Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att fortsätta lite på OT:

Finns det verkligen killar över 18 som tycker det är jobbigt att prata om mens, tamponger och preventivmedel med den de dejtar? Gud om jag skulle träffa någon sådan hade jag förmodligen löpt verbalt amok. Och blivit lite avtänd, för att vara helt ärlig.
Tyvärr har jag träffat en hel del. Vet inte hur representativt det är men just mens verkar läskigt även för vissa vuxna män.

Tror det är mycket vanligt!

Det är liksom något som det är svårt att relatera till det där med mens.
Då har vi ett bra exempel på två olika individer här.

Jag hade aldrig hört talas om menskopp innan jag såg dess tråd i detta forum. Jag borde ha extremt svårt att relatera till en sådan sak. Ändå tycker jag att det är en genial pryl, som kvinnor som har ett intresse av att minska sopberget, samt spara sina slemhinnor, i varje fall borde överväga att pröva. Och det har jag inget problem med att prata om, på låt oss säga en fikarast på jobbet.
Eller vänt åt andra hållet, tre olika sorters manliga orgasmer.

Det är kroppsfunktioner. Det är som att prata om hjärtklappning eller kurr i magen.

Tyvärr har jag träffat en hel del. Vet inte hur representativt det är men just mens verkar läskigt även för vissa vuxna män.

Att han inte kan förstå eller riktigt greppa, det har jag ju förståelse för, men att det är läskigt eller genant förstår jag inte. Men jag tror dig, verkligen!

Tror det är mycket vanligt!

Det är liksom något som det är svårt att relatera till det där med mens.

Kondomer är väl lättare att begripa sig på och dess problem med att åka av eller gå sönder, eller som när de sitter åt så det är rent av obekvämt.

Ja nä som jag skrev ovan kan jag verkligen förstå att det är svårt att relatera till eftersom de födda med snopp inte har mens. Men steget därifrån till att det är genant eller obehagligt att prata om förstår jag inte riktigt. Jag kan inte riktigt relatera till tex morgonstånd men särskilt genant tycker jag inte det är.

Nåväl, jag ska inte brodera ut OT alltför mycket! :)

Om den här teorin skulle stämma borde t.ex också klitoris vara svårt att relatera till för en man, och därför vara genant och pinsamt att tala om, precis som pungkulor måste besvärligt att nämna för en kvinna.

Jag tror det hänger mycket på hur ofta man kommer i kontakt med folk som pratar om ämnet (eller trådar om det som här på Bukes ;) ).
När jag nätdejtade tidigare träffade jag lite olika män och det märktes rätt tydligt vilka som hade tjejkompisar och vilka som var mer ovana vid "tjejsnack". Ju oftare man kommer i kontakt med ett samtalsämne, desto mindre ångestfyllt blir det skulle jag tro.

Och ja, det är ju inte mängden tjejkompisar det hänger på utan hur man samtalar ihop förstås... Det var bara en reflektion jag gjorde.

Hoppsan, nu har jag två som jag planerar dejt med.
Ingen wow-känsla, men de känns helt okej båda två. En av dem är 6 år yngre och student, så vi får väl se hur mycket gemensamt vi har, man vet ju aldrig.
D har jag inte träffat på 4 veckor, barn och resor har kommit i vägen. Och även om vi sms:ar lite ibland känns det som det runnit ut i sanden.

@Jeffery
Jag skulle för övrigt inte ha några problem om du skulle skriva att många kvinnor är generade när jag pratar om tex erektionsproblem.
Om det är din erfarenhet får du ju skriva det.

Kan meddela att det blir lite lätt pinsamt att träffa folk som en haft kontakt med på HP på den lokala matvarubutiken. Var och handlade häromdagen, såg en snygg karl som jag tyckte verkade bekant...inser att det är "besiktningsmannen" (vi mailade ju typ tio helt ointressanta meddelanden på HP och sen rann det ut i sanden). Växlade nån blick och kändes som att båda tyckte det var lika avigt....:rofl:

Lagom när jag tänkt att det inte kommer bli nåt med D så hör han av sig igår kväll och tycker det var längesen vi sågs.
Men vi får se, fika inplanerad imorgon med en annan.

Hade inte tänkt skriva nåt ... men kan inte låta bli..
Date 2 ikväll med en jättetrevlig kille... (26 år om någon nu undrar :p )
Synd bara att jag troligen är på g att bli sjuk... Men vägrar ställa in dejten :p

Har nu träffat den här supermegatrevliga/snygga/söta killen minst 2 ggr i veckan...

Anser mej numer inte va singel längre... Vi har inte diskuterat "status" men för mej är det så iaf :p
Just nu är det helt ointressant med andra och han är helt enkelt perfekt för mej...

Jaha, jag skulle tydligen behöva en ny man i mitt liv. För ärligt, vem kan motstå en sån här militär (är det din gamla flamma månntro @Mia_R ?) trots att jag redan är i en relation? Han verkar så genuint fin och har ju letat upp mig trots att jag inte är reggad på någon datingsite, då måste det väl vara menat?! :love: Eller om någon annan är sugen så kan jag förmedla kontakten förutsatt att jag får komma på bröllopet :idea:

Well here is a little about myself and as you already know my name is Christian and I was born a half Italian and half American. I am the only child of my parents but its unfortunate both parents are no more. I joined the Military academy at the age of 19. I was in the boarding school so my parents visit me once in a while. I didn't spend much time at home. My mom was a head teacher and dad was in the medical field. I am a very Honest, Loving and caring person and love kids and animals a lot, I love to eat out but also love to cook and eat in nice bottle of wine and cuddle up on the sofa together and watch a good movie and I love the outdoors come rain or shine love walking in the rain and doing silly things lol I like to go fishing, riding. walking by the sea and driving, love to travel, love the sun also love photography, I have a wonderful child who I adore so much I am strictly a 1 woman man ,. I don't play games as I would hate it to be done to me ( which it has been and it hurts deeply) i will be the happiest if I had a woman I could care for and love totally if she’s happy then I am that’s my main concern it’s also nice to have your own space to do things on our own whether is just curling up with a good book or just chilling out for a while listening to some music, I like all kinds of music but not into rap .lol.. I like to look good at all times but I am not into the mirror24/7 if you look good you feel good n it shows you take pride in yourself, I can adapt to most situations and I can bring myself to nearly all levels of communication, love meeting people n talking and no matter what age or raciest respect my elders and I expect to have it returned, I treat all people the same I have no distinctions. Well you may ask yourself where did i get your email address,i was reading your profile and it sounded good and interesting to me so i decided to copy and pest your screen name to check whether when i send you message will be able to get my message and reply,I have my pictures attached to this message.. Hoping to hear from you soon..

(Helt seriöst, det. Att bilder med som jag misstänker inte är hans egna - trots en klassisk bilselfie - bör en anmäla sådant till någon?)

Har nu träffat den här supermegatrevliga/snygga/söta killen minst 2 ggr i veckan...

Anser mej numer inte va singel längre... Vi har inte diskuterat "status" men för mej är det så iaf :p
Just nu är det helt ointressant med andra och han är helt enkelt perfekt för mej...

Och precis när man tror man äntligen "törs tro"... Ja då dimper detta ner

Hej! Det har dykt upp en grej som komplicerar saker och ting. Mitt ex var förbi igår och vi är eventuellt på gång igen, men inget är hugget i sten. Har inte berättat om dig än, men måste avvakta med att ses tillsvidare.

Så ... De va inget... Jag är nog singel ändå... :cry:

Hej! Det har dykt upp en grej som komplicerar saker och ting. Mitt ex var förbi igår och vi är eventuellt på gång igen, men inget är hugget i sten. Har inte berättat om dig än, men måste avvakta med att ses tillsvidare.

Tråkigt! Och lite dåligt att skicka det i sms(?) och inte i telefon eller face to face.

Dessa ex, det är en sak jag troligen aldrig kommer förstå. De har säkert blivit ex av en anledning och om man dessutom "dejtar" någon annan och sen för att ens ex kommer tillbaka kan man inte fortsätta dejta... alltså va faaan rent ut sagt. Jag hade blivit asförbannad och riktigt besviken, hade nog aldrig kunnat lita på den killen igen. :rage: :banghead:

Skickar en stor styrkekram till dig:
glomp.gif
glomp.gif

Trist :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 641
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka