Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okey
Ja det låter ju som du är nöjd med din tillvaro som den är nu
Jag kunde bara inte begripa :confused: varför du inte har hittat någon du gillar på 26 år... (Om det har varit din önskan under hela den tiden...)
Du verkar väldigt nedlåtande mot andra i mina ögon.

Jag har sen gymnasiet längtat efter att hitta nån som älskar mig för den jag är. Letade väl inte så mycket i och för sig men blev aldrig bjuden på en drink eller nåt de gånger jag var på krogen. Det är inte så lätt att hitta någon man gillar om man aldrig får chansen.

Sen är det mycket som ska passa för att man ska trivas som par.

Jag har sen gymnasiet längtat efter att hitta nån som älskar mig för den jag är. Letade väl inte så mycket i och för sig men blev aldrig bjuden på en drink eller nåt de gånger jag var på krogen. Det är inte så lätt att hitta någon man gillar om man aldrig får chansen.
Fast helt ärligt, bjuder du killar på drinkar på krogen? Jag har nästan alltid betalat mina drinkar själv och har inte haft några problem med att hitta killar på krogen eller andra ställen, däremot så har jag väldigt svårt att falla för någon men det beror inte på att jag hellre betalar själv.

Seriöst, jag har väldigt svårt att ta emot en drink från någon okänd, är vi vänner turas vi om att bjuda, men jag låter mig inte köpas för en drink. Jag har aldrig förstått varför en kille ska köpa drinkarna bara för att han är kille? :yuck:

Fast helt ärligt, bjuder du killar på drinkar på krogen? Jag har nästan alltid betalat mina drinkar själv och har inte haft några problem med att hitta killar på krogen eller andra ställen, däremot så har jag väldigt svårt att falla för någon men det beror inte på att jag hellre betalar själv.

Seriöst, jag har väldigt svårt att ta emot en drink från någon okänd, är vi vänner turas vi om att bjuda, men jag låter mig inte köpas för en drink. Jag har aldrig förstått varför en kille ska köpa drinkarna bara för att han är kille? :yuck:
Nej, jag har alltid varit oerhört blyg så det är väl därför jag inte träffat nån förrän jag sökte på nätet.
Och ja, det var väl lite gammaldags, men har i övrigt inte blivit utbjuden eller dansad med mer än nån enstaka gång heller.

På tal om annat än det som diskuteras för fullt, vilket iof är spännande att läsa olika åsikter om.

Nu har jag så många dejter på gång att jag troligen kommer blanda ihop dem... ;)
först har vi H, han känns aningen för på, men vill inte döma för hårt på förhand. A har jag mailat med ett par veckor. M mailar jag lite sporadiskt med. Härom dagen hittade jag R, och blev helt såld på hans presentation och hans sätt att uttrycka sig.

Hade lite löst pratat med H om att ses imorgon, men han hade oklart om dagen. Så när R idag föreslog en träff nappade jag och sa till H att jag fått förhinder imorgon. Både M och A skickade precis mail och föreslog träffar, och jag vill träffa dem bägge så det ska jag lyckas få in. :)
R och M är de som än så länge känns som de kan vara bäst matchning.

Nej, jag har alltid varit oerhört blyg så det är väl därför jag inte träffat nån förrän jag sökte på nätet.
Och ja, det var väl lite gammaldags, men har i övrigt inte blivit utbjuden eller dansad med mer än nån enstaka gång heller.
Jag har aldrig blivit utbjuden av någon annan än nån jag varit ihop med, och det också extremt sällan. Du kan inte skylla på uteblivna drinkar, utbjudningar eller danser. Det handlar inte om det. Massor med människor (de flesta?) har ju hittat partners på helt andra ställen än på krogen.

Jag har aldrig blivit utbjuden av någon annan än nån jag varit ihop med, och det också extremt sällan. Du kan inte skylla på uteblivna drinkar, utbjudningar eller danser. Det handlar inte om det. Massor med människor (de flesta?) har ju hittat partners på helt andra ställen än på krogen.
Jo, så också jag.

På tal om annat än det som diskuteras för fullt, vilket iof är spännande att läsa olika åsikter om.

Nu har jag så många dejter på gång att jag troligen kommer blanda ihop dem... ;)
först har vi H, han känns aningen för på, men vill inte döma för hårt på förhand. A har jag mailat med ett par veckor. M mailar jag lite sporadiskt med. Härom dagen hittade jag R, och blev helt såld på hans presentation och hans sätt att uttrycka sig.

Hade lite löst pratat med H om att ses imorgon, men han hade oklart om dagen. Så när R idag föreslog en träff nappade jag och sa till H att jag fått förhinder imorgon. Både M och A skickade precis mail och föreslog träffar, och jag vill träffa dem bägge så det ska jag lyckas få in. :)
R och M är de som än så länge känns som de kan vara bäst matchning.

HARM!? :eek:
:D

Han tyckte att jag varit kall, otillgänglig och avståndstagande under helgen och resan (NO shit sherlock!), han ansåg sig ha blivit sårad och att jag inte hade varit kvinnan han förälskade sig i under den här tiden. Men han hade förstått att det var till viss del för att jag hade ont.
Men VA?! Jag fattar inte. Du är inte kvinnan han är förälskad i för att du, under en resa där du dessutom kämpat med migrän, inte ville mysa tillräckligt med honom? Fattar jag rätt??

Så det är att visa hänsyn se på tv-program som man egentligen helst skippat och laga viss mat?
Stenålder säger jag.
Jag har förstått det som att en del tycker att det är höjden av romantik att parterna i en relation har helt olika smak när det gäller filmer, och sedan ska man av romantiska skäl sitta med när partnern ser något man inte alls är road av och vice versa. Själv kan jag inte tänka mig ett tristare filmsällskap än ett ofrivilligt sådant.

Jag har förstått det som att en del tycker att det är höjden av romantik att parterna i en relation har helt olika smak när det gäller filmer, och sedan ska man av romantiska skäl sitta med när partnern ser något man inte alls är road av och vice versa. Själv kan jag inte tänka mig ett tristare filmsällskap än ett ofrivilligt sådant.
Här finns två tv-apparater. Jag kryper med glädje upp på övervåningen ibland (för där står min gamla goa soffa:p) och ser på tv med alla snacksen ifred och sambon sitter nere och tittar på zombies, hocky eller nått annat värdelöst :D

Det är romantiskt att plåga sin partner, eller lida för dennes skull? :confused:

Sen är det mycket som ska passa för att man ska trivas som par.
Inlägget du citerade va inte skrivet till dig
Hur sjutton ska en våga skriva om något öht?
Det är alltid "någon som issues

Nu har vi pratat en timme och kommit fram till att vi ska fortsätta ses även om det innebär att han får fortsätta åka hem till mig
Sen hoppas han såklart att jag kan tänka mig att åka till honom igen men han vet att det inte är helt säkert att jag kommer göra det.
Men allt förtjänar en andra chans men det får nog bli vår först

Ja och om en blir bjuden på krogen av okänd Karl då förväntar han sig att en spenderar hela krogkvällen ihop ...

Nu har vi pratat en timme och kommit fram till att vi ska fortsätta ses även om det innebär att han får fortsätta åka hem till mig
Sen hoppas han såklart att jag kan tänka mig att åka till honom igen men han vet att det inte är helt säkert att jag kommer göra det.
Men allt förtjänar en andra chans men det får nog bli vår först
Viken toffel han verkar vara...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 989
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 735
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka