Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är det partnern som "tar" och @Petruska som ger. ...fast det handlade ju bara om att Petruska kände för att rida sent just idag - inte att avstå från ridningen.

Men det är det jag menat med att "ge och ta". Om båda har önskemål så får man väl kommunicera och komma till en kompromiss som funkar för båda. Ibland känner den ena att den kanske gett efter (för att den valde att göra det) och ibland kan det vara omvänt. Inget konstigt i min värld. Inget som kränker någondera eller ingen som kräver att den andra gör si eller så.
Fast han vet ju att hon rider 5-7 ggr/v (gissar jag) och att de kvällarna går häng bort, oavsett vid vilken tid hon rider. Han ska väl inte ha klockslag för när det är okej att rida?

Om han verkligen hade behövt hennes hjälp med något ikväll så hade hon kanske planerat om. Men nu gällde det ju bara allmänt umgänge.

Jobbigt det där med att man gillar olika filmer.
Jag som är lite av en film/tv-serie nörd. Om jag blir sambo får jag se till att det finns två tv-apparater i hushållet.

Ja, hur gör man om man bara har en tv och den ena vill se på fotboll och den andra på hästhoppning?
Eller om man ska mysa och se på film och den ena känner för en romantisk komedi och den andra för en actionfilm?

Ja, det är väl en jättebra lösning. Det är olidligt att se sånt man verkligen inte gillar.

Ja, det verkar ju nästan omöjligt att finna nån med samma smak :P. Den jag träffar nu vill inte ens titta på Game Of Thrones trots att hon gillar fantasy. Efter att ha sett ett youtube klipp där det var mkt naket och porrskådisar med :P. Hehe, spelar ingen roll att jag förklarar att den har så mkt mer än så att erbjuda.

Angående att ha bild på profilen på dejtingsidan så är mitt tips att inte ha samma bild som på Facebook.
Jag hade det förut och då berättade en kille att han hade hittat mig på Facebook. Jag har min sida stängd men han hade hittat mig via en kompis sida?
I alla fall kändes han för efterhängsen när han letat efter vad jag skrivit på Facebook.
Hur stängd profil du än har på fb så är två bilder öppna för allmänheten, och därför bildgooglingsbara.
Så, ja, det är fail att använda sin fb-profilbild om man vill vara det minsta hemlig.

Ja, det verkar ju nästan omöjligt att finna nån med samma smak :P. Den jag träffar nu vill inte ens titta på Game Of Thrones trots att hon gillar fantasy. Efter att ha sett ett youtube klipp där det var mkt naket och porrskådisar med :P. Hehe, spelar ingen roll att jag förklarar att den har så mkt mer än så att erbjuda.
Men måste man ha samma smak?
Då kan ni ju kolla på olika saker bara?

Nu finns det ju så många möjligheter att se film på TV eller dator att det känns inte som något problem att hitta en film båda vill se. Jag och en av mina herrbekanta ska gå på bio, en film båda vill se. Ville vi se olika filmer hade vi gått med någon annan istället.

Nu finns det ju så många möjligheter att se film på TV eller dator att det känns inte som något problem att hitta en film båda vill se. Jag och en av mina herrbekanta ska gå på bio, en film båda vill se. Ville vi se olika filmer hade vi gått med någon annan istället.

Jo, det kan faktiskt vara en utmaning :).

Jag förstår henne, men tycker inte det är något problem att se det man vill antingen en annan tidpunkt eller var för sig på datorn.

Neeeeeej, man ska inte behöva kompromissa eller anpassa sig, enligt snacket i den här tråden :D

...och frågal löd hur man gör om man bara har en tv.

Vi har en tv. Lyckligtvis har vi nästan samma smak. Vill partnern som igår kolla fotboll med BARNET så är det helt ok för mig. Jag läste en bra bok och bukesurfade istället och njöt av det. Kollar jag obskyra matlagningsprogram från liten ö utanför Svalbard brukar min partner sätta sig i soffan och jobba och hålla mig sällskap. Eller så gör hen något annat. Just tv är ingen issue i mitt förhållande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka