror ju på omständigheterna. Det finns dom som förespråkar insemination för säkerheten, men jag tror på "riktig" avel med fri parning på fält - gärna traktor-romantik :love:
Insemination kan dom som föder upp skördetröskor hålla på med.
Bild av en fin romans för uppmärksamhet.

Bifogade filer

• download.webp
    download.webp
    4,9 KB · Visningar: 26
Det finns säkert många som kommaterar som jag, du kan inte gå efter det :mad:
Jag har inget att dölja!

Vem/vilka ÄR det egentligen? Jag har aaaaaldrig hört talas om någon Bukeblaffa :confused:
Är det några som använder hästar istället för traktorer?

Men om du är seriöst intresserad av befruktning så måste du ha ett traktor-sto till att börja med. Har du det ens?
Sen om du väljer inseminering eller fri parning beror ju på omständigheterna. Det finns dom som förespråkar insemination för säkerheten, men jag tror på "riktig" avel med fri parning på fält - gärna traktor-romantik :love:
Insemination kan dom som föder upp skördetröskor hålla på med.
Bild av en fin romans för uppmärksamhet.
Nu skall jag inte vara en sådan där som regnar på folks parader (😜) men just den där bilden är ju lite tveksam eftersom både honan och hanen är e: John Deere. Vad blir det för inavelskoefficient?

Åja, man kan ju utavla inom rasen också. Då blir den ju åtminstone rasren, reggad OCH lika frisk som första generation blandras.
Jag undrar hur dyr en import är, vad för blanketter och vaccineringar krävs? 🤔
Eller kan man importera ett bal-ägg bara? :idea:

Det du pratar om nu är bruksaveln med ett tydligt mål i sikte och planer för många generationer av tröskor och dubbelmontage, du vill "testa en generation" vilket ansvar tänker du ta för de du föder fram egentligen? Vet du hur många lantbruksmaskiner som blev slaktade för att de inte höll mottet under den tidigare aveln.
Har LKAB verkligen visat intresse för dina korsningar? De importerar visserligen mycket tvivelaktiga maskiner men jag kan ändå ha viss förståelse i och med att det är ett specifikt syfte och de ska vara kastrerade efter vad jag har hört.
Fungerar de kastrerade som de ska då? Jag har hört att de kan lättare bli rostiga och få mindre lust för att arbeta då :cautious:

Jag som kan väldigt lite om just traktoravel, även om jag i många inlägg låtsas att jag kan en del, undrar hur man kastrerar en traktor. Vad tar man bort? Stryper man bara någon bränsleslang, eller?
Nej då, det är bränslefiltret!
Alltså, man lägger till ett bränslefilter i traktorns motor. Och tadaa, man filterar bort allt som annars kan leda till flera nya traktorer.
Snuskigt jag vet! Ursäkta mitt språk :o

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 803
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 040
Senast: Niyama
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 103
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka