Fast man skulle ju ge och ta?
Jo, men var lite dåligt ironisk där. Jag tycker att mycket handlar om att ge och ta, men många här tycker ju inte att man ska det - att ge och ta är samma som krav och tvång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast man skulle ju ge och ta?
Haha.. Jag menar inte att låta nedlåtande men man kan alltid hitta problem i relationen..,Näe, absolut inte. Men det gör ju att man ses mindre om man sitter i varsitt rum och tittar på varsitt program.
Varandras familj är lågt prioriterat (utom barn) eftersom vi inte vill vara en "officielll tvåsamhet" utan två separata individer.
1. Båda har väl en dator?Ja, hur gör man om man bara har en tv och den ena vill se på fotboll och den andra på hästhoppning?
Eller om man ska mysa och se på film och den ena känner för en romantisk komedi och den andra för en actionfilm?
2. Se svar på fråga 1. Vari består det mysiga att se en film man inte är intresserad av? (Kan vara ok med barn.)
Men så meningslöst!Ja, för då "ger" du och din partner (eller vem du ni kollar filmen med) "tar"
Men när du säger ge och ta låter det så tråkigt? Som att man hela tiden ska göra saker man inte vill.Jo, men var lite dåligt ironisk där. Jag tycker att mycket handlar om att ge och ta, men många här tycker ju inte att man ska det - att ge och ta är samma som krav och tvång.
Jag har skrivit det flera gånger, man kommunicerar och respekterar. Varför är det viktigt att alltid göra saker tillsammans, varför skulle jag ställa ultimatum och planera in andra aktiviteter med min partner om jag vet att han redan har andra planer, varför skulle han följa med på mina aktiviteter om han själv ville göra något annat? Om vi är tillsammans gör vi saker tillsammans för att vi vill det, inte för att "ge och ta".Jo, men var lite dåligt ironisk där. Jag tycker att mycket handlar om att ge och ta, men många här tycker ju inte att man ska det - att ge och ta är samma som krav och tvång.
Vi ser inte förhållandet som dina exempel utgår från. De problem du föreslår uppstår inte. Vi är TVÅ personer, inte en klump.Hypotetisk situation
Och ska man hålla koll på vem som ger och tar mest?
Du verkar ha hängt upp dig på det där med ge och ta. Jag förstår inte riktigt varför.. jag gör saker för min partner för att jag VILL, inte för att jag måste "ge" något för att jag nyss "tagit" något. Jag hade blivit vansinnig av att leva i ett sånt förhållande. Jag och min pojkvän har vitt skilda intressen, och vi utövar dom när vi själv vill. Sen hittar vi gemensamma aktiviteter när vi känner för det. Vi umgås ändå 3-5 dagar i veckan trots de skilda intressena. Helt beroende på hur mycket tid det egna intresset tar.Jo, men var lite dåligt ironisk där. Jag tycker att mycket handlar om att ge och ta, men många här tycker ju inte att man ska det - att ge och ta är samma som krav och tvång.
Vi ser inte förhållandet som dina exempel utgår från. De problem du föreslår uppstår inte. Vi är TVÅ personer, inte en klump.
Jag har skrivit det flera gånger, man kommunicerar och respekterar. Varför är det viktigt att alltid göra saker tillsammans, varför skulle jag ställa ultimatum och planera in andra aktiviteter med min partner om jag vet att han redan har andra planer, varför skulle han följa med på mina aktiviteter om han själv ville göra något annat? Om vi är tillsammans gör vi saker tillsammans för att vi vill det, inte för att "ge och ta".
Du verkar ha hängt upp dig på det där med ge och ta. Jag förstår inte riktigt varför.. jag gör saker för min partner för att jag VILL, inte för att jag måste "ge" något för att jag nyss "tagit" något. Jag hade blivit vansinnig av att leva i ett sånt förhållande. Jag och min pojkvän har vitt skilda intressen, och vi utövar dom när vi själv vill. Sen hittar vi gemensamma aktiviteter när vi känner för det. Vi umgås ändå 3-5 dagar i veckan trots de skilda intressena. Helt beroende på hur mycket tid det egna intresset tar.
Men då önskar jag att du inte i tråd efter tråd nedvärderar oss som önskar/har ett annorlunda förhållande än ditt - de som har ett förhållande som består av TVÅ skilda personer, men som gärna ses som ett par (också i släktsammanhang)
Jag nedvärderar ingen, men jag ser tusen skäl att problematisera idéer om förhållanden.Men då önskar jag att du inte i tråd efter tråd nedvärderar oss som önskar/har ett annorlunda förhållande än ditt - de som har ett förhållande som består av TVÅ skilda personer, men som gärna ses som ett par (också i släktsammanhang)
Då är det väl bättre att jag inte går lika ofta på matchen? mannen kommer hem glad istället för att ha grälat med mig för att jag har haft tråkigt när jag kollat på matchen?
Istället har jag haft en rolig dag med det jag vill göra!
Den enda i tråden som jag tycker förstorar är ditt "ge och ta". Jag tycker kommunikation är det viktigaste och att man respekterar sin partner och inte försöker ställa ultimatum eller absolut ska göra saker tillsammans hela tiden. Om min partner och jag vill olika saker gör vi olika saker, det handlar inte om att man "ger och tar" utan man kommunicerar och planerar inte in saker som kolliderar som någon systers fest samtidigt som en rolig träning.Du har missförstått det jag menar...och förstorat det till något helt annat.
Kruxet som jag ser det i dina exempel är att det hela tiden handlar om konflikter, med en god kommunikation behövs inga konflikter. Se markerat innehåll i ditt googlade citat.Googlade på ge och ta och hittade det här:
"Bådas behov respekteras. I en sund relation ska du kunna uttrycka din egen vilja, dina behov. Ibland kan du få dina behov tillgodosedda helt, ibland får du kompromissa. I en sund relation kan båda parter ge och ta i en konflikt. Man ska kunna lita på varandra och ha respekt för den andra partens önskemål. Man lyssnar på sin partner och funderar på hur man kan möta den andras behov. Att fritt kunna säga ”jag vill” eller ”jag vill inte” är grundläggande i en sund kärleksrelation."
Ungefär så jag menar, men vad jag förstått på många andra här så ska båda kunna köra sitt race,alltid, hela tiden, no mercy.