Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vsr väl egentligen inte huset i sig utan läget och allting.
Jag vill ju känna att här kan jag vara, här är det trevligt. Inte känna att här skulle jag kunna ta livet av mig.
Blärk!

Shit då måste det varit riktigt läskigt.

Jag är så himla okänslig att jag liksom inte bryr mig om sånt, men är det riktigt dålig karma så reagerar till och med jag

Haha...tänker att en del skulle kunna få samma känsla av ditt Pink Palace :angel: men om du hade såna känslor förstår jag dig absolut. Läget är ju svårt, men resten kanske går att modifiera (ta med en burk rosa färg...)? Eller menar du att han har en sån inredningssmak? Alltså jag menar, en del har ju liksom inte inrett, de har bara inte brytt sig och så blir det inte så bra. (Och för att slippa diskussionen om att ändra på folk så menar jag just att det är det en inte ska göra.)

Jo det förstår jag att folk kan få.
Gillar man inte mitt rosa så gillar man inte mig, det hör liksom ihop.
Jag är en riktig östgöte, jag älskar slätten, öppna landskap och närheten till allting.
Mår riktigt dåligt i skogen och ödemarken. Jobba där går jättebra, vår bana är fantastiskt vacker. Men att faktiskt bo och vara där, nej tack.

Haha...tänker att en del skulle kunna få samma känsla av ditt Pink Palace :angel: men om du hade såna känslor förstår jag dig absolut. Läget är ju svårt, men resten kanske går att modifiera (ta med en burk rosa färg...)? Eller menar du att han har en sån inredningssmak? Alltså jag menar, en del har ju liksom inte inrett, de har bara inte brytt sig och så blir det inte så bra. (Och för att slippa diskussionen om att ändra på folk så menar jag just att det är det en inte ska göra.)

Jag är en riktig östgöte, jag älskar slätten, öppna landskap och närheten till allting.
Mår riktigt dåligt i skogen och ödemarken. Jobba där går jättebra, vår bana är fantastiskt vacker. Men att faktiskt bo och vara där, nej tack.

Intressant att du känner så med din inredning :)

Men som sagt, läget kan en ju inte göra något åt. Jag är en lantlolla ut i fingerspetsarna, trivs inte i lägenhet. Men jag skulle absolut ändå kunna dejta någon som bor i lägenhet och tillbringa nån natt där ibland utan problem. Tur att alla är (och får vara) olika :)

Intressant att du känner så med din inredning :)

Men som sagt, läget kan en ju inte göra något åt. Jag är en lantlolla ut i fingerspetsarna, trivs inte i lägenhet. Men jag skulle absolut ändå kunna dejta någon som bor i lägenhet och tillbringa nån natt där ibland utan problem. Tur att alla är (och får vara) olika :)

Jag kan absolut träffa någon med hus, jag är uppväxt på landet, dock fortfarande på slätten och har även bott i hus de senaste åren med min exman.
Men detta gav mig bara rysningar.
Jag är annorlunda, inget att sticka under stol med och inget jag vill ändra på heller.

Det där kan jag relatera till. Jag har en mycket god vän som har ett sommarhus i - låt oss kalla det - inlandet. Alltså, jag kan inte vara där! Skog skog skog och jag DÖR!

Jag hatar livet medan jag kör dit, jag kör fel, skogen sluter sig om mig och när jag väl hittar rätt är jag så arg att jag dricker för mycket vin.

Det där kan jag relatera till. Jag har en mycket god vän som har ett sommarhus i - låt oss kalla det - inlandet. Alltså, jag kan inte vara där! Skog skog skog och jag DÖR!

Jag hatar livet medan jag kör dit, jag kör fel, skogen sluter sig om mig och när jag väl hittar rätt är jag så arg att jag dricker för mycket vin.

Haha!
Precis så kände jag när i åkte dit. Att se träden från tågen är helt okej. Att faktiskt vara där gav mig sån fruktansvärd ångest. Jag ville bara därifrån hela tiden.
Ville helst gömma mig under täcket och gråta. Vin hade helt klart hjälpt.

Jag tror jag är den enda som inte riktigt fattar @Bison . Bodde snubben så illa till att du fick ångest av att vara där en enda kväll? Tror seriöst aldrig jag varit nånstans där jag inte skulle kunna stå ut nån kväll per vecka om jag fick god mat, bra sex och en okej säng att ligga i. Ja och så vin då.

Jag tror jag är den enda som inte riktigt fattar @Bison . Bodde snubben så illa till att du fick ångest av att vara där en enda kväll? Tror seriöst aldrig jag varit nånstans där jag inte skulle kunna stå ut nån kväll per vecka om jag fick god mat, bra sex och en okej säng att ligga i. Ja och så vin då.
Jag är ju inte @Bison , men under de betingelserna står jag ut i det där "inlandet" under en kväll. Men om jag tänkte mig att det handlar om en tilltänkt partner, eller i alla fall en tilltänkt regelbunden sexpartner som jag ska umgås med ganska ofta under kanske några år? Nej, då står jag inte ut. Jag vill ju helst inte bli alkoholist på kuppen.

Sen tror jag tyvärr att jag hade försökt intala mig att det var jag som var dum och tramsig och oflexibel, och så hade jag kämpat på. På sikt är det tyvärr troligt att det hade blivit jobbigare för alla berörda än om jag hade gett upp genast.

Haha!
Precis så kände jag när i åkte dit. Att se träden från tågen är helt okej. Att faktiskt vara där gav mig sån fruktansvärd ångest. Jag ville bara därifrån hela tiden.
Ville helst gömma mig under täcket och gråta. Vin hade helt klart hjälpt.
Nu låter jag nog korkad.. Men du fick sån ångest av att han bor i en skog?
Det låter ju synd då det lät som du verkligen gillade honom.

Senast ändrad:

Det är du det.
Jag är inte du

Jag är ju inte @Bison , men under de betingelserna står jag ut i det där "inlandet" under en kväll. Men om jag tänkte mig att det handlar om en tilltänkt partner, eller i alla fall en tilltänkt regelbunden sexpartner som jag ska umgås med ganska ofta under kanske några år? Nej, då står jag inte ut. Jag vill ju helst inte bli alkoholist på kuppen.

Sen tror jag tyvärr att jag hade försökt intala mig att det var jag som var dum och tramsig och oflexibel, och så hade jag kämpat på. På sikt är det tyvärr troligt att det hade blivit jobbigare för alla berörda än om jag hade gett upp genast.

Det är ju så jag inte vill att det ska bli.
Jag tänker inte intala mig själv att det här kommer går bra, jag kan lära mig att trivas här.
Hell no!

Nu låter jag nog korkad.. Men du fick sån ångest av att han bor i en skog?
Det låter ju synd då det lät som du verkligen gillade honom.

Han bor i ett samhälle i mörkaste småland.
Med betoning på mörkaste.
Människor är olika, jag hatar det, andra älskar det.
Jag vill ha öppet, närhet och bra komunikationer om jag kan välja och i det här läget kan jag göra det.
Det hjälper inte att jag gillar snubben om jag konstant längtar hem till min underbara slätt

Jag kan absolut träffa någon med hus, jag är uppväxt på landet, dock fortfarande på slätten och har även bott i hus de senaste åren med min exman.
Men detta gav mig bara rysningar.
Jag är annorlunda, inget att sticka under stol med och inget jag vill ändra på heller.

Nä, det tycker jag inte att du ska heller, då är ju du säkerligen inte du längre. Som sagt alla är olika :)

Jag resonerar som du för egen del. Men jag kan ha förståelse för att någon annan inte klarar av det.

Han bor i ett samhälle i mörkaste småland.
Med betoning på mörkaste.
Människor är olika, jag hatar det, andra älskar det.
Jag vill ha öppet, närhet och bra komunikationer om jag kan välja och i det här läget kan jag göra det.
Det hjälper inte att jag gillar snubben om jag konstant längtar hem till min underbara slätt
Ok.
Ja alla får ju själv förstås välja skäl till att avsluta relationen. Så det är inte meningen av mig att ifrågasätta
Bara tråkigt då du verkade glad

Det är du det.
Jag är inte du
Jag vet att jag inte är du? shit, vad är grejen med attityden?

@Petruska Jag kanske lägger in mindre helt enkelt i läget. Så länge jag inte behöver bo där själv är jag nöjd liksom :D.

När jag tänker på det är rätt skönt att inte vara så fussy med sånt - gott vin, bra mat och grymt sex och snubben kan bo i en grotta om han så vill.

När jag tänker på det är rätt skönt att inte vara så fussy med sånt - gott vin, bra mat och grymt sex och snubben kan bo i en grotta om han så vill.

För mej räcker en skön säng och bra sex :p

Om det sen ser ut som kriget runt skiter jag i... Lukter skulle va värre... Men synintryck näää där är det nog inte så illa...

Har än aldrig råkat ut för "här vill jag aldrig mer sätta foten" ... Som tur e ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 759
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka