Är det några i tråden som bor i Sthlm!
Jag har gått med i en Facebook- grupp för singelaktiviteter. Någon som vill följa med?
Uppsala, men har fullt upp närmaste veckorna med skolan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det några i tråden som bor i Sthlm!
Jag har gått med i en Facebook- grupp för singelaktiviteter. Någon som vill följa med?
Jojo, det är sant. Men jag vill ju byta så det stör mig ändåFast det kanske är smart. Då slipper du få kontakt med samma pappskalle under fyra olika namn (han byter när han misslyckats i ett namn).
"Jag har egentligen en viktig och rolig träning då vi är bjudna till sambons syster på kalas, men jag väljer ändå att åka med sambon på kalas." Jag inser att man inte vara på två ställen samtidigt och måste då välja. Att välja mellan två goda ting betyder ju att man måste välja bort den ena. Ett litet "ge" i detta fall.
Allt är inte svart eller vitt.
Man kan väl inte vara tillgänglig jämt för partnern..
Nej, det är bättre att ha olika nick på olika ställen. Jag har bara så jäkla svårt att komma ihåg vilket som hör till vad numeraJojo, det är sant. Men jag vill ju byta så det stör mig ändåFattar inte hur fan jag tänkte när jag valde det nicket jag har, så jävla dumt.
För mig är det fortfarande en svartvitt frågeställning, nämligen: åker jag till kalaset istället för träningen för att jag vill på kalaset? Eller gör jag det för att partner vill att jag ska åka på kalaset?
Det senare är inte intressant för mig, det är inte ett förhållande jag vill vara i.
Jag kan vara intresserad, men är inte med på fejjan.Är det några i tråden som bor i Sthlm!
Fast om du hellre vill gå på kalaset istället för på träningen så vad är då problemet?Jag vill på kalaset - dels för att sambons släkt är trevlig och dels för att sambon gärna ser att jag kommer med. Har du aldrig varit med om att man vill vara på två ställen samtidigt? KAN du vara på två saker samtidigt?
Du kanske misstolkar inviterna?
Om en person är intresserad, då brukar det (väl) bara "rulla på" om en svarar upp på inviter?
Eller så tycker han det bara är kul med lite flirt![]()
När jag red jakter tidigare visste ex att sex helger i rad var heliga för mig, han följde med som hästskötare då istället för att försöka tvinga mig göra något annat. Som han ändå visste jag inte skulle gå med på.![]()
Jag vill på kalaset - dels för att sambons släkt är trevlig och dels för att sambon gärna ser att jag kommer med. Har du aldrig varit med om att man vill vara på två ställen samtidigt? KAN du vara på två saker samtidigt?
Fast om du hellre vill gå på kalaset istället för på träningen så vad är då problemet?![]()
Självklart förstår jag konflikten i att inte allt kan göras samtidigt, jämt, av alla. Men jag landar oavsett i att jag vill välja det jag vill göra. Om jag åker på sambons systers kalas för att liksom "betala" sambon för att jag andra gånger väljer träningen, då vill jag inte vara med längre. Gör jag inte saker tillsammans för att jag vill göra saker tillsammans, vad är då poängen? Ha ett förhållande för förhållandets skull bara? Varför det?
Om någon erbjuder mig ett val på två kakor, och så ska jag äta den hen tycker är god? Det är ju inget val, och jag vill inte ha någon kaka alls längre - jag vill gå därifrån.![]()
Nej, jag hade ridit jakt i flera år innan vi träffades så jag hade inget behov att han skulle följa med utan han gjorde det för att han tyckte det var roligt. Om han hade annat att göra så gjorde han det istället, men han hade aldrig i livet försökt hindra mig rida mina jakter. Varför skulle han?Frågan är - hade inte din sambo något tänkbart eget program de helgerna? ...men som han valde bort för att han visste att du gärna såg att han var med som hästskötare?
Om jag åker på sambons systers kalas för att liksom "betala" sambon för att jag andra gånger väljer träningen, då vill jag inte vara med längre.
Självklart förstår jag konflikten i att inte allt kan göras samtidigt, jämt, av alla. Men jag landar oavsett i att jag vill välja det jag vill göra. Om jag åker på sambons systers kalas för att liksom "betala" sambon för att jag andra gånger väljer träningen, då vill jag inte vara med längre. Gör jag inte saker tillsammans för att jag vill göra saker tillsammans, vad är då poängen? Ha ett förhållande för förhållandets skull bara? Varför det?
Om någon erbjuder mig ett val på två kakor, och så ska jag äta den hen tycker är god? Det är ju inget val, och jag vill inte ha någon kaka alls längre - jag vill gå därifrån.![]()
Nu känns det igen som att ni vill missförstå mig.
Jag skriver som @Bluefish - jag kompromissar...och hoppas hitta en partner som också gör det![]()
Ja det är ju det. Surt när man har ett som passar överallt dock.Nej, det är bättre att ha olika nick på olika ställen. Jag har bara så jäkla svårt att komma ihåg vilket som hör till vad numera
Och sedan är det så lätt att man avslöjar sig ändå, t ex i en bildlänk någonstans.
Jamen det är precis det här jag menar!
...men tänk om partner vill hänga med dig ikväll? Vad händer då? ...eller om du hade haft en viktig träning i helgen då din partner skulle vilja resa bort med dig?
Men har du aldrig gjort något som mest är för någon annans skull?
Som inte handlar om att "betala", utan för att du är schysst och dessutom gillar människan?
Jag var t ex ute och letade efter en hund häromdagen, som försvunnit. Helst hade jag kollat på film under en filt...?