Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska testa att bara lyfta läpparna! Jag hade planerat att inte nödvändigtvis använda snokremmen men vore bra om jag kunde få det att ligga bra både med och utan, tack för bilden!@Cavallo jag tycker ringarna för snokremmen på din anatomiska nosgrimma sitter lite klurigt. När du har snokremmen på tycker jag nosdelen hamnar för lågt. Hur blir det om du höjer den, går det att spänna snokremmen då? Jag ska se om jag hittar en bild på S med snokrem på sin anatomiska nosgrimma.
Sen med bettet, kan du inte lyfta läpparna och se hur bettet ligger mot lanerna? Så behöver han nödvändigtvis inte tugga så mycket. Jag tycker det är svårt att se öht när de tuggar, jag vill se bettet stilla liksom. Och då se att det inte ligger mot några tänder osv.
Jag brukar spänna ut nackstycket så bettet hänger ”löst” och låta hästen placera bettet själv och spänner sen åt så det hamnar där hästen vill ha det. Funkar i regel bra.Sen har jag aldrig lärt mig hur man känner i munnen för att se om bettet ligger på rätt höjd, om jag börjar peta innanför mungipan så gapar och tuggar han bara och jag blir nervös att få fingrarna i kläm. Är det nån som är bra på att förklara hur man gör
Åh det har jag inte testat ska kolla om jag kan få till det sättet, och sen lyfta läppen och kolla, då borde det ju bli braJag brukar spänna ut nackstycket så bettet hänger ”löst” och låta hästen placera bettet själv och spänner sen åt så det hamnar där hästen vill ha det. Funkar i regel bra.
HorseDay är nuvarande go to-appen för detVart kan jag se resultat efter ÖSM som var i helgen? Uppenbarligen inte i LH kappi
Men jag hittar inge tävlingar? Står bara att jag kan logga in på min worldfengurHorseDay är nuvarande go to-appen för det
Under events ligger dom, iaf på engelskaMen jag hittar inge tävlingar? Står bara att jag kan logga in på min worldfengur
Ja, vi har storlek cob, det funkar på våra 4 islandshästar av varierande storlek.Ni som har draumhestars core-band. Är det storlek cob man ska satsa på?
Vad har ni för sommarupplägg med era hästar?
Jag har anmält mig till fler tävlingshelger inkl. Folkungabanan och M-hof! Och troligtvis blir det en kurshelg också på Gerstorp helgen innan tävlingarna där (kanske tillsammans med @crazyrabbitlady ️). Tänker att jag kommer va med på Friggs GK på Axevalla också, men de har inte öppnat för anmälningar ännu och tillbaka till Sundabakki i augusti också men väntar lite med den anmälan, skulle nåt hända får man ju inte alla pengarna tillbaka - men en riktig tävlingsommar med andra ord för att lära oss så mycket som möjligt, samla erfarenhet och upplevelser, ska bli häftigt att se flera av de stora banorna
Jag tror jag ska lägga in nån veckas vila för Skittles snart, innan allt det här kör igång Och sen med tävling praktiskt taget varje helg så får jag nog ta det lugnt emellan också, De kommer ungefär bara se oss mån-tors på juli-stallet
Varför tror du det är?Annars har jag konstiga tankar där jag ifrågasätter hela mitt hästintresse just nu.
Varför tror du det är?
Så sugen men det är ju lite långt. Jag måste fundera på det praktiska lite.Vad har ni för sommarupplägg med era hästar?
Jag har anmält mig till fler tävlingshelger inkl. Folkungabanan och M-hof! Och troligtvis blir det en kurshelg också på Gerstorp helgen innan tävlingarna där (kanske tillsammans med @crazyrabbitlady ️). Tänker att jag kommer va med på Friggs GK på Axevalla också, men de har inte öppnat för anmälningar ännu och tillbaka till Sundabakki i augusti också men väntar lite med den anmälan, skulle nåt hända får man ju inte alla pengarna tillbaka - men en riktig tävlingsommar med andra ord för att lära oss så mycket som möjligt, samla erfarenhet och upplevelser, ska bli häftigt att se flera av de stora banorna
Jag tror jag ska lägga in nån veckas vila för Skittles snart, innan allt det här kör igång Och sen med tävling praktiskt taget varje helg så får jag nog ta det lugnt emellan också, De kommer ungefär bara se oss mån-tors på juli-stallet
Kanske vi kan få med Skittles halvsyster så kan ni också samåka från ert stall?Så sugen men det är ju lite långt. Jag måste fundera på det praktiska lite.
Mitt sommarupplägg just nu är att komma igång lite mer igen efter en stressig period. Ingen riktig plan mer än så.