Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man nu ska vara "juste" och avsluta en mailkonversation lite fint, hur skriver man? Mailar med en kille som säkert är jättetrevlig, men det känns så krystat. Vi har inte direkt nåt att skriva om. Han frågar lite om min son och jag svarar artigt och ställer nån menlös fråga tillbaka... O_o Om jag inte har svarat på typ ett halvt dygn så mailar han igen och frågar nåt annat.

De som verkar vara idioter har jag inte svårt att dissa, men de vettiga är svårare! ;)

Om man nu ska vara "juste" och avsluta en mailkonversation lite fint, hur skriver man? Mailar med en kille som säkert är jättetrevlig, men det känns så krystat. Vi har inte direkt nåt att skriva om. Han frågar lite om min son och jag svarar artigt och ställer nån menlös fråga tillbaka... O_o Om jag inte har svarat på typ ett halvt dygn så mailar han igen och frågar nåt annat.

De som verkar vara idioter har jag inte svårt att dissa, men de vettiga är svårare! ;)
"Du verkar trevlig men jag tror inte det här kommer leda nånstans. Ta hand om dig och lycka till i framtida sökande."

typ.

"Du verkar trevlig men jag tror inte det här kommer leda nånstans. Ta hand om dig och lycka till i framtida sökande."

typ.
Så brukade jag också svara på de som är vettiga och trevliga, men inte är det jag söker. Det är också ett sånt typ av svar jag helst själv hade velat ha i det läget.

Gräva ner mig och älta är inte alls min grej, så nu är jag klar med det och är tillbaka till mitt glada, obekymrade jag :)

Ska träffa en fd kollega i veckan. Vi har inte setts på tio år så det ska bli jättekul. Vi hade väldigt bra kemi då så vi får se hur det är nu. Mer reunion än dejt men ändå :p

Som att bli förvarnad om att han kommer att begå sexövergrepp.
Du läser in det i en uppenbart helt kopierad text..?
På vilket sätt känner du av att det ligger tanke och mening bakom varje ord?

Jag läser den här texten precis som jag läser uppenbart kopierad text på Facebook, med ordet "Tänkvärt" adderat över.

Du läser in det i en uppenbart helt kopierad text..?
På vilket sätt känner du av att det ligger tanke och mening bakom varje ord?

Jag läser den här texten precis som jag läser uppenbart kopierad text på Facebook, med ordet "Tänkvärt" adderat över.
Det var min första reaktion, bara. Att texten var kopierad fattade jag sedan. Är det ett problem för dig?

Att du skulle reagera över den obehagliga tonen i texten hade jag givetvis aldrig trott.

Det var min första reaktion, bara. Att texten var kopierad fattade jag sedan. Är det ett problem för dig?

Att du skulle reagera över den obehagliga tonen i texten hade jag givetvis aldrig trott.
Jag läser en hjärndöd ton i texten. Det finns ingen egen tanke planterad där alls.
Jag är förvänad att du finner så mycket liv att du kan detektera den som obehaglig.
Men men.

Jag läser en hjärndöd ton i texten. Det finns ingen egen tanke planterad där alls.
Jag är förvänad att du finner så mycket liv att du kan detektera den som obehaglig.
Men men.
Jag blev också illa berörd när jag läste texten första gången och även jag fick vibbar av att den beskrev ett väldigt gränslöst förhållningssätt. Mina tankar gick direkt till en kontrollerande relation och sexuella övergrepp. När jag läser om texten kan jag tycka att jag kanske överreagerade, men obehaget kvarstår. Att texten är kopierad ser jag inte som relevant i sammanhanget.

Jag blev också illa berörd när jag läste texten första gången och även jag fick vibbar av att den beskrev ett väldigt gränslöst förhållningssätt. Mina tankar gick direkt till en kontrollerande relation och sexuella övergrepp. När jag läser om texten kan jag tycka att jag kanske överreagerade, men obehaget kvarstår. Att texten är kopierad ser jag inte som relevant i sammanhanget.

Nej, om någon skriver något obehagligt med egna ord eller kopierar det, ser jag som likvärdigt.

Jag har levt i en relation med en partner som jag upplevde vara liknande som "han" som skrivit texten. Jag kände mig kvävd av det, han menade inget illa, men det blev otäckt till sist!

Det är så stor skillnad jämfört med "relationen" jag är i nu.

Det jag ser när jag läser den texten är en ensam människa som inte har en aning om några sociala koder, för det har han aldrig lärt sig. Han har absolut ingen aning om hur kontakt ska tas, men finner en (i hans ögon) en lagom lång text, som kvinnor tycks gilla.
Så vad kan gå fel, resonerar han, och börjar skicka mail - utan att ha nån egentlig aning om vad han skickar.

Om någon skulle hamna på en dejt med denna person, skulle han svara enstavigt på tilltal, men i övrigt inte säga flaskhals. Han skulle sitta och titta överallt, utom i ögonen på motparten. Mellan 15 och 20 minuter efter dejtstart skulle den andra dejtande skruva lite på sig, och säga att det här var trevligt, men min buss går snart. Så tack och hej, och lycka till.

Men egentligen så ska jag se den Galne Yxmördaren.
Vad är det jag missar?

Det jag ser när jag läser den texten är en ensam människa som inte har en aning om några sociala koder, för det har han aldrig lärt sig. Han har absolut ingen aning om hur kontakt ska tas, men finner en (i hans ögon) en lagom lång text, som kvinnor tycks gilla.
Så vad kan gå fel, resonerar han, och börjar skicka mail - utan att ha nån egentlig aning om vad han skickar.

Om någon skulle hamna på en dejt med denna person, skulle han svara enstavigt på tilltal, men i övrigt inte säga flaskhals. Han skulle sitta och titta överallt, utom i ögonen på motparten. Mellan 15 och 20 minuter efter dejtstart skulle den andra dejtande skruva lite på sig, och säga att det här var trevligt, men min buss går snart. Så tack och hej, och lycka till.

Men egentligen så ska jag se den Galne Yxmördaren.
Vad är det jag missar?

Om jag bara för ett enda ögonblick hade trott att du faktiskt undrar det och är intresserad av diskussionen, hade jag kunnat tänka mig att försöka föra den.

Men jag är helt säker på att du, som så ofta, kommer att använda det jag skriver till att försöka trycka till mig, så jag vill inte. Jag har inte förtroende nog för dig för att orka förklara sådant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 891
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka