Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det håller jag med om att man kan göra - säga vad man tycker, alltså. Reagerade bara på det föreslagna svaret som jag inte alls tycker är bra, om @corzette vill lämna kontakten med egen heder i behåll. Sakligt och ärligt är bäst, tycker jag!

Fast de kommentarerna handlade ju inte om mej... de va nån annan som fått den kommentaren ...

Och precis när man tror man äntligen "törs tro"... Ja då dimper detta ner

Hej! Det har dykt upp en grej som komplicerar saker och ting. Mitt ex var förbi igår och vi är eventuellt på gång igen, men inget är hugget i sten. Har inte berättat om dig än, men måste avvakta med att ses tillsvidare.

Så ... De va inget... Jag är nog singel ändå... :cry:

Och nu va de utrett... Jag är ju inte "lika snabb" att döma ut ett exs betydelse... Min reaktion va faktiskt snarare "fan hur ska jag kunna konkurrera med exet"... Men hon är ju ett ex av en anledning...
Hon tog honom "off guard" och enligt honom själv så visste hon vilka knappar att trycka på (manipulativ) så han rycktes med för nån minut... Men kom till sans snabbt.... Så nu är ordningen återställd..

Jag hade annars lätt förstått om det tagit en hel vecka innan man kommer ihåg varför man gjorde slut...

Sen är ju Bollen rund och allt kan hända ändå ... Men vi dejtar igen...
Och han är faktiskt vettig... Han är väldigt lik mej i sååå mkt, (värderingar mm) så jag har inga problem att fortsätta dejta trots detta... Men de e klart jag är inte naiv å tror att "saken är biff" nu... Bollen är rund och allt kan hända...

Och nu va de utrett... Jag är ju inte "lika snabb" att döma ut ett exs betydelse... Min reaktion va faktiskt snarare "fan hur ska jag kunna konkurrera med exet"... Men hon är ju ett ex av en anledning...
Hon tog honom "off guard" och enligt honom själv så visste hon vilka knappar att trycka på (manipulativ) så han rycktes med för nån minut... Men kom till sans snabbt.... Så nu är ordningen återställd..

Jag hade annars lätt förstått om det tagit en hel vecka innan man kommer ihåg varför man gjorde slut...

Sen är ju Bollen rund och allt kan hända ändå ... Men vi dejtar igen...
Och han är faktiskt vettig... Han är väldigt lik mej i sååå mkt, (värderingar mm) så jag har inga problem att fortsätta dejta trots detta... Men de e klart jag är inte naiv å tror att "saken är biff" nu... Bollen är rund och allt kan hända...
Vad sa han?
Att han ångrat sig?
Och vill vara med dig nu?
Det låter lite jobbigt att du är osäker?

Vad sa han?
Att han ångrat sig?
Och vill vara med dig nu?
Det låter lite jobbigt att du är osäker?

Jag är inte osäker, men tänker inte tro att "nu är det vi för alltid" (även om jag såklart inte skulle ha nåt emot det ... Jag vill ju ha villa, volvo och vovve.. Fast inte just ordagrant (nöjer mej med Sambo, Skoda och soffmys :p )
Vi har ju fortfarande bara setts i 4 veckor..
Han kände sej som en idiot/korkad som ens övervägde att gå tillbaka.. Men som sagt jag vet hur "lätt" det är att halka tillbaka med ex. (de va ihop i 1,5 år och hans första riktiga förhållande)
Att han vill va med mej nu är det inga tveksamheter om...

Alltså det här säger jag inte för att vara elak eller missunnsam men okej, ska du bara sitta och vänta tills nästa manipulativa tjej stryker förbi och rycker med honom? Jag tänker mer att jaha, jag hade nog blivit besviken om någon jag gillade valde någon annan men jag hade blivit STÖRTFÖRBANNAD om den personen 1) förklarade för mig att jag var nummer 2 och att hen kanske skulle återvända om inte förstahandsvalet fungerade och 2) sen kom krypandes tillbaka och skyllde på någon annans manipulativa ådra. Nä alltså fy vilken skithög.

Senast ändrad:
Men eller hur! Det är ju värst av allt.

Nu drar ni väl höga växlar av mitt försök att ge korta referat... Där ni inte är i närheten av att få reda på allt... Men samtidigt... :P Om jag brytt mej om vad andra tror och tycker så hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut... Men jag "vet" var jag har honom så mkt att jag vet att jag vill vara med honom...

Nu drar ni väl höga växlar av mitt försök att ge korta referat... Där ni inte är i närheten av att få reda på allt... Men samtidigt... :P Om jag brytt mej om vad andra tror och tycker så hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut... Men jag "vet" var jag har honom så mkt att jag vet att jag vill vara med honom...

