Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tänker att jag borde para ihop en bekanting med valfri halv-vettig bukefalist från den här tråden eller något. Han verkar behöva något annat att tänka på än den tjej han haft kontakt med senaste tiden. Så ja, om någon undrar var alla vettiga män är, de som är trevliga, respektfulla, uttrycker sig väl osv befinner sig... De är fullt upptagna med att fundera på vad de ska göra med sina as till nästan-flickvänner :banghead:

@Dressyrtjejen_97. Kom ihåg att du faktiskt inte måste träffa den här killen. Absolut inget säger att du måste träffa någon kille alls faktiskt. Däremot kan det ju absolut vara trevligt att träffa trevliga killar när de väl dyker upp.

Så ja, om du vill träffa den här killen, se till att det blir på ett sätt som passar dig!
Träffas där det finns gott om folk, tex café eller på annat ställe i en stad under dagtid. Bestäm från början att ni ska ses som längst till ett visst klockslag och att du sedan ska gå hem till dig (eller till jobb/skola/stall/träning/whatever). Berätta för någon pålitlig vän, förälder eller annan vem du ska träffa, när och vilken tid du ska ha gått hem, be sedan vännen att höra av sig till dig om du inte själv hör av dig det klockslag ni bestämmer.

På så vis blir det så säkert som möjligt att träffa personen och vill du sedan träffa honom igen, ja då kan ni ju göra det. Vill du inte det, ja då har du åtminstone trotsat dina mentala spöken en gång och gjort något du ville göra.

Tack för ännu ett bra tips! :bump:
Nej, jag vet att jag absolut inte måste träffa honom. Men "den goda delen av hjärnan" säger ändå att det var 3 år sedan mitt helvete i grundskolan, någon gång "måste" jag ändå ta klivet och kunna träffa killar också.....
Jo, café, av modell större mitt i Sthlm City, var planen. Sen har jag ju som sagt träffat honom en gång tidigare, på skolan för 1 år sedan, och han var lika snäll och trevlig då. Han har ju även tydligt aviserat att minsta lilla som jag inte känner mig 100% okej med så ska jag direkt säga ifrån, eller bara dra. Han vet min historia också, så det är lugnt.
Med tanke på min bakgrund är jag också väldigt selektiv med killar öht, och många, många slutar jag bara skriva med direkt magkänslan inte är 100%. Så att jag ens seriöst tänker på att träffa honom innebär att min magkänsla och (goda del av) hjärna ändå tycker väldigt positivt om honom. Dessutom har jag ju som sagt träffat honom IRL tidigare.
(Risken för nedanstående är väl antagligen mindre än 0,000000001....)
Sen kom jag att tänka på att han inte är någon "stor muskelbiff" heller, den här killen. Om vi säger såhär, jag är 162 cm/ca. 55 kg. Han är ca. 157-158 cm och väger antagligen ungefär lika mycket som mig. Som sagt, inte för att något lär hända, men jag är trots allt hästtjejer och kan lyfta en del... Jag tror inte att han skulle vara något extremt fysiskt hot mot mig, faktiskt. Hot, absolut. (I teorin! ->) Men om jag mot all förmodan skulle behöva ta i med full kraft tror jag faktiskt att han skulle kunna få både 1 och 3 blåmärken....

Sitter och tänker att jag borde para ihop en bekanting med valfri halv-vettig bukefalist från den här tråden eller något. Han verkar behöva något annat att tänka på än den tjej han haft kontakt med senaste tiden. Så ja, om någon undrar var alla vettiga män är, de som är trevliga, respektfulla, uttrycker sig väl osv befinner sig... De är fullt upptagna med att fundera på vad de ska göra med sina as till nästan-flickvänner :banghead:

Känner igen det där, många killar som jag är bekant med drägglar över as till kvinnor som antingen inte vet om att de finns eller som utnyttjar dem för uppmärksamhet.

En annan reflektion är att många främst män, vill ha någon som de inte alls skulle fungera med. Ett exempel är en man som bara blir kär i de mest tävlingsinriktade och helt enkelt de som tränar mest på mitt gym, han själv betalar för medlemskapet men tränar inte själv utan är med för gemenskapen och han blir gång på gång helt förstörd för att dessa kvinnor inte vill ha honom (de vill ha någon som tränar lika mycket som de själva gör) och de uppför sig rätt dåligt när de dissar honom även om jag förstår dem också. Vad jag har svårt att förstå är att denna man gör samma miss om och om igen. I hans fall hade jag antingen börjat träna massor (för att passa i i deras mall) eller försökt hitta andra kvinnor att bli intresserad av.

Ett annat ex är en man som bara blir intresserad av utåtriktade kvinnor som gärna springer på krogen varje helg medan han själv gärna antingen är hemma eller och tränar, precis som den första killen händer detta gång på gång

Liten kille 21 år (enligt pres.), på HP: "Du verkar känd härinne"
Jag "Que?"
Han: "Det verkar som om det är väldigt många härinne som vill fånga ditt hjärta. Jag undrar hur man lyckas med det? :)" (hur fan han nu skulle kunna veta nåt sånt)
Jag "Skitsnack"
Han "VADÅ"

Blockeliblock!:turd:

Men va, gör folk sånt? :D
Jadå, jag såg förut några tjejer på ett gym där jag tränade som mest satt vid några maskiner och pratade i telefon eller liknande. Ibland satt de på en liten bänkliknande viloplats och drack vatten. Alltid så att de hade god uppsikt över platsen med fria vikter där det oftast var vältränade killar som höll på. När de väl gjorde något, då såg de ut att ha så lätta vikter att det omöjligt kan ha varit ens lite ansträngande. Då och då försökte de även charma de mest vältränade männen (utan resultat) och de blängde som f*n på mig när jag hade diskussioner med samma män (jag var ju där för att träna, så det blev automatiskt att vi pratade ibland).

Hade de bara visat minsta önskan om att träna lite, eller hade bett någon av killarna/männen om träningstips så är jag övertygad om att de lätt hade kunnat få kontakt, men de satt hellre och bara tittade och beklagade sig över att de var singlar.

Jadå, jag såg förut några tjejer på ett gym där jag tränade som mest satt vid några maskiner och pratade i telefon eller liknande. Ibland satt de på en liten bänkliknande viloplats och drack vatten. Alltid så att de hade god uppsikt över platsen med fria vikter där det oftast var vältränade killar som höll på. När de väl gjorde något, då såg de ut att ha så lätta vikter att det omöjligt kan ha varit ens lite ansträngande. Då och då försökte de även charma de mest vältränade männen (utan resultat) och de blängde som f*n på mig när jag hade diskussioner med samma män (jag var ju där för att träna, så det blev automatiskt att vi pratade ibland).

Hade de bara visat minsta önskan om att träna lite, eller hade bett någon av killarna/männen om träningstips så är jag övertygad om att de lätt hade kunnat få kontakt, men de satt hellre och bara tittade och beklagade sig över att de var singlar.
Men alltså, med tanke på vad det kostar på ett gym? :confused:

Men alltså, med tanke på vad det kostar på ett gym? :confused:
Just det var ett billigt gym, tror det går att köpa något kort som bara kostar 200kr/mån och så har de studentrabatter osv. Det var ju inte speciellt gamla tjejer som höll på, så de kanske hade någon tanke om att det kunde fungera. Jag såg dem inte många gånger, så de insåg nog att deras metod var onödigt dyr.

Såg en på mitt gym också häromdagen med liknande beteende som parkerat sig på en maskin med strategisk placering som mest satt och såg uttråkad ut och lekte med sin telefon. :) Men hon kanske bara var lite disträ.

Jag kommer nog inte att skaffa mig ett betalmedlemskap trots allt. Provapå går ut om en vecka, och jag känner lite som att jag inte riktigt vill engagera mig på det sättet.

Insåg ju förra rundan att bäst nog är att ta en kort lärakänna runda på text och kolla av att det inte är ett psyko och sedan få till en dejt ganska snart. Men jag vågar trots allt inte!

Och jag är så kritisk att jag blir trött på mig själv, jag vill nog helt enkelt hellre träffa någon i andra sammanhang så att jag inte hakar upp mig på detaljer i matchningen som kanske i verkligheten inte spelar någon roll, eller att de inte är så fotogena. :) I verkligheten så är inte utseendet alls så viktigt som utstrålningen och personligheten. Men på nätet blir jag väldigt selektiv!

Nåväl nåväl! :-) Jag ska iväg på en öppningsfest på en butik som en vän är inblandad i nästa vecka, så jag ska iallafall ut lite bland folk, och har varit på lite afterworkar med kollegorna, så jag umgås inte bara med mig själv.

Jag har anmält mig till ett par "meetup" grupper också, det sa jag kanske, hoppas det kommer upp någon bra aktivitet där snart också!

Det är inte helt självklart att vara ny i en stad och kunna hitta nya sociala nätverk, men än så länge känns det helt ok att spendera mycket tid med mig själv. Får så mycket intryck på jobbet, och har många kollegor så jag behöver lite lugn och ro också! :-)

Men va, gör folk sånt? :D
Jag jobbar på gym då och då och kan säga att det är relativt vanligt. Vissa kommer för att träna själva, vissa tränar tillsammans, vissa tränar någon gång i veckan även om de är där precis varje dag i flera timmar osv.

Många är där för gemenskapen, men då är det en kraftsportsklubb där många har känt varandra i många år och inte något random gym på stan, så det kanske spelar roll? Seniorerna är de som snackar mest och tränar minst i alla fall... Men jag tycker det kvittar, det är väl precis som i andra klubbar. Man är med för att man är intresserad och för gemenskapen (hur många gånger har man inte stannat på ridklubben bara för att snacka efter träningar/tävlingar tex?). Fast är man där bara för att spana in andra blir det lite konstigare, det håller jag med om. :p

Angående raggning på gym så läste jag om en undersökning (med tveksamt statistiskt underlag) där det bland annat stod att mer än hälften av de tillfrågade männen använde pulldown-maskinen för att imponera på potentiella partners med sina biceps, medan knappt hälften av de tillfrågade kvinnorna hade crosstrainern som favorit för att imponera.

Och hur tränar de kvinnorna, är min nästa fråga. Själv är jag oftast tomatröd i ansiktet en bit in på ett crosstrainerpass, har svettigt klibbande hår, kippar efter luft och stirrar tomt ner på klockan för att räkna ner sekunderna tills jag får vila. Det är bland de sista ställena jag skulle tänka mig att en random man går förbi och tänker "Hmm! Den där kvinnan, alltså... :d" Så skulle jag besöka gymmet i det syftet, skulle jag nog göra mig bättre med att bara sitta stilla och försöka se någorlunda normal ut. :D

Men om han ändå är på plats kan han ju lika gärna träna??? :-) Då blir han ju ännu mer en i gänget. Visst syftar du på han som var medlem för gemenskapen?

Jo jag håller med men han har olika ursäkter varje gång. Han behöver ju inte träna på den nivån som de gör men det är upp till honom. Vad som förvånar mig med den typen av män/kvinnor är att de så uppenbart vill ha någon som är helt fel för dem.

Jag har anmält mig till ett par "meetup" grupper också, det sa jag kanske, hoppas det kommer upp någon bra aktivitet där snart också!

Det är inte helt självklart att vara ny i en stad och kunna hitta nya sociala nätverk, men än så länge känns det helt ok att spendera mycket tid med mig själv. Får så mycket intryck på jobbet, och har många kollegor så jag behöver lite lugn och ro också! :-)

Vad är meetup grupper? Det lät intressant...

Och hur tränar de kvinnorna, är min nästa fråga. Själv är jag oftast tomatröd i ansiktet en bit in på ett crosstrainerpass, har svettigt klibbande hår, kippar efter luft och stirrar tomt ner på klockan för att räkna ner sekunderna tills jag får vila. Det är bland de sista ställena jag skulle tänka mig att en random man går förbi och tänker "Hmm! Den där kvinnan, alltså... :d" Så skulle jag besöka gymmet i det syftet, skulle jag nog göra mig bättre med att bara sitta stilla och försöka se någorlunda normal ut. :D
Fast det finns ju de som tycker att det är mycket mer attraktivt med folk som verkligen tränar osv än de som bara "står och ser snygga ut". Det är ju inte alla som attraheras av prydliga fotomodeller heller, många verkar ju tycka att det är attraktivt med typ.. skitiga brandmän och liknande.

Angående raggning på gym så läste jag om en undersökning (med tveksamt statistiskt underlag) där det bland annat stod att mer än hälften av de tillfrågade männen använde pulldown-maskinen för att imponera på potentiella partners med sina biceps, medan knappt hälften av de tillfrågade kvinnorna hade crosstrainern som favorit för att imponera.

Jag känner mig själv enormt ful då jag tränar. Jag svettas mkt och är illröd i ansiktet. Jag tvivlar på att någon tycker det är attraktivt
Samtidigt kan jag tycka folk är snygga när de Har tränat.o.m

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 892
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka