Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snubbe jag växlat ett par meddelanden sen dagen innan: Du har inget lämpligare sätt vi kan fortsätta kommunicera vid ? =)
Jag: Nja inte just nu, addar inte gärna helt främmande folk, men sen då :)
Snubbe: Ah , ja jag förstår det , man ska vara försiktigt med vilka man addar :) Jag vill gärna se bild på din kropp :)
Jag: I see, vad syftar du på då som inte redan finns i galleriet? :P
Snubbe: En lite mer lättklädd bild , framifrån :) vill gärna se brösten :) om än inte nakna så gärna med lite exponerad :)
Jag: Haha jag har precis sagt nej till att adda dig och du vill se lättklätt? Är du på riktigt?
Snubbe: En lättklädd bild på en vacker flicka är väl inget konstigt att vilja se :) Jag tänkte om du hade fler här :)

Snubbar som ovanstående: :turd:
Snubbar som kallar en för flicka vid 29 års ålder: :yuck:
Blockeringsknappar: :love:

Snubbe jag växlat ett par meddelanden sen dagen innan: Du har inget lämpligare sätt vi kan fortsätta kommunicera vid ? =)
Jag: Nja inte just nu, addar inte gärna helt främmande folk, men sen då :)
Snubbe: Ah , ja jag förstår det , man ska vara försiktigt med vilka man addar :) Jag vill gärna se bild på din kropp :)
Jag: I see, vad syftar du på då som inte redan finns i galleriet? :P
Snubbe: En lite mer lättklädd bild , framifrån :) vill gärna se brösten :) om än inte nakna så gärna med lite exponerad :)
Jag: Haha jag har precis sagt nej till att adda dig och du vill se lättklätt? Är du på riktigt?
Snubbe: En lättklädd bild på en vacker flicka är väl inget konstigt att vilja se :) Jag tänkte om du hade fler här :)

Snubbar som ovanstående: :turd:
Snubbar som kallar en för flicka vid 29 års ålder: :yuck:
Blockeringsknappar: :love:
Det här inlägget hör hemma på Andra djur :banghead:

Förlåt, jag vände på det. Måste man öht skriva vad man gillar för fort eller utseende?
Jag gillar män som är bukfria, kortklippta och som inte har hål i öron eller annan piercing.;)

Jag gör det och uppskattar faktiskt när andra gör det med. Alltså ingen specificerad lista eller så, men en rad eller två med nån form av hint vad som uppskattas eller så är ju tidsbesparande för båda parter tänker jag. För mig är det i princip en förutsättning att killen är vältränad, jag tänder helt enkelt inte på fetvalkar. Jag tycker också att aktuella bilder borde vara ett krav ;)

Aaahhggg...Blir så sur på mig själv!
Har snackat en del med en kille från min "skola" (jag läser ju via distans...), som jag även träffat vid ett tillfälle på skolan, fast för 1 år sedan. Har väl skrivit med honom i typ 1 vecka nu, och han är verkligen jättetrevlig och vettig! :love: Vi har snackat om att träffas, och en del av min hjärna vill absolut det. Men samtidigt får en liten del av min hjärna flashbacks från grundskoletiden när killar dagligen trakasserade mig, hotade mig med tändare/knivar, slog mig osv. Alltså, den här killen är 110% snäll, trevlig, allting. Han skulle aldrig göra något, det vet jag. Men ändå är det en liten del av hjärnan som får några sjuka "katastroftankar" och inte vill. :cry: :down:
Hur ska jag ändå våga träffa honom?

Har snackat en del med en kille från min "skola" (jag läser ju via distans...), som jag även träffat vid ett tillfälle på skolan, fast för 1 år sedan. Har väl skrivit med honom i typ 1 vecka nu, och han är verkligen jättetrevlig och vettig! :love: Vi har snackat om att träffas, och en del av min hjärna vill absolut det. Men samtidigt får en liten del av min hjärna flashbacks från grundskoletiden när killar dagligen trakasserade mig, hotade mig med tändare/knivar, slog mig osv. Alltså, den här killen är 110% snäll, trevlig, allting. Han skulle aldrig göra något, det vet jag. Men ändå är det en liten del av hjärnan som får några sjuka "katastroftankar" och inte vill. :cry: :down:

Ta ett djupt andetag. Rimligtvis, vad är det värsta som kan hända om du träffar honom?
Du är inte längre fast i grundskolan. Om du och den här killen träffar varandra på ett café eller liknande och du känner dig det minsta obekväm så är det bara att gå. Du har makten!

Prata med honom om det där.

Ta ett djupt andetag. Rimligtvis, vad är det värsta som kan hända om du träffar honom?
Du är inte längre fast i grundskolan. Om du och den här killen träffar varandra på ett café eller liknande och du känner dig det minsta obekväm så är det bara att gå. Du har makten!
Tack för tipset!
Nej, jag vet... Jag går ju liksom ut gymnasiet om en månad. Men någon liten bit av min hjärna verkar fast i grundskolan däremot... :wtf: :cautious:

För att anknyta till trådens tema ska jag och maken gå på s k singelmingel* nästa helg, inför en fest. Det blir säkert kul. Om inte annat vet jag ju att det finns minst en person som jag kan hänga med om alla andra skulle visa sig vara jättetråkiga :D

*= för personer som är öppna för nya relationer, mono/poly.

Tack för tipset!
Nej, jag vet... Jag går ju liksom ut gymnasiet om en månad. Men någon liten bit av min hjärna verkar fast i grundskolan däremot... :wtf: :cautious:
Det är ju inte särskilt konstigt i sig :) Människan fungerar sådär, vi försöker skydda oss från saker som har orsakat oss smärta tidigare. Men det finns en väldigt tydlig skillnad nu från när du var mobbad: nu så befinner du dig inte i en situation där du inte kan komma undan. Om så du skulle tycka att den här killen liknade någon som du inte gillar så har du all rätt att säga adios och försvinna ur hans liv för evigt. Du kan göra precis vad du själv känner känns tryggast. Är han någorlunda vettig så förstår han det (som jag har förstått det är din historia ganska fruktansvärd, milt sagt).

Jag inser att det är skitsvårt att göra saker som känns skrämmande, men när du väl har testat tror jag att du kommer att vara glad över att du gjorde det. Det du gör nu är ju på ett sätt att återta det som mobbarna tog ifrån dig. Du skapar dig ditt liv som DU vill ha, även fast det är svårt. Några visdomsord från John Wayne: Mod är att vara rädd för att dö men att ändå sätta sig upp på hästen. Så var modig, om du vill!

Obs: tycker du att det jag skriver är BS så skit i det. Det viktiga är att du hittar ett tankesätt som fungerar för dig :)

Har jag redan gjort! :)
Han är extremt förstående och lovar att ta det extra försiktigt och inte vara "på" eller vad man ska säga. Men ändå så är det någon liten bit av hjärnan som spökar till det. Dumma, dumma hjärna! :rage:

Har ni pratat om hur han trakasserade dig och hur du kände det då? Har han bett hundra gånger om tusen ursäkter och krälat i stoftet som en skamsen pudel?
Annars ska du inte ens prata med honom, tycker jag.

Det är ju inte särskilt konstigt i sig :) Människan fungerar sådär, vi försöker skydda oss från saker som har orsakat oss smärta tidigare. Men det finns en väldigt tydlig skillnad nu från när du var mobbad: nu så befinner du dig inte i en situation där du inte kan komma undan. Om så du skulle tycka att den här killen liknade någon som du inte gillar så har du all rätt att säga adios och försvinna ur hans liv för evigt. Du kan göra precis vad du själv känner känns tryggast. Är han någorlunda vettig så förstår han det (som jag har förstått det är din historia ganska fruktansvärd, milt sagt).

Jag inser att det är skitsvårt att göra saker som känns skrämmande, men när du väl har testat tror jag att du kommer att vara glad över att du gjorde det. Det du gör nu är ju på ett sätt att återta det som mobbarna tog ifrån dig. Du skapar dig ditt liv som DU vill ha, även fast det är svårt. Några visdomsord från John Wayne: Mod är att vara rädd för att dö men att ändå sätta sig upp på hästen. Så var modig, om du vill!

Obs: tycker du att det jag skriver är BS så skit i det. Det viktiga är att du hittar ett tankesätt som fungerar för dig :)

Mycket bra skrivet Andromedae! :bow:
Kan bara hålla med dig. Och det är precis som du skriver i andra stycket; Det kommer säkerligen att kännas bättre när jag väl testat. Är bara jag som är feg... Och killen är verkligen extremt snäll, och har påpekat flera gånger att minsta lilla, lilla sak som inte känns helt 100 för mig, så ska jag säga till/bara dra därifrån. Dessutom har jag ju redan träffat honom en gång tidigare, och har ju ändå en viss uppfattning om honom (som förövrigt överensstämmer helt och hållet med det han skriver.) Men det är som du säger, det är svårt att våga....

@Dressyrtjejen_97. Kom ihåg att du faktiskt inte måste träffa den här killen. Absolut inget säger att du måste träffa någon kille alls faktiskt. Däremot kan det ju absolut vara trevligt att träffa trevliga killar när de väl dyker upp.

Så ja, om du vill träffa den här killen, se till att det blir på ett sätt som passar dig!
Träffas där det finns gott om folk, tex café eller på annat ställe i en stad under dagtid. Bestäm från början att ni ska ses som längst till ett visst klockslag och att du sedan ska gå hem till dig (eller till jobb/skola/stall/träning/whatever). Berätta för någon pålitlig vän, förälder eller annan vem du ska träffa, när och vilken tid du ska ha gått hem, be sedan vännen att höra av sig till dig om du inte själv hör av dig det klockslag ni bestämmer.

På så vis blir det så säkert som möjligt att träffa personen och vill du sedan träffa honom igen, ja då kan ni ju göra det. Vill du inte det, ja då har du åtminstone trotsat dina mentala spöken en gång och gjort något du ville göra.

fick en oplanerad valborgskväll hemma(SL samarbetade inte så spenderade 3h med att åka kollektivt men kom inte fram)
Så aktiverade några nätdejting konton....
Men det är ju bara folk som inte är från sthlm som skriver! Jag har numera även lagt till i min profiltext att jag bara är intresserad av folk som bor i sthlm :p det hjälpte inte alls eller bara marginellt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 892
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka