Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så det kräver en uppoffring att vara med partnern?

Angående ge och ta, jag tänker att det är trevligt om det är något som sker "av sig självt", alltså att jag vill "ge" till min partner för att det är något jag upplever som positivt - att göra partnerns dag bättre på något sätt, det gör mig glad också. Men börjar jag "ge" för att det är min tur, eller för att förhållandet behöver det, eller för att då blir i alla fall min dag inte sämre, då är det en sorts ge och ta som jag inte förstår varför man ägnar sig åt...

Nej! Inte alls så jag menade. Menade att om man t.ex har häst och är engagerad i någon förening eller liknande så kan det ju tänkas att planer måste "justeras" ibland, men om man räknar det som ett (fritids)intresse att vara med partnern (bara rakt av) så är ju allting lättare.

Då jag har haft en partner har jag givetvis viljat vara med min partner, men jag var gärna gjort saker på egen hand också - liksom han har gjort. Är det nåt konstigt i det?

Ja. Och andra gör klokt i att vara tydliga om dem. Jag ser inte det problem som du verkar tänka på. Att två olika personer ÄR två olika personer är väl själva poängen.

Ja två olika personer ÄR två olika personer, men jag är fortfarande av åsikten att om två olika personers liv ska passa ihop så måste småsaker justeras och båda kan inte alltid får som de helst och innerst inne vill.

Nej! Inte alls så jag menade. Menade att om man t.ex har häst och är engagerad i någon förening eller liknande så kan det ju tänkas att planer måste "justeras" ibland, men om man räknar det som ett (fritids)intresse att vara med partnern (bara rakt av) så är ju allting lättare.

Då jag har haft en partner har jag givetvis viljat vara med min partner, men jag var gärna gjort saker på egen hand också - liksom han har gjort. Är det nåt konstigt i det?

Nej, jag tycker inte det är konstigt... Jag fick intrycket att du menade att det var konstigt att man ville vara med partnern utan någon ansträngning? Att man måste jobba på att vilja vara med partnern, man måste kompromissa, ge och ta, och allt vad det nu kallas, för att hålla förhållandet igång. För mig låter det som någon som håller på att drunkna, jobbar man inte på så går det åt skogen. För mig ska ett sunt förhållande flyta, helt enkelt.

Angående att ha bild på profilen på dejtingsidan så är mitt tips att inte ha samma bild som på Facebook.
Det är väldigt lätt att bildgoogla bilder om man har samma bilder på tex Facebook, Linkedin eller nånannastans på nätet.
Jag tror jag har lyckats att göra att man inte kan det med den bilden jag använder, men tycker iofs det är praktiskt för att kunna kolla upp en person lite innan man träffar dom. ;)

Ja två olika personer ÄR två olika personer, men jag är fortfarande av åsikten att om två olika personers liv ska passa ihop så måste småsaker justeras och båda kan inte alltid får som de helst och innerst inne vill.
Igen: vilket är problemet?

Idag vill jag hellre rida sent efter jobbet istället för att hänga med partner. I helgen tar en kompis hand om hästen för jag vill hellre åka bort. Just i helgen åker jag bort med partner, en annan gång med någon annan. För att JAG vill det.

Jag tror problemet ligger i att när du uttrycker dig så låter det ofta som att du inte enbart dikterar villkoren för dina relationer, utan även alla andras. Det heter att någon annans situation är så himla märklig, absurd, hade gett dig klåda osv. Måste man påpeka hur osjälvständig man tycker att någon annan är när det inte finns några indikationer på ett skadligt förhållande? Till varje pris, i varje tråd?

/kompromissar och är lycklig så

Angående att ha bild på profilen på dejtingsidan så är mitt tips att inte ha samma bild som på Facebook.
Jag hade det förut och då berättade en kille att han hade hittat mig på Facebook. Jag har min sida stängd men han hade hittat mig via en kompis sida?
I alla fall kändes han för efterhängsen när han letat efter vad jag skrivit på Facebook.
Likadant med nick. Själv var jag så urbota dum så jag har samma nick på pannkakan som på ett par mindre rumsrena sidor... Tänkte inte på att creeps kan vara så jävla obehagliga att de kollar efter en på pannkakan :cautious::banghead: Inte får jag byta på pannkakan heller och jag kan fan inte komma på ett lika perfekt nick att byta till på de andra sidorna :down:

Likadant med nick. Själv var jag så urbota dum så jag har samma nick på pannkakan som på ett par mindre rumsrena sidor... Tänkte inte på att creeps kan vara så jävla obehagliga att de kollar efter en på pannkakan :cautious::banghead: Inte får jag byta på pannkakan heller och jag kan fan inte komma på ett lika perfekt nick att byta till på de andra sidorna :down:
Skaffa nytt konto?

Nej, jag tycker inte det är konstigt... Jag fick intrycket att du menade att det var konstigt att man ville vara med partnern utan någon ansträngning? Att man måste jobba på att vilja vara med partnern, man måste kompromissa, ge och ta, och allt vad det nu kallas, för att hålla förhållandet igång. För mig låter det som någon som håller på att drunkna, jobbar man inte på så går det åt skogen. För mig ska ett sunt förhållande flyta, helt enkelt.

Nejnejnej, jag utgår ifrån att man VILL vara med sin partner! ...och då kan det behövas lite jämkande för att få ihop en gemensam resa t.ex. (skaffa hästvakt, avstå en träning osv)

För mig ska ett sunt förhållande flyta, helt enkelt.

För mig också, men det flyer inte alltid av sig självt med alla praktiska saker och viljor och program. Då får kanske den ena ge efter för sina viljor en gång och kanske den andra (på ett annat sätt) en annan gång - för att man VILL ha ett smidigt förhållande.

Idag vill jag hellre rida sent efter jobbet istället för att hänga med partner. I helgen tar en kompis hand om hästen för jag vill hellre åka bort. Just i helgen åker jag bort med partner, en annan gång med någon annan. För att JAG vill det.

Jamen det är precis det här jag menar!
...men tänk om partner vill hänga med dig ikväll? Vad händer då? ...eller om du hade haft en viktig träning i helgen då din partner skulle vilja resa bort med dig?

...men tänk om partner vill hänga med dig ikväll? Vad händer då? ...eller om du hade haft en viktig träning i helgen då din partner skulle vilja resa bort med dig?
Driver du det inte lite långt nu? Om Petruskas partner vet att hon har häst så tillhör det väl normaltillståndet att hon rider på kvällarna? Och en gemensam resa planerar man väl in till en helg som passar båda.

Jo jag har funtat på det... Och så får det nog bli. Provade maila pannkakan ang namnbyte i första hand men nepp, blev tvärnej bara, "andra medlemmar kan ju bli förvirrade" :down:
Fast det kanske är smart. Då slipper du få kontakt med samma pappskalle under fyra olika namn (han byter när han misslyckats i ett namn).

Och då är jag lost, sorry. :D

Vad är då detta kompromissande, detta ge och ta? Man gör ju vad man själv vill göra?

"Jag har egentligen en viktig och rolig träning då vi är bjudna till sambons syster på kalas, men jag väljer ändå att åka med sambon på kalas." Jag inser att man inte vara på två ställen samtidigt och måste då välja. Att välja mellan två goda ting betyder ju att man måste välja bort den ena. Ett litet "ge" i detta fall.
Allt är inte svart eller vitt.

Vad är det för fel med kommunikation? Om man bor och lever tillsammans vet redan partnern om att @Petruska har annat planerat och kommer inte på sånt samma dag. Syrrans party är väl känt sedan tidigare och om man har en viktig träning så kan ju sambon gå själv.

När jag red jakter tidigare visste ex att sex helger i rad var heliga för mig, han följde med som hästskötare då istället för att försöka tvinga mig göra något annat. Som han ändå visste jag inte skulle gå med på. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka