Ceta
Trådstartare
För min del handlar det inte om att personen som kopierat texten och mailat den är obehaglig, även om han säkert kan vara det, utan att just TEXTEN är obehaglig. Du ser inte på vilket sätt vi kan uppfatta den som det? Just de nedvärderande punkterna om att kvinnan "spelar arg" tex och att det skall bemötas med en puss? Är det någon gång jag velat använda en spysmiley så börjar det närma sig!Det jag ser när jag läser den texten är en ensam människa som inte har en aning om några sociala koder, för det har han aldrig lärt sig. Han har absolut ingen aning om hur kontakt ska tas, men finner en (i hans ögon) en lagom lång text, som kvinnor tycks gilla.
Så vad kan gå fel, resonerar han, och börjar skicka mail - utan att ha nån egentlig aning om vad han skickar.
Om någon skulle hamna på en dejt med denna person, skulle han svara enstavigt på tilltal, men i övrigt inte säga flaskhals. Han skulle sitta och titta överallt, utom i ögonen på motparten. Mellan 15 och 20 minuter efter dejtstart skulle den andra dejtande skruva lite på sig, och säga att det här var trevligt, men min buss går snart. Så tack och hej, och lycka till.
Men egentligen så ska jag se den Galne Yxmördaren.
Vad är det jag missar?