Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan väl du beskriva varför du inte har hittat rätt?
(Om du nu VILL ha en relation)

Om jag vill något väldigt mycket, så håller jag ju inte på och kämpar i 26 år utan att komma någon vart...
Till slut inser jag ju att det behövs en förändring för att lyckas nå mitt mål
Antingen måste jag omprioritera eller så får jag prova nya tillvägagångssätt
Är det inte brukligt att en gör så?
Men snälla du. Att hitta en livspartner, eller vad man nu söker...handlar ju om känslor....från TVÅ håll som ska klicka. Plus en herrans massa annat. Hur sjutton omprioriterar man eller byter "tillvägagångssätt" för att få det att klicka känslomässigt mellan två personer.

Man kan faktiskt ha varit kär många gånger eller varit i förhållanden och det har skitit sig pga den andra parten. Eller andra omständigheter.

Senast ändrad av en moderator:
Har inte alla specifika krav?
Eller tog du det som erbjöds och anpassade dig till resten?

Om du behöver anpassa dig i ditt förhållande så låter det som du inte har hittst helt rätt faktiskt. Jag har den tröjan. Dock tog det mig 11 år att faktiskt inse hur mycket jag anpassade mig och att jag inte var så jäkla lycklig som jag trodde.

I dag lever jag i ett förhållande där ingen behöver anpassa sig ens "en aning".
Men hit kom jag av erfarenhet, självinsikt, ödmjukhet och några krachade förhållanden.
Det beror ju helt på vad en menar med anpassa
Vad jag menar är små saker i vardagen
När jag levde som singel så kunde jag strunta i att laga mat tex, strunta i att handla och käka ett äpple til lunch, jag tittade på precis vad jag ville på TVn på lördagskvällen eller så gick jag ut på krogen om jag kände för det.
Som singel är en mer "fri" det går aldrig att komma ifrån. Kanske är det därför en del trivs bättre med singellivet
Idag som sambo, så har jag ju faktiskt en person till i hushållet, som kan ha önskemål angående det som serveras till middag och vad som visas på TVn
Självklart kan jag välja att titta på annan TV om jag vill se ett program, jag kan också välja att hoppa över maten...
Ändå tror jag att många väljer att "anpassa" sig till sambolivet om en har valt en sån relation

För en gångs skull känner jag mig som en flexibel och vidsynt person! :D Jag tror att jag aldrig skulle blanda ihop en persons boende med personen själv så till den milda grad. Tvärtom är jag emot det där "jag är vad jag bor" som inredningshysterin verkat leda till.

Jag tycker alltså att du @Bison borde tänka om! Och det skriver jag bara för att jag vet att du är fullständigt självständig och skiter totalt i vad jag tycker. Annars skulle jag inte ha sagt det :D

Så du menar på riktigt att om man inte hittar "rätt" så måste man ÄNDRA SEJ ???
Nej det MÅSTE en inte!

Vad jag säger är att om en har ett mål och det målet inte är nått efter 26 år...?!?!
Det kanske det är dags att omprioritera sitt mål

Det är väl ändå rent sunt förnuft

Jag kan inte låta bli att fundera på en grej. Tänk om nån jag släpat hem, som jag tyckte var sympatisk och supercool, fick ångest av tanken på en relation med mig enkom pga att jag bor i förort modell sunkig och lägenhet modell liten.

Good riddance i såna fall! :up:

Nej det MÅSTE en inte!

Vad jag säger är att om en har ett mål och det målet inte är nått efter 26 år...?!?!
Det kanske det är dags att omprioritera sitt mål

Det är väl ändå rent sunt förnuft

Eh Nej.... Det är inte sunt förnuft att jag måste omprioritera mina mål eller se över vad jag letar efter...
Det är SUNT att jag vidhåller mina egna värderingar och lever MITT liv medans jag är "öppen för förslag"...
Förslag finns men ALDRIG att jag ändrar mej för att "passa" till förslag som inte ligger inom mina värderingar eller mitt liv... För det funkar aldrig. Jag är hellre "nöjd" i min ensamhet än missnöjd i tvåsamhet...
Mitt mål är att vara nöjd i tvåsamhet. Och nöjd är jag inte om jag måste anpassa mej...

Eh Nej.... Det är inte sunt förnuft att jag måste omprioritera mina mål eller se över vad jag letar efter...
Det är SUNT att jag vidhåller mina egna värderingar och lever MITT liv medans jag är "öppen för förslag"...
Förslag finns men ALDRIG att jag ändrar mej för att "passa" till förslag som inte ligger inom mina värderingar eller mitt liv... För det funkar aldrig. Jag är hellre "nöjd" i min ensamhet än missnöjd i tvåsamhet...
Mitt mål är att vara nöjd i tvåsamhet. Och nöjd är jag inte om jag måste anpassa mej...
Vad har du för "plan" nästkommande 26 åren?
Fortsätta som du har gjort tidigare?

(Svara bara om du vill, bäst att tillägga)

*stångar huvudet I väggen*

Varför är jag så jävla feg.. iofs vet jag varför jag avstod att avsluta relationen. Han ville prata när vi kom fram till hans hem. Han tyckte att jag varit kall, otillgänglig och avståndstagande under helgen och resan (NO shit sherlock!), han ansåg sig ha blivit sårad och att jag inte hade varit kvinnan han förälskade sig i under den här tiden. Men han hade förstått att det var till viss del för att jag hade ont.

Nåja, anledningen till att jag inte sa något nu var för att han sa att om han inte hade vetat att jag hade haft ont så hade det "tagit hus i helvete". Vad han menar med det vet jag inte och jag har ingen lust att ta reda på det heller.

Det beror ju helt på vad en menar med anpassa
Vad jag menar är små saker i vardagen
När jag levde som singel så kunde jag strunta i att laga mat tex, strunta i att handla och käka ett äpple til lunch, jag tittade på precis vad jag ville på TVn på lördagskvällen eller så gick jag ut på krogen om jag kände för det.
Som singel är en mer "fri" det går aldrig att komma ifrån. Kanske är det därför en del trivs bättre med singellivet
Idag som sambo, så har jag ju faktiskt en person till i hushållet, som kan ha önskemål angående det som serveras till middag och vad som visas på TVn
Självklart kan jag välja att titta på annan TV om jag vill se ett program, jag kan också välja att hoppa över maten...
Ändå tror jag att många väljer att "anpassa" sig till sambolivet om en har valt en sån relation
Menar du att det skulle vara på nått vis "dåligt" att strunta i maten, handla eller se vad du vill på tv? :o
Och önskemål om mat....jösses. Tycker du verkar ha anpassat dig väldigt mycket.

Om sambon och jag är sugen på olika rätter nån gång så lagar vi bara var sin tillsammans i köket. Big deal!
Och inte sjutton äter vi samtidigt jämt heller.
Fattar inte alls vad som skulle vara annorlunda runt sådana saker mot singellivet. Om man anpassar sig runt sådana skitsaker har man ju noll integritet!

Menar du att det skulle vara på nått vis "dåligt" att strunta i maten, handla eller se vad du vill på tv? :o
Och önskemål om mat....jösses. Tycker du verkar ha anpassat dig väldigt mycket.

Om sambon och jag är sugen på olika rätter nån gång så lagar vi bara var sin tillsammans i köket. Big deal!
Och inte sjutton äter vi samtidigt jämt heller.
Fattar inte alls vad som skulle vara annorlunda runt sådana saker mot singellivet. Om man anpassar sig runt sådana skitsaker har man ju noll integritet!
Jag har aldrig sagt att det är dåligt att vara singel

Menar du att ditt liv ser exakt likadant ut nu som när du va singel?
Din relation har inte ändrat på dina rutiner öht?

Vad har du för "plan" nästkommande 26 åren?
Fortsätta som du har gjort tidigare?

(Svara bara om du vill, bäst att tillägga)

Jag kommer inte ändra på mej eller vad jag gör... Så ja... Fortsätta som tidigare...
Hittar jag nån så gör jag det ... Hittar jag ingen så lever jag mitt liv ändå ..
Jag LEVER mitt liv så som jag vill ha det... Det enda "tvåsamheten" ändrar på är ju att jag vet att man får mys när man vill, inte som nu när "andra" har tid :p
Men missförstå mej rätt ... Jag bygger upp mitt liv som jag vill ha det.. Kommer rätt person och vill va med så blir talesättet "delad glädje = dubbel glädje" talande... Men som sagt jag är verkligen inte missnöjd med mitt liv, hade jag varit de så hade jag ändrat på det som gör mej missnöjd. Att jag inte hittat "rätt person" är inget som gör mej missnöjd, det jag inte har kan jag såklart sakna, men hittar ju på saker som berikar mej utöver att va i tvåsamhet... Tex reser när jag kan och har råd (stort intresse) osv...
Så MÅLET är tvåsamhet men fortfarande inte till vilket pris som helst...

Jag kommer inte ändra på mej eller vad jag gör... Så ja... Fortsätta som tidigare...
Hittar jag nån så gör jag det ... Hittar jag ingen så lever jag mitt liv ändå ..
Jag LEVER mitt liv så som jag vill ha det... Det enda "tvåsamheten" ändrar på är ju att jag vet att man får mys när man vill, inte som nu när "andra" har tid :p
Men missförstå mej rätt ... Jag bygger upp mitt liv som jag vill ha det.. Kommer rätt person och vill va med så blir talesättet "delad glädje = dubbel glädje" talande... Men som sagt jag är verkligen inte missnöjd med mitt liv, hade jag varit de så hade jag ändrat på det som gör mej missnöjd. Att jag inte hittat "rätt person" är inget som gör mej missnöjd, det jag inte har kan jag såklart sakna, men hittar ju på saker som berikar mej utöver att va i tvåsamhet... Tex reser när jag kan och har råd (stort intresse) osv...
Så MÅLET är tvåsamhet men fortfarande inte till vilket pris som helst...
Okey
Ja det låter ju som du är nöjd med din tillvaro som den är nu
Jag kunde bara inte begripa :confused: varför du inte har hittat någon du gillar på 26 år... (Om det har varit din önskan under hela den tiden...)

Jag har aldrig sagt att det är dåligt att vara singel

Menar du att ditt liv ser exakt likadant ut nu som när du va singel?
Din relation har inte ändrat på dina rutiner öht?
Du skriver ju om att man anpassar sig. Är det bra el dåligt för dig?
För mig är det dåligt. Jag kommer aldrig mer att anpassa mig efter någon annan.
Så nej. Här anpassar ingen sig. Vi gör som vi vill men visar hänsyn. Det är något helt annat än att anpassa sig efter någon annan.

Du skriver ju om att man anpassar sig. Är det bra el dåligt för dig?
För mig är det dåligt. Jag kommer aldrig mer att anpassa mig efter någon annan.
Så nej. Här anpassar ingen sig. Vi gör som vi vill men visar hänsyn. Det är något helt annat än att anpassa sig efter någon annan.
Visa hänsyn är kanske ett bättre ordval, än anpassa

Dock om en visar hänsyn till en annan individ, då anpassar en sig ju en del. Det är oundvikligt

Okey
Ja det låter ju som du är nöjd med din tillvaro som den är nu
Jag kunde bara inte begripa :confused: varför du inte har hittat någon du gillar på 26 år... (Om det har varit din önskan under hela den tiden...)

jag skrev att jag inte haft nån under 20 AV 26 år ... Så jo jag har haft förhållanden i "typ" sammanlagt" 6 av 26 år... Och jag hittar killar hela tiden ;) Men ingen som stannat än ... :p Och det kan mkt väl bero på att de känner att jag "inte anpassar" mej tillräckligt eller för att de helt enkelt upptäcker att de inte vill "anpassa sej" efter mej... Vad vet jag... Men jag kollar vidare... Antingen så hittar jag nån eller så gör jag det inte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 990
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 750
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka