Nej, jag hade ridit jakt i flera år innan vi träffades så jag hade inget behov att han skulle följa med utan han gjorde det för att han tyckte det var roligt. Om han hade annat att göra så gjorde han det istället, men han hade aldrig i livet försökt hindra mig rida mina jakter. Varför skulle han?
Lika lite försökte jag hindra honom från att åka på sina hobbyresor med kompisar, jag tyckte det var roligt att han kunde åka och hade aldrig försök planera in något annat istället de gångerna. Jag tycker det låter fruktansvärt och osjälvständigt om man inte kan låta ens partner ha egna aktiviteter utan att man sitter ihop vid höften hela tiden. Jag vet ju vad han har för planer och vad som är viktigt för honom och vice versa, vi har ju all tid i världen att göra saker tillsammans andra gånger.
Det jag skriver/har skrivit handlar ingenstans om att försöka hindra den andra från att göra någonting. Kommunikation is the shit!
...och jag skulle aldrig vilja ha en partner som inte har egna intressen. Var har du läst in det??