Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det behöver du inte. För @Bison s skull är det nog bättre att vi släpper ämnet, eftersom vi inte vet vilka som läser här.

Visst, men jag gillar inte att ha påstått saker utan rimlig grund, och när du har helt motsatt bild vill jag såklart dubbelkolla. :) Hade du verkligen velat släppa ämnet för @Bisons skull hade du ju inte kommenterat mitt inlägg öht. Men nu sovdags!

Visst, men jag gillar inte att ha påstått saker utan rimlig grund, och när du har helt motsatt bild vill jag såklart dubbelkolla. :) Hade du verkligen velat släppa ämnet för @Bisons skull hade du ju inte kommenterat mitt inlägg öht. Men nu sovdags!
Men herregud, jag kommenterade ditt inlägg och när du sedan säger att du ska fortsätta imorgon så låter det bara helt orimligt. Kör på du, men du får göra det utan mig.

Okej, here we go. Gammal medlem men har ägnat de senaste åren åt att läsa istället för att skriva så kom varken ihåg namn eller lösenord så tadaa: nytt nick.
Måste börja med att säga att det här nog är en av de mest underhållande/intressanta trådarna, så hejja er! :)

Åter till trådens ämne:
Känner att jag behöver lite hjälp med tinder, överväger till och från att ladda ner och prova och det börjar mer och mer luta åt att det blir min nästa app. (Främsta användningsområdet kommer dock bli att snoka efter killar jag redan "känner" och se om det blir nån match pga känner dem inte tillräckligt bra för att våga leta upp på facebook och skicka ett meddelande. Fast skulle nån annan intressant prick dyka upp så är jag öppen för nya bekantskaper också)
MEN, jag har fattat som att den blir kopplad till ens facebook (men att facebook inte visar att man har tinder va?), och att ens profilbilder på facebook blir inlagda på tinder. Betyder det att alla profilbilder automatiskt kommer upp (har nog runt 10 för tillfället och alla är mellan 1-5 år gamla), eller får man välja vilka facebookbilder som ska synas?

Steg 1 i mitt tinderprojekt blir dock att fixa en ny profilbild till fb då nuvarande är en lite lagom suddig hästbild från 2014.
Steg 2 blir att lära mig av er kloka hur det funkar med bilder osv och hur mycket man ska skriva i eventuell presentation
Steg 3 (om jag vågar mig dit) blir då att ladda ner, swipa runt och kolla läget.

Men @mandalaki bara för att du inte vet vem bison eller grannen är betyder ju inte att det inte finns folk som läser utan att skriva som vet vem hon är? Bison är ju långt ifrån anonym härinne.

Jag säger inte att Bison gjort fel men jag köper inte riktigt argumentationen att 1. Du vet inte vem hon är så alltså är hon anonym, 2. Inläggen hon skrivit är positiva så alltså kan han inte ta illa upp/känna sig obekväm.

Även om bison inte gjort fel (och att bukefalister vill läsa och diskutera dejting) har ju grannen rätt att känna precis exakt vadsomhelst om det här.

Sorry @Bison för att jag fortsatte på sidospåret, tycker bara att den totala oförståelsen för din granne är lite märklig. Jag säger absolut inte att du gjort nåt fel men jag förstår att det är pinigt som satan!

Sorry @Bison för att jag fortsatte på sidospåret, tycker bara att den totala oförståelsen för din granne är lite märklig. Jag säger absolut inte att du gjort nåt fel men jag förstår att det är pinigt som satan!

Det är lugnt. Jag har som sagt full förståelse och får stå mitt kast. Inte mer med det.

Men @mandalaki bara för att du inte vet vem bison eller grannen är betyder ju inte att det inte finns folk som läser utan att skriva som vet vem hon är? Bison är ju långt ifrån anonym härinne.

Jag säger inte att Bison gjort fel men jag köper inte riktigt argumentationen att 1. Du vet inte vem hon är så alltså är hon anonym, 2. Inläggen hon skrivit är positiva så alltså kan han inte ta illa upp/känna sig obekväm.

Även om bison inte gjort fel (och att bukefalister vill läsa och diskutera dejting) har ju grannen rätt att känna precis exakt vadsomhelst om det här.
Jag menar alltså anonyma nick, inget annat. Sedan vet självklart några vilka som döljer sig bakom vissa nick.

Jag pratar inte så mycket om grannens reaktioner som om Bisons. Eftersom hon inte skrivit särskilt negativt om honom tycker jag inte att hon behöver skämmas så som hon uppenbart gör. Det är hennes känsla jag menar, inte hans.

Känslan när personen man snackar med på Tinder, som bor ca. 5 mil ifrån än, inte bara vet exakt "vart min brevlåda bor", utan också vet exakt hur man kommer till den (utan att jag någonsin hört talas om personen i fråga tidigare).... :cautious:

Eheheh så jag skrev till snubben att jag var öppen för ett ligg ikväll när syster yster drog. Nåväl, jag rättade till det och skrev att jag skickade fel, men någon får ju gärna kasta hit en kk som kan ta sånahär fåniga fyllemeddelanden så jag slipper skämma ut mig i alla fall :meh:

Fick precis frågan om jag hade fördomar eller var sverigedemokrat... Jag har inte svarat på personens tre tidigare mail eftersom han inte är vad jag söker, vilket han skulle kunna läsa sig till om han ansträngde sig lite... Nu svarade jag. Väldigt ärligt!

Undrar vad jag kommer bli kallad? Jävla fnarre? Dryg? Ful? Återstår att se! :up:

Ibland undrar jag varför det tar sån tid innan vissa svarar, närapå en vecka. Kanske har de fullt upp med något? Hur är era erfarenheter av de som är sega på att svara?

Några har slutat svara helt och då antar jag att de inte är intresserade längre, har själv gjort likadant mot några jag insåg att jag inte var intresserade av så det är nog ömsesidigt, så den biten stör mig inte. :angel:

Fick precis frågan om jag hade fördomar eller var sverigedemokrat... Jag har inte svarat på personens tre tidigare mail eftersom han inte är vad jag söker, vilket han skulle kunna läsa sig till om han ansträngde sig lite... Nu svarade jag. Väldigt ärligt!

Undrar vad jag kommer bli kallad? Jävla fnarre? Dryg? Ful? Återstår att se! :up:
Spännande! :up: :)

Ibland undrar jag varför det tar sån tid innan vissa svarar, närapå en vecka. Kanske har de fullt upp med något? Hur är era erfarenheter av de som är sega på att svara?

Några har slutat svara helt och då antar jag att de inte är intresserade längre, har själv gjort likadant mot några jag insåg att jag inte var intresserade av så det är nog ömsesidigt, så den biten stör mig inte. :angel:
Du svarade väl på din egen fråga där ;) Steget innan att inte svara alls brukar väl vara att svaret dröjer...

Du svarade väl på din egen fråga där ;) Steget innan att inte svara alls brukar väl vara att svaret dröjer...
Har råkat ut för några som man svarat på och sen kommer det inga svar och när man tror att man inte kommer få något svar då dyker det upp ett svar. Lite småjobbigt när den ena verkar rätt snygg, men men. Det kommer. :)

Jag brukar tänka att de ligger lite lågt och träffar andra under den tiden. Fungerar det inte med dom/den så får jag svar igen, om än sent. Lite så är nog jag oxå. De som är mest intressanta får mest uppmärksamhet...

Och ja, vissa slutar jag svara helt även om det vore mest ärligt att säga att man tröttnat... Eller ångrat sig.

Jag brukar tänka att de ligger lite lågt och träffar andra under den tiden. Fungerar det inte med dom/den så får jag svar igen, om än sent. Lite så är nog jag oxå. De som är mest intressanta får mest uppmärksamhet...

Och ja, vissa slutar jag svara helt även om det vore mest ärligt att säga att man tröttnat... Eller ångrat sig.
Ah, jo det kan ju ligga något i det också. Det tänkte jag faktiskt inte på, eller tja lite kanske då jag var inne på "upptagna" fast inte så specificerat. Vi får väl se vart det leder. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka