@Dressyrtjejen_97. Kom ihåg att du faktiskt inte måste träffa den här killen. Absolut inget säger att du måste träffa någon kille alls faktiskt. Däremot kan det ju absolut vara trevligt att träffa trevliga killar när de väl dyker upp.
Så ja, om du vill träffa den här killen, se till att det blir på ett sätt som passar dig!
Träffas där det finns gott om folk, tex café eller på annat ställe i en stad under dagtid. Bestäm från början att ni ska ses som längst till ett visst klockslag och att du sedan ska gå hem till dig (eller till jobb/skola/stall/träning/whatever). Berätta för någon pålitlig vän, förälder eller annan vem du ska träffa, när och vilken tid du ska ha gått hem, be sedan vännen att höra av sig till dig om du inte själv hör av dig det klockslag ni bestämmer.
På så vis blir det så säkert som möjligt att träffa personen och vill du sedan träffa honom igen, ja då kan ni ju göra det. Vill du inte det, ja då har du åtminstone trotsat dina mentala spöken en gång och gjort något du ville göra.
Tack för ännu ett bra tips!
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
Nej, jag vet att jag absolut inte
måste träffa honom. Men "den goda delen av hjärnan" säger ändå att det var 3 år sedan mitt helvete i grundskolan, någon gång "måste" jag ändå ta klivet och kunna träffa killar också.....
Jo, café, av modell större mitt i Sthlm City, var planen. Sen har jag ju som sagt träffat honom en gång tidigare, på skolan för 1 år sedan, och han var lika snäll och trevlig då. Han har ju även tydligt aviserat att minsta lilla som jag inte känner mig 100% okej med så ska jag direkt säga ifrån, eller bara dra. Han vet min historia också, så det är lugnt.
Med tanke på min bakgrund är jag också väldigt selektiv med killar öht, och många, många slutar jag bara skriva med direkt magkänslan inte är 100%. Så att jag ens seriöst tänker på att träffa honom innebär att min magkänsla och (goda del av) hjärna ändå tycker
väldigt positivt om honom. Dessutom har jag ju som sagt träffat honom IRL tidigare.
(Risken för nedanstående är väl antagligen mindre än 0,000000001....)
Sen kom jag att tänka på att han inte är någon "stor muskelbiff" heller, den här killen. Om vi säger såhär, jag är 162 cm/ca. 55 kg. Han är ca. 157-158 cm och väger antagligen ungefär lika mycket som mig. Som sagt, inte för att något lär hända, men jag är trots allt hästtjejer och kan lyfta en del... Jag tror inte att han skulle vara något
extremt fysiskt hot mot mig, faktiskt. Hot, absolut. (I teorin! ->) Men om jag mot all förmodan skulle behöva ta i med full kraft tror jag faktiskt att han skulle kunna få både 1 och 3 blåmärken....