Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha..det var faktiskt min första tanke också :rofl: han är korkad...mest bara lite fascinerande att se vart det leder.:D

Alltså min tanke är ju inte att träffa fler mer än över "fikastadiet", dvs. går det längre så är det en i taget som gäller. Funderar just nu på om jag ens känner att jag vill träffa flera och fika.
I fikastadiet kan jag tänka mig tre olika, men bara ett par träffar.

Jaha...nu har besiktningsmannen svarat att han inte hade en aning om vad för intervall han hade ställt in på åldern, han var ny på det här och visste inte riktigt vad han hade gjort...och vår allmänna konversation fortsätter :p

Dagens fundering i nätdejtingträsket är annars hur många en (eller jag då) orkar träffa samtidigt (alltså innan det blir något mer seriöst, då är det en som gäller för mig). Hur resonerar ni andra här? Jag har tidigare tänkt att jag tar en i taget, men just nu råkade jag liksom hitta typ tre samtidigt som är intressanta på olika sätt.
Jag har inga problem med att andra dejtar flera på en gång (så länge man inte bestämt sig för att vara exklusiva), men har personligen insett att för mig funkar det bättre att "ta en i taget" :) Tänker lite att jag inte riskerar att behöva välja mellan två potentiellt bra personer då heller ;)

30 bast, bor på ett loft med fyra hundar. Söker egentligen inte alls men drabbas ibland av masspsykosen som romantiserar tvåsamhet, och gör studiebesök på datingsiter. De slutar allt som oftast i förstärkt misantropi och drag åt manshat.
Hmm
Och du tyckte jag va negativ ...:confused:

Jaha...nu har besiktningsmannen svarat att han inte hade en aning om vad för intervall han hade ställt in på åldern, han var ny på det här och visste inte riktigt vad han hade gjort...och vår allmänna konversation fortsätter :p

Dagens fundering i nätdejtingträsket är annars hur många en (eller jag då) orkar träffa samtidigt (alltså innan det blir något mer seriöst, då är det en som gäller för mig). Hur resonerar ni andra här? Jag har tidigare tänkt att jag tar en i taget, men just nu råkade jag liksom hitta typ tre samtidigt som är intressanta på olika sätt.

Jag hade kontakt med två jag tyckte var trevliga och intressanta. Så jag dejtade dem båda ett par gånger parallellt, även lite mer »intimt« då jag kände att jag måste testa hur det klickade även på den punkten ;). Men redan efter 2 dejter så ville jag verkligen bara träffa den ena. Nu 5 veckor senare så verkar det ju som att det blev fantastiskt bra så det var ju helt rätt gjort. Generellt har jag svårt att hålla många bollar i luften samtidigt, känns inte som att jag ger männen en ärlig chans då, då jag har svårt att känna nåt om jag »bollar« för mycket.

Jag har funderat på vad jag skulle tycka och tänka, både i @Bison s och i grannens kläder. Helt klart är att i Bisons kläder, vill jag inte att den det gäller ser eller hör vad och hur jag pratar om vederbörande med andra. Det gäller nog egentligen alla, inte alls bara någon snygging jag spanar på. I grannens kläder är jag rätt öppen för att den som spanar på mig också pratar om mig med andra och gör det på alla möjliga vis, inte alls enbart djupt respektfulla. Men jag vill inte se det och inte höra det!

Nu vet jag ju inte vad som har hänt, men själv hade jag aktivt undvikit att få syn på en tråd av det här slaget om jag hade skäl att tro att jag var ett av diskussionsämnena.

Detta är vad jag tror om mig själv. Hur det skulle vara om det väl hände, vet jag inte. Jag känner att jag inte skulle bli särskilt förvånad om det visade sig att jag reagerade helt annorlunda än jag nu ändå tror att jag hade reagerat.
Om jag fått veta om en tråd på nätet där någon skriver om mig
Då hade jag inte kunnat låta bli att läsa

Fö, så tycker jag den uppkomna situationen är värst för @Bison
I fortsättningen kommer hon att tycka det är kul att skriva här igen öht?
Grannen är väldigt lättkränkt om han är sur förvald som skrivits i tråden. Jag har enbart fått en positiv bild av grannen i denna tråden

Som bison har skrivit om grannen i tråden, det är så tjejer snackar om killar dom gillar
Inget konstigt eller skämmigt alls

Har fått samma gräsliga mail för sjuttielfte gången... Trodde jag hade blockat honom men jag hade visst missat det... Nu är han blockad!

"Om hon stirrar på mina läppar, så skulle jag kyssa henne. Om hon börjar skälla på mig och leka tuff, så skulle jag kyssa henne och berättat hur mycket jag älskar henne. När hon är tyst så skulle jag frågat vad som är fel. När hon ignorerar mig, så skulle jag ge henne min uppmärksamhet. När hon drar sig undan, så skulle jag dra tillbaka henne. När jag ser henne på hennes värsta dagar, så skulle jag påminna henne om att hon är vacker. När jag ser henne gråta, så ska jag bara hålla om henne och inte säga ett ord. När jag ser henne gå, så skulle jag smyga upp och krama hennes midja bakifrån. När hon är rädd, så skulle jag skydda henne. När hon stjäl min favorit hoodie, då ska jag låta henne behålla den och sova med det på om hon vill."

Och ungefär dubbelt så mycket dravel till... :wtf::wtf::wtf:

Jag sjukt dravligt. Fast ändå så svårt, och jag tycker lite synd om personen i fråga. Han har ju iaf FÖRSÖKT skriva något mer än bara en mening opersonligt. Och så blir det så fel.

Fast jag måste ju igen säga att den man jag nu är VRÅLförälskad i nu skrev ganska töntigt i sina första meddelanden till mig. Välformulerat och bra svenska, men det var vissa grejer som jag verkligen tyckte var fåniga och »too much« så där i början. Men jag gav det en chans ändå. Och det var typ den enda negativa med den mannen. Han kan fortfarande skriva långt och ibland en gnutta töntigt i vissa sms men nu har jag övergått till att tycka det är jättegulligt. Jaja... ;)

Jag försökte skriva ett svar på det här men inser att det snällaste är att koka ner det till:

"????"
Att hata halva världen befolkning
Är det positivt ?
Jag tycker det är ett gräsligt sätt att utrycka sig på
Tänk om det vore omvänt, en man som påstår sig hata kvinnor

Jag sjukt dravligt. Fast ändå så svårt, och jag tycker lite synd om personen i fråga. Han har ju iaf FÖRSÖKT skriva något mer än bara en mening opersonligt. Och så blir det så fel.

Nja... Jag googlade på texten för ett tag sen och den dök bland annat upp i nån blogg, så jag tvivlar starkt på att han har författat den själv! Då blir det ännu mer fånigt!

Har fått samma gräsliga mail för sjuttielfte gången... Trodde jag hade blockat honom men jag hade visst missat det... Nu är han blockad!

"Om hon stirrar på mina läppar, så skulle jag kyssa henne. Om hon börjar skälla på mig och leka tuff, så skulle jag kyssa henne och berättat hur mycket jag älskar henne. När hon är tyst så skulle jag frågat vad som är fel. När hon ignorerar mig, så skulle jag ge henne min uppmärksamhet. När hon drar sig undan, så skulle jag dra tillbaka henne. När jag ser henne på hennes värsta dagar, så skulle jag påminna henne om att hon är vacker. När jag ser henne gråta, så ska jag bara hålla om henne och inte säga ett ord. När jag ser henne gå, så skulle jag smyga upp och krama hennes midja bakifrån. När hon är rädd, så skulle jag skydda henne. När hon stjäl min favorit hoodie, då ska jag låta henne behålla den och sova med det på om hon vill."

Jag får mycket vibbar av:

Huvva! Jag vill ge henne pepparspray! :eek:

Åh fy fasen vad det där påminde mig om pojkspolingen.. precis så där var han i vårt förhållande :wtf::wtf:

Glad att jag lämnat det nu..

Nygamla ligget ringde och frågade om jag skulle komma och äta middag hos honom :up: Jag jobbar på att vänja mig vid att han är mer än bara en kompis. Jag läste igenom gamla sms som vi skickat och borde väl ha fattat att det var mer än bara vänskap redan tidigare :o

Här är mina kommentarer till hans dikt..,.

”När hon är tyst så skulle jag frågat vad som är fel. ” Sånt är så himla irriterande. När man är tyst och en man frågar ”Är du sur? Vad är fel? Och man säger att inget är fel. Och så fortsätter han ändå…Tillslut tänker jag bara att låt mig vara.

”När jag ser henne gå, så skulle jag smyga upp och krama hennes midja bakifrån.” Eh.. låt mig gå…

”När hon drar sig undan, så skulle jag dra tillbaka henne.” Eh.. här går vi över gränsen igen…

Om hon börjar skälla på mig och leka tuff, så skulle jag kyssa henne och berättat hur mycket jag älskar henne. ” Så nedlåtande. Vadå leka tuff?

När hon stjäl min favorit hoodie, då ska jag låta henne behålla den och sova med det på om hon vill." Åh.. så snäll du är.. vilken drömman som låter mig behålla hoodien..:love:

Jag tycker han låter asjobbig.. En person som alltid ska vara klistrad vid en. Vill man vara tyst får man frågan om man är sur, vill man gå därifrån ska han hålla fast en..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 242
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 886
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka