Vi har ju fyra ridhästar. En är utlånad till en junior som tävlar henne denna säsongen, de kommer att starta sport-SM och antagligen behålla hästen hos sig sommaren ut så hon kommer hem till oss först till hösten igen / när skolorna börjar. Den lilla fuxen som tävlat en hel del under våren har en lite lugnare period nu - kommer att ridas och hållas igång men har egentligen inget han "ska" göra förrän GKSM där han är kvalad i B-flokk. Vi försöker nog kvala honom i GK-tölt också, han har redan ett kval där och tölt är hans bästa gångart så det borde han lösa. Det blir troligtvis på Sundabakki eller M-hof.Vad har ni för sommarupplägg med era hästar?
Sen har vi min dotters "lilla grå". Han har varit halt av oklar anledning under våren och haft lite ryggproblem (vilket sannolikt hänger ihop). Han är ohalt nu och på väg igång, ska träffa en equiterapeut i midsommarveckan för koll och eventuellt behandling, så får vi se hur vi fortsätter med honom baserat på det. Är han fortsatt okej blir det kanske någon mindre tävling i sommar/tidig höst.
Sista hästen är min ridhäst. Vi har inte tävlat någonting sedan hösten -22 och väldigt sparsamt även dessförinnan. Med honom har jag planen att komma igång och träna för tränare igen, har sneglat lite på en dressyrtränare här i byn som jag funderar på att ta lite lektioner för. Tävling har vi inget planerat ännu, kanske om vi kommer iväg på något mindre tillsammans med lilla grå. Har också planer på att utforska lite fler och längre ridvägar i närområdet.