Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män som inte svarar eller skriver så beror det nog ofta även på att många män har som metod att swipe:a höger på alla för att sedan sortera efter matchning. Så det är nog inte alltid att man samlar på matches så mycket som att det är en bieffekt av hur man använder tinder.
Fast det är ju ett fegt sätt att samla på matchningar. På det sättet går ju ingen potentiell förbi. Vad är det för fel på egen vilja och att kunna bestämma sig??

Fast det är ju ett fegt sätt att samla på matchningar. På det sättet går ju ingen potentiell förbi. Vad är det för fel på egen vilja och att kunna bestämma sig??
Det är mest ett sätt för dessa män att effektivisera processen, det går snabbare att sortera efter matchning än att sortera innan.

En fråga: att uppdatera sin tinderprofil, betyder det att man inte är intresserad av den man träffat innan?

Mnja. Jag har dejtat killar som jag har varit intresserad av och ändå Tindrat vidare och kanske uppdaterat profilen ibland. Det beror kanske på hur seriöst man dejtar? Om man dejtar seriöst och det finns ömsesidiga känslor så skulle jag nog reagera på om han plötsligt uppdaterade sin profil. Om man bara "hänger och har kul" fortfarande så hade jag nog inte reagerat på det.

Vad menar du med att uppdatera sin tinderprofil?
Han har bytt bilder (till en mindre fördelaktig..) och skrivit att han är snyggare i verkligheten än på bild... Men jag vet inte. Han sa att han inte dejtar flera samtidigt. Men jag vet inte varför jag orkar bry mig. Troligen i brist på annat.

Han har bytt bilder (till en mindre fördelaktig..) och skrivit att han är snyggare i verkligheten än på bild... Men jag vet inte. Han sa att han inte dejtar flera samtidigt. Men jag vet inte varför jag orkar bry mig. Troligen i brist på annat.

Han har tinder kvar och uppenbarligen du också. Är du obekväm med det så bör du ta upp det med honom. Man kan inte direkt dra några slutsatser från bara det faktum att han förändrat sin tinderprofil. Vad har du själv för tankar om det?

Han har tinder kvar och uppenbarligen du också. Är du obekväm med det så bör du ta upp det med honom. Man kan inte direkt dra några slutsatser från bara det faktum att han förändrat sin tinderprofil. Vad har du själv för tankar om det?
Han är bortrest på sitt landställe i två veckor till. Jag tänker: Om han vore riktigt intresserad hade han kunnat ringa. Och vise versa (men han är där med sina föräldrar och sitt barn så jag vill inte ringa olägligt).

Men vi får se vad som händer när han kommer hem. Jag tänker inte lägga mer energi på honom om han inte visar att han vill det. Vi har ju inte alls pratat om något annat än att det är lätt att umgås, typ.

Han är bortrest på sitt landställe i två veckor till. Jag tänker: Om han vore riktigt intresserad hade han kunnat ringa. Och vise versa (men han är där med sina föräldrar och sitt barn så jag vill inte ringa olägligt).

Men vi får se vad som händer när han kommer hem. Jag tänker inte lägga mer energi på honom om han inte visar att han vill det. Vi har ju inte alls pratat om något annat än att det är lätt att umgås, typ.

Har ni inte pratat mer än så ser jag inga konstigheter.
Du verkar ju inte överdrivet intresserad heller.

Jag antar att ni skriver till varandra över tinder? Antagligen är han väl inte jättefrälst av dig just för tillfället men det tycker jag inte man ska läsa in så mycket i heller. Jag brukar välja att inte sätta så mycket fokus och energi på att försöka lista ut vad andra personer tänker utan fokusera på vad jag själv vill och hur det känns för mig.

Jag antar att ni skriver till varandra över tinder? Antagligen är han väl inte jättefrälst av dig just för tillfället men det tycker jag inte man ska läsa in så mycket i heller. Jag brukar välja att inte sätta så mycket fokus och energi på att försöka lista ut vad andra personer tänker utan fokusera på vad jag själv vill och hur det känns för mig.
nä, vi har hållit vår konversation per telefon och sms sen innan första dejten. Inte på Tinder...

Jag vet vad jag önskar. Men jag var nyfiken på hur ni andra resonerar kring uppdatering av profiler.

Jag hade tolkat det som att han fortfarande är aktiv på tinder, diverse gillar och pratar med folk där.
@Amanda_F Jag hade också tolkat det som Durachiny ovan, att han fortfarande är aktiv. Jag har iaf medvetet inte uppdaterat min tinderprofil på grund av att jag känner att jag dejtar någon så intressant att tinder känns ointressant (jag har iofs swipeat lite ändå men alla känns så tråkiga i jämförelse).

Tack för svaren :)

En annan fråga för en totalnovis:
Jag kommer ju precis ut ur ett långt förhållande så jag är inte intresserad av något för seriöst och långvarigt, mer kul dejtande och flörtande men hur håller man det så? Jag kanske bara har träffat män av en viss sort men innan mitt ex när jag dejtade några få så blev det alltid seriöst, som att det var förväntat att om man setts 3+ gånger så är man ett par. Hur undviker jag sånt? Hur säger man det på något bra sätt eller säger man ingenting? Ni som dejtar flera, vet de om att ni inte är exklusiva sas?

Jag kommer ju precis ut ur ett långt förhållande så jag är inte intresserad av något för seriöst och långvarigt, mer kul dejtande och flörtande men hur håller man det så? Jag kanske bara har träffat män av en viss sort men innan mitt ex när jag dejtade några få så blev det alltid seriöst, som att det var förväntat att om man setts 3+ gånger så är man ett par. Hur undviker jag sånt? Hur säger man det på något bra sätt eller säger man ingenting? Ni som dejtar flera, vet de om att ni inte är exklusiva sas?
Tycker inte du ska tänka så mycket på det utan gör bara din grej som du känner dig bekväm med. Onödigt att definiera upp saker alltför mycket utan ta det som det kommer och som du känner för.

Jag tänker lite som så att om du inte har något behov att sätta någon etikett utan bara ha casual dejting så kör på så som du vill tills den andra lyfter frågan och då får du ta itu med det och bestämma om du vill vara seriös eller ej. Om killen gör några antaganden utan att ha en dialog är ju lite av hans problem.

Pepp och ångestdelning mottages gärna. Jag är ibland lite för impulsiv och skickade just ett typ "jag trivs i ditt sällskap och är ganska ointresserad av att dejta andra, vad tycker du?"-sms till min dejt. Ångrade mig i ungefär samma ögonblick som jag tryckte på skicka. :banghead:Alltså inte känslan men att jag skickade iväg den. Vaaaaarför lyssnar jag inte på det axeltrollet som säger "chilla" utan bara på det som säger "kör bara kör!". Snart 20 minuter sedan. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar