Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har alltså inte hittat rätt på 26 år?
Ja, antingen är du väldigt kräsen och har specifika krav....eller så letar du på fel ställe
Om en ska ha ett förhållande krävs ju liten aning "anpassning".
Det kommer en aldrig ifrån.
Jag hittade inte rätt förrän jag var 27.....Var på min första dejt samma år dessutom. Gör det mig till en sämre människa?
Måste man ha hittat rätt innan man är ett visst antal år?

Jag hittade inte rätt förrän jag var 27.....Var på min första dejt samma år dessutom. Gör det mig till en sämre människa?
Måste man ha hittat rätt innan man är ett visst antal år?
Näää vem har sagt något om sämre människa?

Du får faktiskt ursäkta, men jag tycker dina egna tolkningar av vad som skrivs är rätt tråkiga och enbart jobbiga att svara på....

Ja, antingen är du väldigt kräsen och har specifika krav....eller så letar du på fel ställe

hur kan man leta på fel ställe ??? Vem bestämmer vad som är rätt eller fel ?

och anpassning ? Eh nej ... Måste jag anpassa mej är det inte rätt....
Den dagen jag gladeligen kompromissar på saker jag annars INTE gör det ... ja då är det rätt... men då anpassar jag mej nog inte. Utan då är det nåt som är så naturligt att det bara sker.

Och JAPP både kräsen och har specifika krav... MINA krav ... :p

Näää vem har sagt något om sämre människa?

Du får faktiskt ursäkta, men jag tycker dina egna tolkningar av vad som skrivs är rätt tråkiga och enbart jobbiga att svara på....
Svara inte då ;)

Det är väl lite det som är grejen med forum, att alla tolkar lite olika och därigenom får man diskussioner.

Jag förstår inte hur du hela tiden kan uttala dig så tvärsäkert om andra människor.
Jag har inte heller hittat rätt och jag är betydligt äldre.

Svara inte då ;)

Det är väl lite det som är grejen med forum, att alla tolkar lite olika och därigenom får man diskussioner.
Om jag skriver en sak, så tolkar du det till... Gud vet vad.... och så får jag gå in och tala om "att så där har jag aldrig skrivit". Det blir bara jobbigt :p

Jag fattar inte hur en vuxen människa kan störa sig så på en liten jycke....:confused:
Det gör jag! Jag är inte förtjust i varken hundar eller barn som är ouppfostrade och har jag ingen direkt relation till dem är jag i bästa fall bara ointresserad. I värsta fall avskyr jag dem.

Hade aldrig fixat att dejta nån med en oborstad jycke.

@Bison Tyckte du lät så sur bara.

@tott Nä men man får vara hur oflexibel man vill tycker jag, det var bara själva grejen att det ens var ett störningsmoment jag inte förstod. Men stör det så stör det ju och då är det ju bättre att avsluta tycker jag :).

Jag förstår inte hur du hela tiden kan uttala dig så tvärsäkert om andra människor.
Jag har inte heller hittat rätt och jag är betydligt äldre.
Då kan väl du beskriva varför du inte har hittat rätt?
(Om du nu VILL ha en relation)

Om jag vill något väldigt mycket, så håller jag ju inte på och kämpar i 26 år utan att komma någon vart...
Till slut inser jag ju att det behövs en förändring för att lyckas nå mitt mål
Antingen måste jag omprioritera eller så får jag prova nya tillvägagångssätt
Är det inte brukligt att en gör så?

Om jag vill något väldigt mycket, så håller jag ju inte på och kämpar i 26 år utan att komma någon vart...

Så du menar på riktigt att om man inte hittar "rätt" så måste man ÄNDRA SEJ ???

Nej det tänker jag inte. För jag orkar inte med hur tvärsäkert du alltid uttalar dig om andra.
Ska jag berätta det så måste du ha en mer ödmjuk inställning och vilja förstå.

Om jag skriver en sak, så tolkar du det till... Gud vet vad.... och så får jag gå in och tala om "att så där har jag aldrig skrivit". Det blir bara jobbigt :p
Och jag känner att du mest försöker tala om för andra att ditt sätt, vad det än gäller, är rätt oavsett vad andra tycker.
Var så i nån hundtråd också där du blev upprörd över att nån bekant inte ville ha in dina hundar. Kändes som du ville att alla skulle stå på din sida fast det mest blev tvärtom.

Sorry tråden för OT.

Jag förstår @Bison. Den där känslan av att "nej. det här går bara inte". Det behöver inte vara så konkreta grejor som Bison berättar om. För mig hade det räckt att HAN stod ut i det jag inte skulle palla med ens tillfälligt. Det gör honom till en människa som inte är förenlig med den som är jag.

Been there, tried that. Känns det inte OK, är det inte OK. Och i det skedet är det knappast något som ska jobbas på.

Och jag känner att du mest försöker tala om för andra att ditt sätt, vad det än gäller, är rätt oavsett vad andra tycker.
Var så i nån hundtråd också där du blev upprörd över att nån bekant inte ville ha in dina hundar. Kändes som du ville att alla skulle stå på din sida fast det mest blev tvärtom.

Sorry tråden för OT.
Då har du tolkat mig helt fel!
Jag skriver aldrig något här "för att få alla på min sida" :D

Tack @starcraft @Monstermom och @niphredil

Jag känner mig hemsk som inte är glad, jag tror dock att oavsett vad jag säger om att jag känner mig förminskad så kommer han inte bättra sig. Han har behovet av att ta hand om dom han tycker om, och jag blir bara stressad och irriterad över det.

Sen vill han konstant ta på mig eller pussas på mig, gaaaahhh
Shit vad jag känner igen det där från ett tidigare förhållande! Jag kände precis som du. Jag stod ut i ett halvår, för han var ju ändå trevlig...

Jag hittade rätt förra året, hoppas jag iaf. Jag är 42......

Nu har jag svårt att formulera det här på ett sätt som inte låter som kraxande olycksfågel, men du får helt enkelt tro mig när jag säger att det inte är så jag menar, OK? :D

Jag är av åsikten att även om något skulle ta slut senare så var det inte nödvändigtvis fel innan dess. Så man kan alltså ha "hittat rätt" utan att det behöver handla om "för evigt".

Just du och din sambo kan dock, så klart, handla om just för evigt. :D

Har inte alla specifika krav?
Eller tog du det som erbjöds och anpassade dig till resten?

Om du behöver anpassa dig i ditt förhållande så låter det som du inte har hittst helt rätt faktiskt. Jag har den tröjan. Dock tog det mig 11 år att faktiskt inse hur mycket jag anpassade mig och att jag inte var så jäkla lycklig som jag trodde.

I dag lever jag i ett förhållande där ingen behöver anpassa sig ens "en aning".
Men hit kom jag av erfarenhet, självinsikt, ödmjukhet och några krachade förhållanden.

Nu har jag svårt att formulera det här på ett sätt som inte låter som kraxande olycksfågel, men du får helt enkelt tro mig när jag säger att det inte är så jag menar, OK? :D

Jag är av åsikten att även om något skulle ta slut senare så var det inte nödvändigtvis fel innan dess. Så man kan alltså ha "hittat rätt" utan att det behöver handla om "för evigt".

Just du och din sambo kan dock, så klart, handla om just för evigt. :D
Jag håller helt med dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 990
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 750
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka