Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser dock nu på hans profil att han bara söker tjejer som är yngre än honom (och därmed yngre än mig). Det kanske inte är en total dealbreaker för honom (det har jag inte frågat) men just nu kände jag att jag störde mig på det :p:arghh:
Inser att det stör mig lite också. Visst, människor måste ju få ha preferenser men när en nästan 40-årig man söker kvinnor mellan 18-40 (tummen upp för att han kan tänka sig någon jämnårig dock. :meh:) blir jag mindre benägen att svara. Å andra sidan kan hans korta mail innehållande "Hej" ha varit en bidragande orsak också. :angel:

Det är hennes känsla jag menar, inte hans.
När du säger att han är en stönig typ och att du inte förstår vad han är 'arg' över är så är det ju honom och hans känslor det handlar om.

Men men, skit samma. Tycker bara trådens reaktion på den här grannen är lite bisarr.

När du säger att han är en stönig typ och att du inte förstår vad han är 'arg' över är så är det ju honom och hans känslor det handlar om.

Men men, skit samma. Tycker bara trådens reaktion på den här grannen är lite bisarr.
När jag skrev det några timmar tidigare var tonen i tråden lättsam kring det. (Och jag tycker alltså att ämnet ÄR lättsamt, inte det minsta bisarrt.) Men sedan kom ett inlägg som så gravallvarligt försvarade grannen mot Bisons hemska tilltag och då gick jag tillbaka, fick bekräftat för mig att jag inte tyckte att det var så hemskt - och svarade utifrån det. Den här gången med Bison i fokus - det jag ville kolla var om det hon skrivit om grannen var så kritiskt och utlämnande att hennes skuldkänslor var befogade.

@mandalaki Och mitt svar handlade alltså om reaktionen, attityden, generellt. Inte ett specifikt inlägg.

Sen tycker jag att du överdriver @mutant s inlägg. Hen skrev knappast ett "gravallvarligt" inlägg om @Bison s "hemska tilltag".

Som sagt, jag fattar inte attityden just nu i den här tråden. Hade jag varit grannen hade jag förmodligen inte heller känt mig särskilt bekväm, vilket tydligen gör mig till jättetramsig och "stönig". Good to know :up:.

@mandalaki Och mitt svar handlade alltså om reaktionen, attityden, generellt. Inte ett specifikt inlägg.

Sen tycker jag att du överdriver @mutant s inlägg. Hen skrev knappast ett "gravallvarligt" inlägg om @Bison s "hemska tilltag".

Som sagt, jag fattar inte attityden just nu i den här tråden. Hade jag varit grannen hade jag förmodligen inte heller känt mig särskilt bekväm, vilket tydligen gör mig till jättetramsig och "stönig". Good to know :up:.
Fast du vet ju inte om det stannar vid att grannen inte känt sig "särskilt bekväm". Han verkar i mina ögon ha reagerat tillräckligt kraftigt för att Bison ska vara så ledsen och skamsen som hon verkade igår.

Fast du vet ju inte om det stannar vid att grannen inte känt sig "särskilt bekväm". Han verkar i mina ögon ha reagerat tillräckligt kraftigt för att Bison ska vara så ledsen och skamsen som hon verkade igår.
Jag har ingen aning om vad han sagt eller reagerat. Bara att han uppenbarligen inte varit komfortabel. Jag tycker dock att du drar på väl stora växlar utifrån ett rent antagande. Det enda hon har skrivit var att han inte var "särskilt glad". Det behöver knappast innebära att han reagerat "kraftigt".

Att förutsätta att bisons reaktion måste vara i direkt relation till hans känns märkligt tycker jag. Jag hade skämts ögonen ur mig om någon jag tyckte om hade läst ett inlägg där jag skrivit att "han kan ju passa min hund medan jag hånglar med läkaren :angel: :angel:" oavsett hur vänligt personen ifråga hade uttryckt sitt ogillande eller att han var obekväm. Jag tycker ärligt talat att du läser in väldigt mycket i bisons reaktion - som kan säga mer om henne än om honom.

Jag har ingen aning om vad han sagt eller reagerat. Bara att han uppenbarligen inte varit komfortabel. Jag tycker dock att du drar på väl stora växlar utifrån ett rent antagande. Det enda hon har skrivit var att han inte var "särskilt glad". Det behöver knappast innebära att han reagerat "kraftigt".

Att förutsätta att bisons reaktion måste vara i direkt relation till hans känns märkligt tycker jag. Jag hade skämts ögonen ur mig om någon jag tyckte om hade läst ett inlägg där jag skrivit att "han kan ju passa min hund medan jag hånglar med läkaren :angel: :angel:" oavsett hur vänligt personen ifråga hade uttryckt sitt ogillande eller att han var obekväm. Jag tycker ärligt talat att du läser in väldigt mycket i bisons reaktion - som kan säga mer om henne än om honom.
Grejen är nog att jag tycker att Bisons reaktion är det relevanta för oss, det är därför jag fokuserar på det. Det är ju hon, inte han, som skriver här. Men att jag håller mig till det hindrar ju ingen annan från att diskutera grannen, det är bara att köra.

Den lättsamma tonen igår tror jag var ett sätt att "trösta" Bison. Åtminstone var den det för mig, jag tyckte inte att hon behövde skämmas. Det mesta hon skrivit om grannen var ju positivt (jag tog också upp det där med hundvakt som ett undantag från det positiva).

Men att jag håller mig till det hindrar ju ingen annan från att diskutera grannen, det är bara att köra.
Jag vill inte diskutera grannen, jag diskuterar det jag reagerar på: vilket var attityden i tråden gentemot den här personen. Han är stönig och så tramsig som reagerar och vad är problemet och varför blir han så arg. Man kan väl trösta nån utan att slänga ur sig sånt? Det är det jag inte fattar. Men jag behöver inte fatta, jag nöjer mig med att min syn uppenbarligen skiljer sig från de flestas härinne.

Jag vill inte diskutera grannen, jag diskuterar det jag reagerar på: vilket var attityden i tråden gentemot den här personen. Han är stönig och så tramsig som reagerar och vad är problemet och varför blir han så arg. Man kan väl trösta nån utan att slänga ur sig sånt? Det är det jag inte fattar. Men jag behöver inte fatta, jag nöjer mig med att min syn uppenbarligen skiljer sig från de flestas härinne.

Jag håller helt med dig om att det inte är ett dugg konstigt om grannen är arg eller vadsomhelst för reaktion. Jag hade också reagerat om jag var han och läst tråden. Däremot blir det här ännu ett sånt där långt OT-spår, som jag tycker är lite tråkigt...diskussionen är egentligen kanske mer inne på netikett...

Inser att det stör mig lite också. Visst, människor måste ju få ha preferenser men när en nästan 40-årig man söker kvinnor mellan 18-40 (tummen upp för att han kan tänka sig någon jämnårig dock. :meh:) blir jag mindre benägen att svara. Å andra sidan kan hans korta mail innehållande "Hej" ha varit en bidragande orsak också. :angel:

Klart en får ha preferenser. Den här karln har angett typ tio år yngre till ett par år yngre än honom själv. Jag kan absolut ge honom att han ser minst fem år yngre ut än vad han är, men ändå. Det stör mig lite.

Men lite märkligt är att vi nu har utväxlat flera mail, alla ganska allmänna, han verkar inte ett dugg intresserad, ändå fortsätter han svara...han kanske bara är väldigt artig :grin: äh, så nu klämde jag i med att jag hoppas att han hittar det han söker och att jag insett att jag är utanför hans åldersintervall :p ska bli intressant att se om han svarar...

@niphredil
Det där med hunden var verkligen extremt tanklöst. Det skämtades om det tidigare och jag fortsatte skämtet helt utan en tanke på att det faktiskt är folk som inte känner mig som läser. Klart att han tog illa upp, vem hade inte gjort det?
Jag måste verkligen skärpa till mig och tänka först och göra sen.

MEN, jag har fattat som att den blir kopplad till ens facebook (men att facebook inte visar att man har tinder va?), och att ens profilbilder på facebook blir inlagda på tinder. Betyder det att alla profilbilder automatiskt kommer upp (har nog runt 10 för tillfället och alla är mellan 1-5 år gamla), eller får man välja vilka facebookbilder som ska synas?

Nej, facebook visar inte att du har Tinder (däremot kan du se om du har några gemensamma vänner med de du får upp). Alla facebookbilder visas inte utan du får välja vilka :)

Välkommen till tråden!

Ibland undrar jag varför det tar sån tid innan vissa svarar, närapå en vecka. Kanske har de fullt upp med något? Hur är era erfarenheter av de som är sega på att svara?

Några har slutat svara helt och då antar jag att de inte är intresserade längre, har själv gjort likadant mot några jag insåg att jag inte var intresserade av så det är nog ömsesidigt, så den biten stör mig inte. :angel:

Om jag ser till mig själv kunde sent svar bero på två saker; 1. Jag har haft mycket i mitt liv och faktiskt inte haft tid att hänga på dejtingsidan alls.
2. Jag har för många inbokade dejter så jag orkar inte hålla reda på fler/nästa lediga tid för dejt ligger för långt fram i tiden så jag vill liksom inte boka en dejt om en månad eller så, jag vill att det ska vara lite kortare tid mellan fråga och faktisk dejt, men då är jag inte inloggad mer än typ svarar på aktuella dejters (de inbokade) och läser inte de andras alls förren jag känner att jag har tid igen. Inget svar alls, men läst = inget intresse

Om jag ser till mig själv kunde sent svar bero på två saker; 1. Jag har haft mycket i mitt liv och faktiskt inte haft tid att hänga på dejtingsidan alls.
2. Jag har för många inbokade dejter så jag orkar inte hålla reda på fler/nästa lediga tid för dejt ligger för långt fram i tiden så jag vill liksom inte boka en dejt om en månad eller så, jag vill att det ska vara lite kortare tid mellan fråga och faktisk dejt, men då är jag inte inloggad mer än typ svarar på aktuella dejters (de inbokade) och läser inte de andras alls förren jag känner att jag har tid igen. Inget svar alls, men läst = inget intresse
Jo, det var lite det jag varit inne på när jag skrev fullt upp med något, men tänkte om det kanske kunde finnas andra anledningar också, men men.
Ska nog pausa nätdejtandet lite och börja seriöst igen efter att jag pratat med psykolog. :)

Jaha...nu har besiktningsmannen svarat att han inte hade en aning om vad för intervall han hade ställt in på åldern, han var ny på det här och visste inte riktigt vad han hade gjort...och vår allmänna konversation fortsätter :p

Dagens fundering i nätdejtingträsket är annars hur många en (eller jag då) orkar träffa samtidigt (alltså innan det blir något mer seriöst, då är det en som gäller för mig). Hur resonerar ni andra här? Jag har tidigare tänkt att jag tar en i taget, men just nu råkade jag liksom hitta typ tre samtidigt som är intressanta på olika sätt.

Jaha...nu har besiktningsmannen svarat att han inte hade en aning om vad för intervall han hade ställt in på åldern, han var ny på det här och visste inte riktigt vad han hade gjort...och vår allmänna konversation fortsätter :p

Dagens fundering i nätdejtingträsket är annars hur många en (eller jag då) orkar träffa samtidigt (alltså innan det blir något mer seriöst, då är det en som gäller för mig). Hur resonerar ni andra här? Jag har tidigare tänkt att jag tar en i taget, men just nu råkade jag liksom hitta typ tre samtidigt som är intressanta på olika sätt.
Han är korkad m.a.o. :angel: nejmen, kul att han är trevlig, det är väl bara att fortsätta ha kontakt så länge det känns bra.

Och vill du träffa tre samtidigt, gör det, så länge du inte lovat någon något annat vill säga. Det finns ju inget rätt och fel bara du mår bra och inte ljuger eller beter dig respektlöst på annat vis mot någon :)

Han är korkad m.a.o. :angel: nejmen, kul att han är trevlig, det är väl bara att fortsätta ha kontakt så länge det känns bra.

Och vill du träffa tre samtidigt, gör det, så länge du inte lovat någon något annat vill säga. Det finns ju inget rätt och fel bara du mår bra och inte ljuger eller beter dig respektlöst på annat vis mot någon :)

Haha..det var faktiskt min första tanke också :rofl: han är korkad...mest bara lite fascinerande att se vart det leder.:D

Alltså min tanke är ju inte att träffa fler mer än över "fikastadiet", dvs. går det längre så är det en i taget som gäller. Funderar just nu på om jag ens känner att jag vill träffa flera och fika.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 242
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 886
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka