Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande och igen väldigt nyfiken på hur ditt förhållande/äktenskap ser ut? Gör både du och han precis som ni vill, inget "ge och ta", inga kompromisser och sådan "jättetrist"? ...och genom att ingen av er behöver anpassa er ett endaste dugg till den andras önskemål, så skapar ni det mest felfria och fantastiska förhållandet ever.
Jag fattar bara inte :confused:
Fast om jag fattar det rätt är det ungefär som "vi" hade det. Vi kommunicerade, vi levde tillsammans och var för sig. Vi hade våra egna vänner och gemensamma, vi hade gemensamma intressen och egna hobbies, vi grälade aldrig om pengar utan betalade alla gemensamma räkningar gemensamt och privata var för sig. Ingen missunnsamhet, ingen svartsjuka, vi ställde upp för varandra och vi hade inga egentliga intressekonflikter. Vi kunde gräla så stickor och strån rök, men vi litade på varandra och ställde upp på varandra.

Han hängde med på några tjänsteresor, reste med egna vänner eller tillsammans med mig. Vi reste tillsammans eller jag reste utan honom och han utan mig. Han var min bäste vän, den som kände mig utan och innan och vi kunde avsluta varandras meningar. :)

Jag är fortfarande och igen väldigt nyfiken på hur ditt förhållande/äktenskap ser ut? Gör både du och han precis som ni vill, inget "ge och ta", inga kompromisser och sådan "jättetrist"? ...och genom att ingen av er behöver anpassa er ett endaste dugg till den andras önskemål, så skapar ni det mest felfria och fantastiska förhållandet ever.
Jag fattar bara inte :confused:

Alltså, anpassa? Vad är det man ska anpassa sig till? Vi umgås fullt frivilligt.

Felfritt och fantastiskt vet jag inte om det är. Mer trivsamt.

Jag vet inte riktigt vilka av mina önskemål partner skulle anpassa sig till? Ber jag tex om hjälp, så hjälper han mig ju om han kan. Räknas det? Om jag tex ville bo på landet och han i stan, skulle vi antagligen inte ha flyttat ihop, det hade ju också gått bra. Kompromissa om det, hade ju bara kunnat sluta dåligt.

Senast ändrad:
Ja, absolut!
Är han helt kvaddad i fejset? Har han någon mystisk hudsjukdom? Acne? Fulast i kommunen??

Frågorna hopar sig....
Ja precis. Och frågan är väl hur han hade tänkt sig det hela i förlängningen. Skulle ni leva resten av livet i mörker?

Usch, han låter helt skruvad. Jag förstår verkligen att du inte går dit.

Ser att folk är inne i en annan diskussion men frågar ändå.
När man nätdejtar, vad gör man med alla som hör av sig som man inte är överhuvudtaget intresserad av? Ignorera rakt av? Alla mina vänner tjatar på mig att jag ska nätdejta men det ger mig i princip ångest :meh: Men ska försöka hålla ut en vecka iaf. Som förra gången ;)
Jag ignorerar bara nu mer, ibland kan jag svara något artigt om jag känner för det fast oftast inte. Beror lite på hur mycket möda personen lagt ner på att skriva till mig också.

Ser att folk är inne i en annan diskussion men frågar ändå.
När man nätdejtar, vad gör man med alla som hör av sig som man inte är överhuvudtaget intresserad av? Ignorera rakt av? Alla mina vänner tjatar på mig att jag ska nätdejta men det ger mig i princip ångest :meh: Men ska försöka hålla ut en vecka iaf. Som förra gången ;)
Så gjorde jag:
Massutskick-Ignorera
Meningslösa meddelanden på ett par ord-Ignorera
Meddelanden där det framgick tydligt att de inte läst min press- Ignorera
Meddelanden som var trevliga men som inte matchade mig- Svarade artigt "Tack...men...." och önskade lycka till :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka