Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det så svårt för många män att förstå att man inte letar äldre än man angett och när jag tämligen vänligt upplyser om att de ligger (ofta en bra bit dessutom) utanför den åldersgrupp jag så uppenbart söker inom så får blir de sura :meh: Är det mitt fel att de inte är läskunniga :confused:
Personen jag gjorde ett inlägg om lite tidigare (som tydligen ville ha mig som fru) och var 7 år äldre än vad jag angett frågade sedan om jag var intresserad av en fika. Jag tackade nej och han accepterade det utan protester. Jag blev tämligen förvånad och tänkte nästan att pluspoäng till honom. Men det är ju egentligen sjukt, att man blir förvånad och ser det som något positivt att en man respekterar ens val (åtminstone andra gången).

Intressant också tycker jag är att så länge jag var 39 fick jag väldigt få mail från karlar över 45. Men nu när jag är 40 har det exploderat...analys på det? :angel:

Varför är det så svårt för många män att förstå att man inte letar äldre än man angett och när jag tämligen vänligt upplyser om att de ligger (ofta en bra bit dessutom) utanför den åldersgrupp jag så uppenbart söker inom så får blir de sura :meh: Är det mitt fel att de inte är läskunniga :confused:
Jamen då männen är så ungdomliga!! ...och "ålder är bara en siffra" :wtf::turd::banghead::banghead:

Haha,,,
Har inget med dejting att göra men har skrattat rejält nu. Kanal 5 visar Superspararna dvs människor som är extrema sparare. Och då var Bajsa Borta- mannen med. Dvs en person som ser till att göra det hos andra för att spara pengar.

Honom skulle jag inte kunna dejta.
Men i början skulle jag skratta mkt och sen bli galen

Damn.. var inne och kikade på dejtingsidan och såg att jag fått nya besökare på min sida, kikade då lite och såg att det var en kille som inte såg helt fel ut, bor i samma kommun, dock yngre än mig. Hade egentligen inte tänkt mig någon yngre, men frågan är om man vågar skriva, han var bara inne på min profil och vände... åh va svårt det blev nu.. :/

Förvisso stod det något på hans profil i stil med "Pengar har jag men de ska gå till något kul och inte dina kläder eller smycken." vet inte riktigt varför jag inte direkt gillade att det skrevs ut så rakt på sak, även om jag själv är ekonomisk obereoende.

Damn.. var inne och kikade på dejtingsidan och såg att jag fått nya besökare på min sida, kikade då lite och såg att det var en kille som inte såg helt fel ut, bor i samma kommun, dock yngre än mig. Hade egentligen inte tänkt mig någon yngre, men frågan är om man vågar skriva, han var bara inne på min profil och vände... åh va svårt det blev nu.. :/

Förvisso stod det något på hans profil i stil med "Pengar har jag men de ska gå till något kul och inte dina kläder eller smycken." vet inte riktigt varför jag inte direkt gillade att det skrevs ut så rakt på sak, även om jag själv är ekonomisk obereoende.

Å andra sidan, om du nu tycker att det är lite läskigt att ta kontakt eller att ha kontakt med väldigt intressanta män, då kanske det kan vara bra att "träna" genom att skriva till den här som kanske inte är helt i din smak (tänker på det sista du skrev). Jag tänker som så att ju högre förväntningarna är på något "superspeciellt" desto svårare kan det vara att starta en konversation, men med lägre förväntningar kanske det kan gå lättare.

Å andra sidan, om du nu tycker att det är lite läskigt att ta kontakt eller att ha kontakt med väldigt intressanta män, då kanske det kan vara bra att "träna" genom att skriva till den här som kanske inte är helt i din smak (tänker på det sista du skrev). Jag tänker som så att ju högre förväntningarna är på något "superspeciellt" desto svårare kan det vara att starta en konversation, men med lägre förväntningar kanske det kan gå lättare.
Jo, jag är lite kluven, samtidigt som hans bild osv tilltalade mig så har jag ju sagt till mig själv att jag skulle vänta lite, men kanske borde man skriva för att träna, se det som ett övningstillfälle?

Jo, jag är lite kluven, samtidigt som hans bild osv tilltalade mig så har jag ju sagt till mig själv att jag skulle vänta lite, men kanske borde man skriva för att träna, se det som ett övningstillfälle?
Jag skulle ha gjort det. Å andra sidan är jag världssämst på att göra som planerat oavsett vad det gäller (när det är något jag själv planerat, som tur är håller jag mig finfint till planeringar i jobbsituationer och liknande :p ).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V