Ja jag förväntar mig inte att du ska styra ditt liv efter en anonym åsikt på ett forum. Tänkte mest att det kan vara svårt att se klart om en är kär och hade jag hamnat i din sits hade jag absolut velat att folk skulle reagera.

Och oavsett om jag inte fått reda på allt räcker det och blir över med det du skrivit hittills.

Ja jag förväntar mig inte att du ska styra ditt liv efter en anonym åsikt på ett forum. Tänkte mest att det kan vara svårt att se klart om en är kär och hade jag hamnat i din sits hade jag absolut velat att folk skulle reagera.

Och oavsett om jag inte fått reda på allt räcker det och blir över med det du skrivit hittills.
Fast, eftersom @corzette bara har återgett med egna ord vad som sagts mellan dem, så kan en nyansskillnad finnas där, emellan dem, som vi inte har. Jag kan mycket väl se att när nyheten ges och man ska återge den, så kan man vinkla berättelsen åt ett håll som egentligen inte var där.

Fast, eftersom @corzette bara har återgett med egna ord vad som sagts mellan dem, så kan en nyansskillnad finnas där, emellan dem, som vi inte har. Jag kan mycket väl se att när nyheten ges och man ska återge den, så kan man vinkla berättelsen åt ett håll som egentligen inte var där.

Jag kan inte riktigt se hur en nyansskillnad ska kunna förändra det där läget men okej, vill man hemskt gärna det så.

Ja, det får man säga att det är. Jag har aldrig köpt det där om att det är en annan kvinnas fel om ens objekt har något för sig med den kvinnan. Och det är jag glad för att jag inte gjort.

Har något för sej ??? Återigen... Ni läser ju in HELT andra saker än det jag faktiskt skriver !
De träffades en gång och PRATADE... Då PRATADE de om att ev bli ihop igen... Att han sen då när hon åkt tänker igenom situationen och i lugn å ro beslutar sej för att nä han vill ju inte såååå han vill fortsätta träffa mej.. Som sagt vilka växlar ni drar ... Jösses...
Och det fanns en bakomliggande orsak till att hon kom som jag inte vill (eller behöver) gå in på...
Det var inget planerat besök mm. som gjorde att det blev ett dilemma ett tag för honom...

Har något för sej ??? Återigen... Ni läser ju in HELT andra saker än det jag faktiskt skriver !
De träffades en gång och PRATADE... Då PRATADE de om att ev bli ihop igen... Att han sen då när hon åkt tänker igenom situationen och i lugn å ro beslutar sej för att nä han vill ju inte såååå han vill fortsätta träffa mej.. Som sagt vilka växlar ni drar ... Jösses...
Och det fanns en bakomliggande orsak till att hon kom som jag inte vill (eller behöver) gå in på...
Det var inget planerat besök mm. som gjorde att det blev ett dilemma ett tag för honom...
Alltså jag gick ju på det du skrev innan - hans ex hade dykt upp igen och då backade han från dig. Sedan beskrev du henne som manipulativ och att hon visste vilka knappar hon skulle trycka på. Något annat har jag inte kommenterat.

Men det låter ju också lite knepigt..blev han så till sig under hennes besök att han smsade dig medan hon var där? Och sedan när det karismatiska exet försvann ur sikte sansade han sig och dementerade det hela till dig?
Låter som en spontan vindflöjel. Inte så hett enligt mig iaf. Inte om man tänker i banor om att vara exklusiva som du skrev om tidigare. Ett öppet förhållande javisst, men den killen hade inte jag litat på när han var på krogrunda med geabbarna. Kan han stå emot en snygg tjej om han är full och hon är villig? Eller blir han manipulerad då? Om exet dyker upp full och villig då?

Fan. Det spelar ingen roll att jsg själv kände att det nog är dött lopp. Att jag själv hade utkastet färdigt om att föreslå tack och hej, redo att skicka iväg imorgon bitti.

Jag blev ändå pissjävla ledsen över det där messet som, i sedvanlig ordning, inleds med "Hej *namn*". Då vet man liksom vad resten innehåller utan att behöva tänka ett extra varv. "Du är trevlig och blablabla, men inte blablabla, men gärna vän blablabla....*

Så nu ligger jag är skitledsen både för saken i sig, för att jag "visste det" och inte hann förekomma, att alltid få "du är så bra MEN, över att jag aldrig verkar hitta en match och över att jag kommer behöva börja om igen. Igen.

:arghh::cry:

En rapport från en random nätdejtingsajt:
13043336_10153571500746662_1493628900125771118_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka