Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, liten rapport från helgens dejt är att vi har haft det väldigt trevligt och väldigt mysigt men kanske ingen wow-känsla från min sida. Inser att det nog delvis beror på att jag nog tyvärr fortfarande har någon slags känslor kvar för det ex jag dumpade i somras (ofrivilligt dumpade men det fanns ingen annan lösning), som kom upp för att den här karln är rätt lik honom i sättet. Det stora problemet är nog att när en har upplevt de helt otroliga känslor och den passionen som fanns med den karln är det svårt att sen nöja sig med "mysigt och trevligt". Och vete sjutton om det är en känsla som går att hitta igen...så jag kanske bara ska bli nunna eller nåt :( jaja, vi har sagt att vi ska träffas igen (vi bor rätt långt från varandra så båda är helt överens om att det oavsett är på helt lösa boliner vi kör det här i det här läget), så får vi se hur det utvecklas. Men jag kommer också att leta vidare parallellt (vilket vi som sagt är helt överens om att det är så det är.)

@Bubbla - åh, avskyr när det där händer.

---

Fikadejten i solen igår var trevlig men kände inget wow och inte heller någon större attraktion till snubben ifråga. Så tror inte att det blir något där! En av killarna jag skulle träffat har jag dock avbokat för det var alldeles för många sms som trillade in om man inte svarade på momangen...

Har en dejt inplanerad idag så vi får väl se vad det blir av den!

Fikan igår var trevlig, men jag var oförberedd på att han skulle vara så lik mitt ex, haha :D

Han hade inte haft många bilder på sin sida och alla var svartvita och inte jättetydliga så jag hade inte alls greppat att han skulle vara lik honom - lite längre och lite kortare hår bara, annars var likheterna definitivt fler än olikheterna. Snacka om hjärntilt!
Dock osäker på om vi ses igen, kände mig rätt likgiltigt inställd. Fast det är ju standard ;)

Fikan igår var trevlig, men jag var oförberedd på att han skulle vara så lik mitt ex, haha :D

Han hade inte haft många bilder på sin sida och alla var svartvita och inte jättetydliga så jag hade inte alls greppat att han skulle vara lik honom - lite längre och lite kortare hår bara, annars var likheterna definitivt fler än olikheterna. Snacka om hjärntilt!
Dock osäker på om vi ses igen, kände mig rätt likgiltigt inställd. Fast det är ju standard ;)

Sånt är jobbigt :p

Måste säga att jag tycker att du är så himla ambitiös i ditt dejtande (eller hur en ska uttrycka det :p). Själv känner jag mer och mer att jag inte vet om jag orkar lägga energi på att träffa nya karlar hela tiden. Känns som när jag skulle köpa hus liksom :D tar ju så mycket tid....jag vill ju bara hitta rätt och så är det klart, ska det behöva vara så svårt....:yuck:

@Bubbla - Haha, tack (tror jag :p)

Jag är dock väldigt mycket periodare, när jag väl samlat kraft så kör jag intensivt en kort stund. Sen blir jag trött och tjurig över att ingen passade och så lägger jag det på is igen.
Jag tycker att det är väldigt tråkigt att dejta egentligen, precis som du vill jag ju bara hitta rätt. Å andra sidan vet jag att gör jag inget så kommer det inte hända.

Min lösning är att jag inte lägger så mycket energi på själva mötet och har egentligen inga förväntningar. Jag hoppas ju såklart att det ska klicka dock, annars vore det verkligen slöseri! Men jag har definitivt slutat att "lära känna" någon via sidan först utan ses ganska snabbt om personen tilltalar mig någotsånär.

Men så är jag ju ruggigt gammal i nätdejtingvärlden också :D

Min lösning är att jag inte lägger så mycket energi på själva mötet och har egentligen inga förväntningar. Jag hoppas ju såklart att det ska klicka dock, annars vore det verkligen slöseri! Men jag har definitivt slutat att "lära känna" någon via sidan först utan ses ganska snabbt om personen tilltalar mig någotsånär.

Det där tror jag är en väldigt bra strategi. Det som blir svårt för mig är att jag har så begränsad tid att lägga på dejtingen, och att det kan gå ett par veckor från första kontakt innan jag ens har en lucka, att jag tenderar att vilja säkra upp att det verkligen skulle kunna vara något innan jag träffas. Vilket såklart ger större utrymme för besvikelser och att det känns jobbigt. Ska försöka köra mer på din strategi :)

Vad klassas som ruggigt gammal i nätdejtingvärlden? :p

Det där tror jag är en väldigt bra strategi. Det som blir svårt för mig är att jag har så begränsad tid att lägga på dejtingen, och att det kan gå ett par veckor från första kontakt innan jag ens har en lucka, att jag tenderar att vilja säkra upp att det verkligen skulle kunna vara något innan jag träffas. Vilket såklart ger större utrymme för besvikelser och att det känns jobbigt. Ska försöka köra mer på din strategi :)

Vad klassas som ruggigt gammal i nätdejtingvärlden? :p

Ja det är klart att det blir lite knivigare då! Jag har ju också fördelen att bo i en större stad och passerar stadskärnan på väg till/från jobbet vilket också underlättar att "få det avklarat" lite enkelt sådär (har för mig att du bodde lite mer avsides, eller jag kanske blandar ihop dig med någon?).

Ja.. +10 år? :D

HP har ju funnits sedan 2007 och före det så träffade jag ofta killar från nätet. Skillnaden var att då användes ju även typ Aftonbladets chatt och liknande, dvs inga regelrätta dejtingsidor men samma syfte :)

Ja det är klart att det blir lite knivigare då! Jag har ju också fördelen att bo i en större stad och passerar stadskärnan på väg till/från jobbet vilket också underlättar att "få det avklarat" lite enkelt sådär (har för mig att du bodde lite mer avsides, eller jag kanske blandar ihop dig med någon?).

Ja.. +10 år? :D

HP har ju funnits sedan 2007 och före det så träffade jag ofta killar från nätet. Skillnaden var att då användes ju även typ Aftonbladets chatt och liknande, dvs inga regelrätta dejtingsidor men samma syfte :)

Haha...ja då är jag ju en rookie i sammanhanget med mina månader :D

Vet inte om du blandar ihop mig med någon men ja, jag bor lite avsides. Bor dock mitt emellan två större städer och har egentligen ganska lätt att ta mig till båda (och jobbar i den ena) så kan nog inte skylla på det egentligen. Men jag har barn, hästar och ett rätt fulltecknat liv i övrigt. Men nä, jag får nog kanske bara sätta fart helt enkelt ;) för det är ju precis som du säger att utan att dejta kommer en ju garanterat inte att hitta någon. :)

Jag är dock väldigt mycket periodare, när jag väl samlat kraft så kör jag intensivt en kort stund. Sen blir jag trött och tjurig över att ingen passade och så lägger jag det på is igen.
Jag tycker att det är väldigt tråkigt att dejta egentligen, precis som du vill jag ju bara hitta rätt. Å andra sidan vet jag att gör jag inget så kommer det inte hända.

Jag har blivit tvärtom ju mer erfarenhet jag fått av nätdejting. Jag har blivit mer och mer kräsen om att träffas och vill ha skrivit ett tag. Har märkt att för min del så har känslan jag fått från text stämt rätt bra även i verkligheten. De som jag gillade bäst i text är även de jag klickat bäst med i verkligheten. :)

Ja, liten rapport från helgens dejt är att vi har haft det väldigt trevligt och väldigt mysigt men kanske ingen wow-känsla från min sida. Inser att det nog delvis beror på att jag nog tyvärr fortfarande har någon slags känslor kvar för det ex jag dumpade i somras (ofrivilligt dumpade men det fanns ingen annan lösning), som kom upp för att den här karln är rätt lik honom i sättet. Det stora problemet är nog att när en har upplevt de helt otroliga känslor och den passionen som fanns med den karln är det svårt att sen nöja sig med "mysigt och trevligt". Och vete sjutton om det är en känsla som går att hitta igen...så jag kanske bara ska bli nunna eller nåt :( jaja, vi har sagt att vi ska träffas igen (vi bor rätt långt från varandra så båda är helt överens om att det oavsett är på helt lösa boliner vi kör det här i det här läget), så får vi se hur det utvecklas. Men jag kommer också att leta vidare parallellt (vilket vi som sagt är helt överens om att det är så det är.)
Jo! Känslan går att hitta igen!:)
Har nätdejtat ett antal nu och alla har varit trevliga killar men det har stannat vid det...
Nu har jag varit iväg igen och den här känslan var det flera år sedan jag kände! Trodde det var omöjligt efter all erfarenhet. Tortyr är vad det är! :D

Jag träffar fortfarande douchen ibland. Jag gillar honom när vi ses, däremellan, not so much :meh:
Annars lägger jag ingen energi på dejtande alls.

Jo! Känslan går att hitta igen!:)
Har nätdejtat ett antal nu och alla har varit trevliga killar men det har stannat vid det...
Nu har jag varit iväg igen och den här känslan var det flera år sedan jag kände! Trodde det var omöjligt efter all erfarenhet. Tortyr är vad det är! :D
Skönt att höra att det går :) det är nog kanske bara lite för färskt för mig än, eller så har jag bara inte hittat "rätt" än. Bara att leta vidare :up:

Alltså... "Tycker du ska ta och sluta vara så motstridig nu och ge mig en chans ;)"

:wtf:

Snubbe som inte bor alls i närheten - något som jag varit tydlig med i både profilen och även som svar på hans första mail. "Jag-är-och-kommer-aldrig-att-bli-intresserad" är tydligen svårt att förstå även det - då började han förklara hur flyttbar han var och hur mycket ledigt han kunde vara etc. Så jävla obehagliga människor som tror att tjat är något som funkar. Alltså, äckligt tycker jag det är. Okända människor liksom!

Alltså... "Tycker du ska ta och sluta vara så motstridig nu och ge mig en chans ;)"

:wtf:

Snubbe som bor i Kalmar och inte alls i närheten med andra ord - något som jag varit tydlig med i både profilen och även som svar på hans första mail. "Jag-är-och-kommer-aldrig-att-bli-intresserad" är tydligen svårt att förstå även det - då började han förklara hur flyttbar han var och hur mycket ledigt han kunde vara etc. Så jävla obehagliga människor som tror att tjat är något som funkar. Alltså, äckligt tycker jag det är. Okända människor liksom!
Obegripligt att så många verkar tro att "nej" är något att argumentera om.

@mandalaki - verkligen. Och varför? Jag förstår det inte.

Träffade en kille på en mingel-AW en gång för ett gäng år sedan. Vi bytte nummer, men sedan ångrade jag mig och förklarade detta eftersom jag inte alls var intresserad på det sätt han var. Det kom sms på sms och skickades blommor etc med att jag skulle ge honom en chans. Inte ens när jag väldigt bestämt sa åt honom att inte ta någon som helst kontakt med mig gick det hem utan fick ett sms med "sorry". Och sedan, en stund senare, "jag gillar nog utmaningar lite för mycket..."

@mandalaki - verkligen. Och varför? Jag förstår det inte.

Träffade en kille på en mingel-AW en gång för ett gäng år sedan. Vi bytte nummer, men sedan ångrade jag mig och förklarade detta eftersom jag inte alls var intresserad på det sätt han var. Det kom sms på sms och skickades blommor etc med att jag skulle ge honom en chans. Inte ens när jag väldigt bestämt sa åt honom att inte ta någon som helst kontakt med mig gick det hem utan fick ett sms med "sorry". Och sedan, en stund senare, "jag gillar nog utmaningar lite för mycket..."
Trist beteende. Det leder ju rimligen till att man blir ännu mer avtänd. Att de inte fattar det. Och att bli betraktad som "en utmaning" :meh:

Fick precis ett mail på HP: "Hej, jag är en gift man med ett attraktivt utseende. Jag söker efter en kvinna för romans. Vet inte om jag kommit rätt? Men om du vill så berättar jag gärna mera...kram x" eeeehhhh....nej, jag är troligen inte ute efter att bli någons älskarinna (dessutom 15 år äldre än mig och ingen bild - såklart iofs. han var ju gift, men det är ju lätt att skriva attraktiv om sig själv...). Störde mig nog mest på "Vet inte om jag kommit rätt?" :wtf:

Fick precis ett mail på HP: "Hej, jag är en gift man med ett attraktivt utseende. Jag söker efter en kvinna för romans. Vet inte om jag kommit rätt? Men om du vill så berättar jag gärna mera...kram x" eeeehhhh....nej, jag är troligen inte ute efter att bli någons älskarinna (dessutom 15 år äldre än mig och ingen bild - såklart iofs. han var ju gift, men det är ju lätt att skriva attraktiv om sig själv...). Störde mig nog mest på "Vet inte om jag kommit rätt?" :wtf:
Brukar inte uttrycka mig såhär, men: WTF :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 891
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka