Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske lägger in mindre helt enkelt i läget. Så länge jag inte behöver bo där själv är jag nöjd liksom :D.

När jag tänker på det är rätt skönt att inte vara så fussy med sånt - gott vin, bra mat och grymt sex och snubben kan bo i en grotta om han så vill.

Jag föreställde mig en ny kärlek i mörkaste Småland, tänkte på dig och "Åh, om det varit Madrid istället!"

Vissa sorters inland är - svåra. Andra platser kan innebära praktiska problem, men det är ändå en annan sak.

Jag tänker inte på mig själv som en person som är gnällig med sådana saker - men det hindrar ju inte att jag faktiskt är en sådan person.

Enda gången jag blivit avskräckt var en kille vars lägenhet säkert aldrig blev städad.
Dvs jag blev så äcklad att jag inte kunde använda badrum och vågade inte dricka ngt pga hur odiskat det var.. Annars har det gått bra.

Men det är klart att om man så småningom vill bo ihop så blir det ju problem om man vill helt olika. Jag tex är ju såld på mitt nuvarande boende i sthlms skärgård. Men för många är det för avsides och för rått väder.

Dvs jag blev så äcklad att jag inte kunde använda badrum och vågade inte dricka ngt pga hur odiskat det var.. Annars har det gått bra.
Nej fy fan vad äckligt. Det hade jag aldrig klarat av. Hygieniskt hem känns ju som en grundförutsättning minst sagt.

Jag vet att jag inte är du? shit, vad är grejen med attityden?

@Petruska Jag kanske lägger in mindre helt enkelt i läget. Så länge jag inte behöver bo där själv är jag nöjd liksom :D.

När jag tänker på det är rätt skönt att inte vara så fussy med sånt - gott vin, bra mat och grymt sex och snubben kan bo i en grotta om han så vill.

Attityden? För att jag konstaterar att vi är olika?

Jag måste köra bil dit så häva vin är en dålig idé eftersom jag vill hem och rida.
Sen är det den förbaskade hunden.

Jag tror jag är den enda som inte riktigt fattar @Bison . Bodde snubben så illa till att du fick ångest av att vara där en enda kväll? Tror seriöst aldrig jag varit nånstans där jag inte skulle kunna stå ut nån kväll per vecka om jag fick god mat, bra sex och en okej säng att ligga i. Ja och så vin då.

Nä, du är inte den enda. Jag förstår inte heller. Lite flexibilitet saknar jag i det där.

@Bison
Kunde ni prata om det som du känner? Beslöt nu att inte ses igen?

Du behöver förstås bara berätta så mkt du vill.,

Han körde ju ner mig till stationen i morse men vi pratade inte så mycket då.
Vi har messat lite under dagen, mitt jobb är ju inte så pratvänligt direkt.
Men av någon konstig anledning är han väldigt förälskad i mig och vill verkligen att det ska gå att lösa.
Så vi får väl se.

Varför saknar du flexibilitet?

Menar du att @Bison borde vara mer flexibel i situationen? I så fall, varför?

Inte stirra sig blind på skogen utan se vad hon får i skogen.
Mannen är ju flexibel med sin hund t.ex, men @Bison verkar inte vara villig att ge efter/se tiden an/ge det en chans gällande nåt alls.

...och varför? Jo, för att flexibilitet är en bra sak då man har med andra människor att göra. Med flexibilitet menar jag inte att man ska släppa allt sitt egen och kuva sig (ifall nu någon skulle vilja missförstå)

Senast ändrad:
Mannen är ju flexibel med sin hund t.ex, men @Bison verkar inte vara villig att ge efter/se tiden an/ge det en chans gällande nåt alls.

...och varför? Jo, för att flexibilitet är en bra sak då man har med andra människor att göra. Med flexibilitet menar jag inte att man ska släppa allt sitt egen och kuva sig (ifall nu någon skulle vilja missförstå)

Kuva sig har väl ingen pratat om?

För mig är det underligt att det är så självklart att tvåsamheten har ett pris och att det priset bör betalas. Att @Bison eller vem som helst bör välja att betala ett pris för tvåsamheten istället för att helt enkelt avstå från den.

Att mannen kanske är redo att betala ett pris för en tvåsamhet, varför är det ett argument för @Bison eller vem som helst att göra samma sak?

(Ursäkta att jag skriver om dig i tredje person, @Bison.)

Kuva sig har väl ingen pratat om?

För mig är det underligt att det är så självklart att tvåsamheten har ett pris och att det priset bör betalas. Att @Bison eller vem som helst bör välja att betala ett pris för tvåsamheten istället för att helt enkelt avstå från den.

Att mannen kanske är redo att betala ett pris för en tvåsamhet, varför är det ett argument för @Bison eller vem som helst att göra samma sak?

(Ursäkta att jag skriver om dig i tredje person, @Bison.)

Ja ja. Jag av erfarenhet vet jag att det är känsligt att prata om kompromisser och sånt här, därför ville jag förtydliga vad jag inte menade med att vara flexibel.

Jag förstår vad du menar MEN .... VARFÖR ska man "foga" sej efter nåt ? Lever HELLRE singel än med fel person, eller SJÄLV på rätt ställe än fel ställe med rätt person...

ALLA bitar måste funka... Så är det för mej med... Och jag har VERKLIGEN tvåsamhet som "mål" för hur jag vill bo och leva... Men inte till "vilket pris som helst" utan till det priset att det ska va RÄTT...
Inte behöva "jobba för det"... Det ska komma naturligt, enkelt och smärtfritt....

Japp det finns en anledning till att jag varit singel i typ 20 av 26 möjliga "förhållande år"...
jag vet vad jag vill ha... Får jag det inte får de va !

Jag förstår vad du menar MEN .... VARFÖR ska man "foga" sej efter nåt ? Lever HELLRE singel än med fel person, eller SJÄLV på rätt ställe än fel ställe med rätt person...

ALLA bitar måste funka... Så är det för mej med... Och jag har VERKLIGEN tvåsamhet som "mål" för hur jag vill bo och leva... Men inte till "vilket pris som helst" utan till det priset att det ska va RÄTT...
Inte behöva "jobba för det"... Det ska komma naturligt, enkelt och smärtfritt....

Japp det finns en anledning till att jag varit singel i typ 20 av 26 möjliga "förhållande år"...

Ska och ska? Jag tycker det är oflexibelt att avskriva en man men redan är kär i bara för att han råkar bo i lite fel hoods.
Därför skrev jag också att det kanske är bäst såhär...

Mina tankar, inget annat.

Du har alltså inte hittat rätt på 26 år?
Ja, antingen är du väldigt kräsen och har specifika krav....eller så letar du på fel ställe
Om en ska ha ett förhållande krävs ju liten aning "anpassning".
Det kommer en aldrig ifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 755
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka