Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehm....

"Jag hatar åldersspannet? du har allt, snygghet, sexighet och gullighet.
Ta inte detta fel, det är att säga grattis!!!!!
Jag hoppas verkligen att du hittar det du söker!
/namn"

Jag tycker alltid det låter som män som skriver att de gillar frodiga kvinnor gör det på så märkligt sätt. Som att de vill ha en mammafigur? Som ska symbolisera trygghet eller vara rejäl?

Jag kan ynka mig 3 anledningar: 1) att de har kraft/styrka/förstånd att gå emot normen 2) de är Förstående Män eller 3) de vill poängtera att de inte uppskattar Pinniga kvinnor för vilken Man vill vara med en sådan?

Det ironiska med det hela är ju att de cementerar fast patriarkala strukturer ännu mer och dessutom visar upp sin egen sunkiga kvinnosyn i full blom.

På tal om snubbar som gillar tjockisar stötte jag en gång på en snubbe som skrev att han störde sig på smala kvinnor som tyckte att de var snygga och att de ska tänka på att det finns de som tycker tvärtom också. "Får inte jag stånd av att se dig ska du fan inte tro att du är snygg!" i stort sett. Och nej, han förstod givetvis inte vad jag menade när jag påpekade hur dum i huvudet han var (nåja, inte i de ordvalen till en början kanske).

Personligen uppskattar jag dock när det står att en snubbe gillar tjocka kvinnor, det känns tryggt på något vis, ingen oro över att jag är för tjock liksom (förutom när de gillar "kurviga" eller "mulliga" då, för då vet man fan aldrig vad de menar för kroppstyp). Men man kan ju uttrycka det på rätt sjukt olika sätt... :p

Jag kan ynka mig 3 anledningar: 1) att de har kraft/styrka/förstånd att gå emot normen 2) de är Förstående Män eller 3) de vill poängtera att de inte uppskattar Pinniga kvinnor för vilken Man vill vara med en sådan?

Det ironiska med det hela är ju att de cementerar fast patriarkala strukturer ännu mer och dessutom visar upp sin egen sunkiga kvinnosyn i full blom.
Undrar om det är de som delar bilder på Facebook somen lyder

"Real men like curvy women"

Eller jag såg något som handlade om att Hundar gillar ben men män gillar kött på benen eller liknande.

Eller riktiga kvinnor. ..etc..

Och sen fattar de inte varför det var fel..

Och vad är en riktig kvinna .finns det oriktiga kvinnor då?

Undrar om det är de som delar bilder på Facebook somen lyder

"Real men like curvy women"

Eller jag såg något som handlade om att Hundar gillar ben men män gillar kött på benen eller liknande.

Eller riktiga kvinnor. ..etc..

Och sen fattar de inte varför det var fel..

Och vad är en riktig kvinna .finns det oriktiga kvinnor då?
Smala kvinnor är på låtsas? Oavsett om de vill vara smala eller inte. Så måste det vara.

På tal om snubbar som gillar tjockisar stötte jag en gång på en snubbe som skrev att han störde sig på smala kvinnor som tyckte att de var snygga och att de ska tänka på att det finns de som tycker tvärtom också. "Får inte jag stånd av att se dig ska du fan inte tro att du är snygg!" i stort sett. Och nej, han förstod givetvis inte vad jag menade när jag påpekade hur dum i huvudet han var (nåja, inte i de ordvalen till en början kanske).

Personligen uppskattar jag dock när det står att en snubbe gillar tjocka kvinnor, det känns tryggt på något vis, ingen oro över att jag är för tjock liksom (förutom när de gillar "kurviga" eller "mulliga" då, för då vet man fan aldrig vad de menar för kroppstyp). Men man kan ju uttrycka det på rätt sjukt olika sätt... :p
...men måste man nämna det? Jag gillar inte män med långt hår eller/och stora magar eller/och hål i öronen (jopp, må vara ytliga saker) men inte nämner jag det i min profiltext för det, och råkar någon sådan ta kontakt med mig så skriver jag det inte till dem. Det finns andra sätt att tacka nej tack.

...men måste man nämna det? Jag gillar inte män med långt hår eller/och stora magar eller/och hål i öronen (jopp, må vara ytliga saker) men inte nämner jag det i min profiltext för det, och råkar någon sådan ta kontakt med mig så skriver jag det inte till dem. Det finns andra sätt att tacka nej tack.
Nej givetvis inte. Men att nämna att man gillar tjocka kvinnor ser jag inga fel i och kan verkligen inte se hur det går att jämföra med att rabbla upp egenskaper man inte gillar.

Nej givetvis inte. Men att nämna att man gillar tjocka kvinnor ser jag inga fel i och kan verkligen inte se hur det går att jämföra med att rabbla upp egenskaper man inte gillar.
Förlåt, jag vände på det. Måste man öht skriva vad man gillar för fort eller utseende?
Jag gillar män som är bukfria, kortklippta och som inte har hål i öron eller annan piercing.;)

Förlåt, jag vände på det. Måste man öht skriva vad man gillar för fort eller utseende?
Jag gillar män som är bukfria, kortklippta och som inte har hål i öron eller annan piercing.;)
Ja jag såg det, men det blir liksom inte samma sak :p
Nej det måste man absolut inte, det har jag aldrig sagt och jag har själv inte skrivit ett ord om en partners utseende i min egen profil. Men om det är skrivet på ett vettigt sätt så ser jag fördelar i när en snubbe klargör att han gillar tjocka just för att jag slipper oroa mig över huruvida han gillar mitt utseende eller inte. Jag inser förstås att det beror på min egen osäkerhet dock.

Jag undrar om de här som chansar fast de är så mycket äldre än man uttryckligt söker också känner sig öppna att dejta äldre kvinnor med motsvarande åldersskillnad?
Knappast.
Det som också stör mig i sammanhanget är att de inte ens ber om ursäkt för att de skriver fastän de är för gamla. På HP syns ju en röd text som varnar för att man är fel ålder, men trots det får man inte ens en ursäkt. Det har hänt att jag också skrivit till någon som varit i min egen ålder men som sökt någon lite yngre, men då har jag alltid bett om ursäkt.

Heh. Har råkat få kontakt med två män som vill träffas och jag är lite rädd att båda vill träffas på något "dejtliknande" sätt, vilket jag inte alls är säker på att jag vill. Den ena vill jag troligtvis inte träffa alls, den andra vill jag gärna träffa men ja, jag vet inte hur eller när eller någonting. Har inte träffat nya bekantskaper alls på evigheters evigheter nu, vilket har varit väldigt enkelt och bekvämt (men tråkigt). Antar att det är här jag ska tänka som jag själv skriver i tusen olika relationstrådar här på buke, typ "prata med människan, allt löser sig om ni kommunicerar ordentligt", men det är ju så mycket lättare att skriva klokheter till andra än att följa sina egna råd :angel:

Alltså... Finner det lite märkligt att i sin presentation skriva "bilderna i albumet stämmer inte, har gått ner mer än 14 kilo sen de togs".

Varför inte bara byta ut?

Och VARFÖR ska de envisas med att tro de är så jädra speciella att det är okej att dissa åldersintervallet? Självgoda kräk :banghead:
(okej med de som är lite ödmjuka och säger att de vet att de är out of range, men de är jädrigt få)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 896
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka