Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan. Det spelar ingen roll att jsg själv kände att det nog är dött lopp. Att jag själv hade utkastet färdigt om att föreslå tack och hej, redo att skicka iväg imorgon bitti.

Jag blev ändå pissjävla ledsen över det där messet som, i sedvanlig ordning, inleds med "Hej *namn*". Då vet man liksom vad resten innehåller utan att behöva tänka ett extra varv. "Du är trevlig och blablabla, men inte blablabla, men gärna vän blablabla....*

Så nu ligger jag är skitledsen både för saken i sig, för att jag "visste det" och inte hann förekomma, att alltid få "du är så bra MEN, över att jag aldrig verkar hitta en match och över att jag kommer behöva börja om igen. Igen.

:arghh::cry:
Åh ...det där är så jobbigt..

"Hej på dig. Jag måste bara erkänna att du är jättefin faktiskt ."

Faktiskt? ;)
Alltså, vad tror de som skickar sådana mail att de ska få för svar? Att man blir smickrad? Jisses... :meh:
Jag svarar ibland att de har fel och borde ha vett nog att inte lita på att folks bilder är verklighetstrogna med tanke på hur lätt det är idag att retuschera bilder. :angel: (för "du är fin" verkar alltid syfta på fint utseende, inte fin personlighet)

Jag svarar ibland att de har fel och borde ha vett nog att inte lita på att folks bilder är verklighetstrogna med tanke på hur lätt det är idag att retuschera bilder. :angel: (för "du är fin" verkar alltid syfta på fint utseende, inte fin personlighet)
Ännu värre när kommentaren kommer "du ser trevlig ut". Om jag bemödar mig svara blir det oftast att skenet bedrar. :)

Fast jag tycker nog att det är mera ödmjukt att skriva "du ser trevlig ut" än "du är fin".
Inte i min värld. Om någon säger "du är fin" så är det underförstått att det är utseendet som nämns. "Du ser trevlig ut" är fortfarande en kommentar som kommer från synen på utseendet, men omskrivet.
"Du verkar trevlig", skulle däremot vara något annat.

Hallå dags för en liten uppdatering :)

Killen från badoo som jag var på dejt med visade sig endast vara ute efter en sak och inget mer, vilket han inte fick av mig, och då slutade han höra av sig och var väldigt snabb med att plocka bort mig på fb :p

Skönt att jag inte slösade mer tid på honom :)

I övrigt så har jag det rätt lugnt med dejtade, satsar mycket på tävling och träning med hästen samt gymmet för mig själv :)

Hade ett litet möte med killen som jag var jättekär i under högstadiet i lördags , gång nr 2 i ordningen, det var trevligt men ingen av oss vill nåt seriöst med varandra (vad jag vet iaf) så det passar bra att ses när vi båda vill så länge vi är singlar :)

Grannen och jag umgås en hel del på kompis nivå och det passar mig utmärkt :)

Hur går det för er andra? (Har läst igenom tråden lite snabbt men missat en del såg jag) :)

Ganska dött här, men just nu känner jag mig nöjd med det. Hade en del kontakt med en man som skrev lååånga meddelanden, vilket ju oftast är trevligt, men det här blev för långt. Dessutom tyckte han att allt jag gjorde var bra, att jag var duktig och att han förstod mig i "allt", och så beskrev han tydligt hur han hade blivit sårad och sviken i nätdejtingen många gånger (vad jag förstod av sådana som han inte ens träffat) - och också bedragen av sitt ex. Han kändes som en "stackare" där. Det slutade med att jag bidrog till ännu en besvikelse för honom (kanske t.o.m sårade och svek, enligt honom). Förklarade att jag under helgen har kommit till att jag borde vara ivrigare att skriva om jag var tillräckligt intresserad. Skrev sakligt och snällt, tackade för våra diskussioner och önskade honom lycka till.
Han svarade med tre ord "Synd! Kändes bra"

Mina tankar - kändes bra att jag avslutade kontakten.

Ganska dött här, men just nu känner jag mig nöjd med det. Hade en del kontakt med en man som skrev lååånga meddelanden, vilket ju oftast är trevligt, men det här blev för långt. Dessutom tyckte han att allt jag gjorde var bra, att jag var duktig och att han förstod mig i "allt", och så beskrev han tydligt hur han hade blivit sårad och sviken i nätdejtingen många gånger (vad jag förstod av sådana som han inte ens träffat) - och också bedragen av sitt ex. Han kändes som en "stackare" där. Det slutade med att jag bidrog till ännu en besvikelse för honom (kanske t.o.m sårade och svek, enligt honom). Förklarade att jag under helgen har kommit till att jag borde vara ivrigare att skriva om jag var tillräckligt intresserad. Skrev sakligt och snällt, tackade för våra diskussioner och önskade honom lycka till.
Han svarade med tre ord "Synd! Kändes bra"

Mina tankar - kändes bra att jag avslutade kontakten.
Konstigt att han inte föreslog träff om han tyckte det kändes bra? Det är ju lätt att det rinner ut i sanden om man aldrig ses för det är ju inte en brevvän man söker på dejtsidan. Men en del verkar nöjda med en brevvän.
Lät ju inte så kul med en stackare som trivs i den rollen, nej.

Konstigt att han inte föreslog träff om han tyckte det kändes bra? Det är ju lätt att det rinner ut i sanden om man aldrig ses för det är ju inte en brevvän man söker på dejtsidan. Men en del verkar nöjda med en brevvän.
Lät ju inte så kul med en stackare som trivs i den rollen, nej.

Vi bor ganska långt ifrån varandra så det hade krävts lite planering för att ses, men han nämnde aldrig nåt sånt.
Han hade nog byggt upp nåt luftslott och kändes lite som att jag var satt på piedestal - en plats jag verkligen inte trivs på. Han fiskar mycket och tyckte t.ex det var fantastiskt att jag kände till uttrycket catch & release, och berömde mig för det...
Beröm är bra, men...

Har inte hittat någon på dejtingsidorna jag velat kontakta (varför ser så många så allvarliga och sura ut??) men precis blivit kontaktad av en åtta år äldre man med tre avkommor som såg ut att vara på väg in i tonåren. (Barnen, inte han) Jag blev direkt fördomsfull och tänkte nä... Skeptisk eftersom det skiljer så många år och han liksom är i en annan fas i livet. Men jag kanske inte ska vara så fördomsfull, han ger intryck av att vara en hygglig typ.

Åldersskillnad behöver inte vara ett problem, men jag känner mig liksom inte redo att få in tre barn i livet plötsligt efter att ha varit singel större delen av livet och mest behövt ta hänsyn till mig själv. :) Nu går jag händelserna långt i förväg som vanligt.

Jag hittade denna profiltexten idag:

Hej jag är en man som gillar frodiga kvinnor. Själv är jag lång, smal och stilig gentleman. Jag tycker tjocka kvinnor är väldigt vackra och det står jag för. Intressen rörande natur, kultur, musik, historia, trädgård, böcker och resor. Går oftast i kavaj och visar mig aldrig offentligt utan att vara nyrakad - det ser jag som en hederssak att hålla sig fräsch. Skriv till mig nu. Med vänlig hälsning.

P.S. Det är synd om er kvinnor som har stark vänsterprofilering eller vänstervriden livsstil. Ni missar mycket vackert i livet. Vita män har inget att skämmas för - det är tack vare oss som det råder jämställdhet och kvinnlig rösträtt.

Någon av er som är sugna? :crazy::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka