Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är hur töntigt som helst, tycker jag. Varför i hela världen skulle hans pengar gå till en dejts "kläder och smycken"? Du kan nog lugnt scrolla vidare där.

Hahaha! Vilket stolpskott!

100 spänn på att han inte har pengar.

Så fånigt...
Tycker det är jobbigt med män som tar för givet att "alla kvinnor är si eller så"
Jag kan försörja mig själv..
Tack och hej. ..

Egentligen visar väl det mest att han har dragits till fel kvinnor tidigare?
Om han menar att tex ex velat ha pengar av honom. ...?
Då är han dålig på att välja partner?

Svarar er alla. Jag kikade lite närmare på hans profil, han hade fyllt i att han var "fördomsfri" och att han jobbade deltid. Tror jag letar vidare, så lockande är inte "lammkött". :angel:

Så fånigt...
Tycker det är jobbigt med män som tar för givet att "alla kvinnor är si eller så"
Jag kan försörja mig själv..
Tack och hej. ..
Ja! Ett tag för flera år sedan träffade jag en man som hade hakat upp sig på möjligheten att jag skulle vara en "golddigger". Han tog upp det med jämna mellanrum och när jag, särskilt efter några månader, ifrågasatte rimligheten i att han var så bekymrad över det så hänvisade han till ett ex som hade vägrat betala hyra och fått honom att försörja henne och hennes son. Det var hans enda exempel. Att jag betalade hälften av våra gemensamma utgifter, tjänade mer än han och hade betydligt mindre skulder var visst oviktigt. När jag fyllde år köpte han ett halsband till mig för ca 6 000 utan att jag hade önskat mig något alls och sen när jag gjorde slut så insisterade han på att jag skulle behålla det. :confused: Kanske ett sätt för honom att äntligen kunna rubricera mig som det som han hade förväntat sig hela tiden?

Det är ironi, han har fyllt i att han är fördomsfri men ändå har han fördommar mot att alla tjejer är pengakåta i och med att han skrev "pengar har jag men de ska gå till något kul och inte dina kläder eller smycken". Ser du ironin i det hela nu?
Ah :D

Det är ironi, han har fyllt i att han är fördomsfri men ändå har han fördommar mot att alla tjejer är pengakåta i och med att han skrev "pengar har jag men de ska gå till något kul och inte dina kläder eller smycken". Ser du ironin i det hela nu?
Dessutom är det brist på självkännedom att påstå att man är fördomsfri. Jag är helt övertygad om att det inte finns en enda fördomsfri människa och skulle bara bli trött på någon som påstod sig vara det.

Dessutom är det brist på självkännedom att påstå att man är fördomsfri. Jag är helt övertygad om att det inte finns en enda fördomsfri människa och skulle bara bli trött på någon som påstod sig vara det.
Nä precis, nästan lite som om att man aldrig gjort ett misstag i hela sitt liv. Jag är övertygad om att alla gjort ett misstag någongång i livet.

Men va sjutton, det finns fler fina fiskar därute. :D

"Hello !
hur har du de i livet ?
hur går me dejtingen då ?
själv går de dåligt , verkar svårt o hitta prinsessan :)
kram *namn*"

Jag upplyste honom om att det nog kunde bero på att han inte verkar läsa folks profiltexter :angel:

För gammal, bor för långt bort och skrev dessutom kram, något som jag också undanbett mig. Alltså, jag förstår absolut om man ändå vill ta chansen att skriva till någon som angett visa kriterier som man inte matchar - MEN, då kan man ju upplysa om att man är medveten om att man skiljer sig från det men ändå kände att man ville höra av sig. Jag blir genast mycket mer välvilligt inställd till en sådan person.

"Hello !
hur har du de i livet ?
hur går me dejtingen då ?
själv går de dåligt , verkar svårt o hitta prinsessan :)
kram *namn*"

Jag upplyste honom om att det nog kunde bero på att han inte verkar läsa folks profiltexter :angel:

För gammal, bor för långt bort och skrev dessutom kram, något som jag också undanbett mig. Alltså, jag förstår absolut om man ändå vill ta chansen att skriva till någon som angett visa kriterier som man inte matchar - MEN, då kan man ju upplysa om att man är medveten om att man skiljer sig från det men ändå kände att man ville höra av sig. Jag blir genast mycket mer välvilligt inställd till en sådan person.
Håller helt med om det sista. Det är en väldig skillnad om de skriver att de är medvetna om att de inte faller inom det en har skrivit men ändå gör ett försök än om de bara ramlar på och inte ens verkar ha noterat ens kriterier.

Hade en mail-diskussion igår med en karl om just ålder. Han var 54, jag upplyste om att jag satt 45 som max (alltså ganska stor skillnad), fick dravlet om att ålder bara var en siffra blablabla. Jag upplyste honom om att han faktiskt själv satt max 53 som önskad ålder....fick till svar att det inte var så viktigt för honom (och då kan en ju undra varför han bara önskade yngre kvinnor...). Han avslutade med "no hard feelings"....eeeeh, ska jag vara glad över att han inte blev sur över att han inte respekterade mina önskemål :grin:

Tror inte ni har missat det som cirkulerar på fb just nu om att din man inte är helt perfekt men perfekt för dig etc.

Som singel så gjorde jag en egen variant av den. :idea:

*Kom igen nu vänner, jag vet att han finns någonstans därute. Mannen som inte är helt perfekt men kanske ändå den som passar mig.
Som inte tycker att en öl är det viktigaste sättet att inleda helgen på utan att det likväl kan vara att slakta en tupp till helgmiddagen. En som gillar att gosa med inte bara mig utan även de pälsbeklädda medlemmarna i hushållet.
Så upp med en bild på en bra matchning och en beskrivning av objektet i fråga så blir du tärna/bestman om det blir giftemål*

Kan inte ge sämre utdelning än datingsiterna iaf :angel:

Tror inte ni har missat det som cirkulerar på fb just nu om att din man inte är helt perfekt men perfekt för dig etc.

Som singel så gjorde jag en egen variant av den. :idea:

*Kom igen nu vänner, jag vet att han finns någonstans därute. Mannen som inte är helt perfekt men kanske ändå den som passar mig.
Som inte tycker att en öl är det viktigaste sättet att inleda helgen på utan att det likväl kan vara att slakta en tupp till helgmiddagen. En som gillar att gosa med inte bara mig utan även de pälsbeklädda medlemmarna i hushållet.
Så upp med en bild på en bra matchning och en beskrivning av objektet i fråga så blir du tärna/bestman om det blir giftemål*

Kan inte ge sämre utdelning än datingsiterna iaf :angel:

Haha!
Kräks på de där statusarna som folk envisas med.
Tycker kaptenen sammanfattade det mycket bra :D

Om du har en man i ditt liv som hjälper att ge balans till din värld, som inte är perfekt men han är perfekt för dig, som jobbar hårt och gör allt för dig, som får dig att skratta men driver dig till vansinne, som är din bästa Vän och ibland din enda vän, som du vill bli gammal med, som du är tacksam för och verkligen avgudar. Säg det då till honom personligen och sluta kladda ner Facebook.
P.S. I väntan på att Smakphonen ska uppfinnas så kan du när du ändå är igång sluta fota din mat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka