Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, vad är detta. Dårarnas dag?

Hej :-) Namn här, vill bara säga att jag önskade att jag hade dig som min fru. :-) Du ser så rar och och trevlig ut. Du är vacker, och du strålar som solskenet. :-) Mvh Namn

Av en person som är ca 17 år äldre än mig och 7 år äldre än min övre åldersgräns. Alltså, jag misstänker såklart att personen menar väl men jag kan inte ta såna här mail som en komplimang. Finns det någon som faktiskt tycker att dessa mail är trevliga?
Om det fanns så skulle den typen av mail rimligtvis inte vara så vanliga... :angel:

Är 49 det nya 45? Jag har ju angett 45 som maxålder. Men har de senaste dagarna fått en hel del meddelanden från karlar som är just 49. Har de en tidig 50-årskris? Har de missat att de fyllt år fyra gånger efter 45? Blir karlar senila redan i 49-årsåldern och glömmer sin ålder? :cool:

Är 49 det nya 45? Jag har ju angett 45 som maxålder. Men har de senaste dagarna fått en hel del meddelanden från karlar som är just 49. Har de en tidig 50-årskris? Har de missat att de fyllt år fyra gånger efter 45? Blir karlar senila redan i 49-årsåldern och glömmer sin ålder? :cool:

Jag satte ålder mellan 42-51 år på MP har jag för mig. De som hörde av sig var mellan 22-72 år så ja, de bryr sig nog inte så mycket om den åldern man skrivit in och gör ett försök ändå ;) Det var mer yngre än äldre som hörde av sig....bara att ignorera om man inte vill ha kontakt med dem:)

Mvh anaby:)

Jag satte ålder mellan 42-51 år på MP har jag för mig. De som hörde av sig var mellan 22-72 år så ja, de bryr sig nog inte så mycket om den åldern man skrivit in och gör ett försök ändå ;) Det var mer yngre än äldre som hörde av sig....bara att ignorera om man inte vill ha kontakt med dem:)

Mvh anaby:)

Jo, alltså jag får också en mail från alla möjliga åldrar. Var bara så fascinerad över detta fenomen att så många som var just 49 kontaktade mig. :)

Min erfarenhet är att folk inte bryr sig så mkt om vad man skrivit i presentationen.

Haha, jag tror att de är över 50 men vill verka yngre med ett annat tiotal. Som att varor aldrig kostar 100 kr, de kostar 99. ;-)

Haha, jag tror att de är över 50 men vill verka yngre med ett annat tiotal. Som att varor aldrig kostar 100 kr, de kostar 99. ;-)

Det tror jag också. Annars är det en väldigt konstig åldersfördelning, alldeles för många som är just 49 i förhållande till en normalfördelning :cool:

Sitter och hoppas på att en intressant människa ska höra av sig hyfsat snart. Kom hem och såg att någon skrivit till mig, men nej, då var det någon helt okänd tok som försökte ragga på ett väldigt oattraktivt sätt. Gah :banghead:

Dejten igår var mycket trevlig, men inte mer än så. Fick inte känslan av att han tyckte mer än så heller, men fick sen ett sms om att han gärna ses igen. Och inser att jag tycker det är sjukt svårt med den grejen, att svara att jag inte vill ses mer fast den andre vill det. Det var ju liksom inget konkret "fel", han var väldigt trevlig, rolig och såg bra ut. Men jag kände inte något extra. Inser att just den biten är så jobbig att jag inte ens vill boka in några fler dejter...:(

Dejten igår var mycket trevlig, men inte mer än så. Fick inte känslan av att han tyckte mer än så heller, men fick sen ett sms om att han gärna ses igen. Och inser att jag tycker det är sjukt svårt med den grejen, att svara att jag inte vill ses mer fast den andre vill det. Det var ju liksom inget konkret "fel", han var väldigt trevlig, rolig och såg bra ut. Men jag kände inte något extra. Inser att just den biten är så jobbig att jag inte ens vill boka in några fler dejter...:(
Ett alternativ är att gå ut med honom, utan att se det som en dejt, bara ut och ha trevligt. Dra ner på förväntningarna :)

Fast varför? Eller du menar att jag kommer att känna något mer/annat om vi träffas flera gånger?
Tja, jag vet inte om jag menade något speciellt, utan man kan gå ut och ha trevligt utan förväntningar, om man gillar att umgås. Sen kanske det väcks några känslor om man inte söker efter dem :)

Tja, jag vet inte om jag menade något speciellt, utan man kan gå ut och ha trevligt utan förväntningar, om man gillar att umgås. Sen kanske det väcks några känslor om man inte söker efter dem :)
Jag vet inte om det känns rätt mot honom faktiskt, och sen sökte han mer en typ kk (fast i lite vidare bemärkelse) så jag vet inte ens om han tyckte att känslor (mer än känslan av liggbarhet) var så viktigt i det hela. Det var det kanske inte för mig heller, men det fanns nog ingen direkt laddning för något mer annat för mig heller (dvs. ingen direkt liggbarhet). Vilket iofs kanske kan växa fram, men jag vet helt ärligt inte om jag vill lägga det "jobbet" när jag vet att det kan finnas med en gång med andra :)

Varför är det så svårt för många män att förstå att man inte letar äldre än man angett och när jag tämligen vänligt upplyser om att de ligger (ofta en bra bit dessutom) utanför den åldersgrupp jag så uppenbart söker inom så får blir de sura :meh: Är det mitt fel att de inte är läskunniga :confused:

"Good morning cutie". :wtf:

Och kan inte hjälpa att fascineras av att man kan ladda upp 38! stycken bilder men inte skriva ett enda ord i presentationen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 297
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 965
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V