Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är trevligt att läsa att ni vill betala för er. Jag har inget emot att betala när man känner varandra, men att som kille förväntas vara den som drar upp plånboken är bigg nono med stora varningsklockor. Har råkat ut för sådana som raggar enbart dör att få maten efter krogen betald!

Här har allt tagit en oväntad vändning.
Jag och M (som hängt med i snart ett år) har haft nån sorts underlig relation. Mer än kk men inte dejtat. Skickade meddelande till honom förra veckan om att det nog var dags att sluta ses och att jag träffat nån annan ett par gånger som jag tänkte se om det kommer bli nåt med.
Det fick fart på M som insåg att han känner mer än han trott och jag tyckte att ska vi fortsätta så får det vara på riktigt.
Ska dit nu om en stund och prata om det hela. Det kan ju vara så att Tigerflickan går och blir med pojkvän. :)
Det känns bra och superläskigt!

Här har allt tagit en oväntad vändning.
Jag och M (som hängt med i snart ett år) har haft nån sorts underlig relation. Mer än kk men inte dejtat. Skickade meddelande till honom förra veckan om att det nog var dags att sluta ses och att jag träffat nån annan ett par gånger som jag tänkte se om det kommer bli nåt med.
Det fick fart på M som insåg att han känner mer än han trott och jag tyckte att ska vi fortsätta så får det vara på riktigt.
Ska dit nu om en stund och prata om det hela. Det kan ju vara så att Tigerflickan går och blir med pojkvän. :)
Det känns bra och superläskigt!
Spännande!

Gud vad kul Ceta!! Vad spännande! Håller tummarna för dig att du får en fin dejt :).
Tack :) Hoppas det med! Ska hålla er uppdaterade :D
Vad roligt med dejt! Hoppas att ni klickar även irl. Jag är på väg till min dejt nu.:love: Han kom hem från sin midsommarsemester idag och ville absolut ses ikväll. Inte mig emot alltså :D

Tack! Hoppas du får en trevlig kväll :)

Ryssen sa något som var så fin och vettigt.
Vi är någon form av märkliga pusselbitar.
Det känns precis så, vi har samma syn på förhållanden och hur vi vill leva våra liv, vi matchar varandra väldigt väl, mår bra och är trygga i varandras sällskap. Vi har något fint även om det ligger en bit från normen.
Jag känner mig ovanligt tillfreds, som om jag äntligen vet vad jag vill ha och har hittat det.
Jag brukar vanligtvis vara bäst på att veta vad jag inte vill.

Jag brukar betala själv och det har hänt att jag även bjudit den jag är ute med. Jag förstår faktiskt inte varför en kille ofta förväntas vara den som slantar upp om man ses ute, dagens tjejer har ofta en egen inkomst.

..och har haft rätt många år nu :p

Tja, jag har då aldrig träffat nån som självmant erbjudit sig att betala. Det var liksom underförstått att jag skulle ta upp plånboken. Sånt är lite irriterande efter ett tag.
Man kan faktiskt erbjuda sig, att jag sen skulle tackat nej är en annan femma. Då är den goda viljan i alla fall bevisad.

Jag hade också blivit riktigt irriterad efter ett tag :meh:

Tycker det är trevligt att läsa att ni vill betala för er. Jag har inget emot att betala när man känner varandra, men att som kille förväntas vara den som drar upp plånboken är bigg nono med stora varningsklockor. Har råkat ut för sådana som raggar enbart dör att få maten efter krogen betald!

Riktigt fult gjort. Jag har träffat en kille till och från i ett år, och på vår första dejt var vi ute och käkade på en ganska fin restaurang. Vi delade notan, vilket alltid har varit självklart för mig, och han berättade lite senare att det nog inte hade blivit en andra dejt för mig om jag förväntat mig att han ska betala. Han har tydligen varit på en del dejter där han fått betala allt, och han ser det som att även om det varit en trevlig dejt så har hon visat vilken typ av tjej hon är. Och då är det inte intressant längre. Jag är ju inte man, men skulle gissa att jag hade tänkt likadant om jag vore det.

Jag har haft tre träffar på några dgr :) ha ha trodde jag aldrig. Känner mig inte så präktig längre :)
En är jättebra, men jag tror vi blir mera kompisar. En var inte kul alls, domderade och blev jättekonstig när jag frågade två män en vanlig fråga. Den tredje är ursnäll men har många problem.
Jag är då i datingdjungeln eller? Och så har sommaren bara börjat. Jag är ifa seriös och betalar min egen mat ha ha

ja det var några som rodde en kyrkobåt, du vet en sån lång båt där det sitter 20 personer i. satt två andra män vid bordet bredvid, de pratade om roddden. Jag frågade några nyfikna frågor om det. så blev mitt sällskap putt,

(Efter att jag presenterat mig med att jag var 19 år gammal, hade häst, nattvandrade på helgkvällar och allmänt var en rätt "lugn" och skötsam typ som aldrig festat eller så.
Killen jag presenterade mig för var 23 år gammal.)

"Är du född -97 eller är du 97 år gammal?" O_o :cautious:

Hahahahaha har seriöst suttit och skrattat i en kvart nu, börjar få kramp i magen :rofl: :rofl: :rofl:

@mandalaki tipsade mig vänligt om denna tråden :) så jag postar här istället för i min egenstartade tråd.

Så tog det slut mellan mig och min sambo efter 7 år..
Ett par veckor sedan, gemensamt beslut men av olika anledningar. Jag var nog färdig med relationen för ett bra tag sen egentligen.
Just nu är jag mest ledsen men samtidigt känner jag att jag så småningom vill dejta, känna pirret igen, vilja ha någon som vill ha en också, känna mig uppskattad och åtrådd. Allt det där som saknats väldigt länge i min nu avslutade relation. Men jag är också nervös! Det finns ju mycket koko människor där ute och jag har inte dejtat någon på, ja, 7+ år.
Hur avgör man nutcasen från de vettiga? Vi pratar inte om kandidater för långtidsförhållanden för det är jag inte intresserad av just nu, men de som inte har en grotta med kedjor i taken eller som har en uppstoppad variant av sin mamma på vinden..
Ni som dejtat en del eller en hel del på Tinder hur funkar det, vad har ni själva för krav/saker ni gillar och inte gillar? Big no no's? Hur avgör ni om någon är crazy eller inte?

Hjälp en novis (snart) dejtare!

Kastar mig in. Dock läst här ett tag. :angel:

Apropå att bjuda. Sist jag var ute på typ dejt, (vet inte om det egentligen var det men hur som,) så betalade jag lite bryskt för fikat. Såg att han typ var på väg men jag hann före. När det några timmar senare (vår "dejt" pågick i sex timmar...) blev dags för en kaffe till var han väldigt snabb med att kommentera dagens tidigare betalning och att betala. Nästan så jag kände mig dum över hur jag "kört över" honom första gången. Hoppas verkligen inte det landade fel. :o

Och nu när jag väl fått upp intresset för någon vettig som förhoppningsvis ser något hos mig också (väldigt i början än) så tro sjutton att det inte trillar in erbjudande om att fixa blinddate med ytterligare en som verkar vettig (med fb blir det inte riktigt blinddate). Jag har ju för tusan varit singel i 100 år utan något vettigt inom horisontens vy.

Jag är dock gammalmodig och känner lite för mycket för den första för att vilja gå på dejt med den andra. Känns inte ärligt, mot någon.

Jag har fortsatt kontakt med smsmannen, mest av nyfikenhet för vem han är. Enligt honom fick vi kontakt för flera år sedan, med mycket kontakt både på msn och i telefon. Vi har pratats om att träffas flera gånger, men det har alltid kommit något ivägen. Sist vi hade kontakt ska ha varit för ca 1,5 år sedan.

Jag vet inte vad jag ska tro om den här berättelsen. Jag har ett extremt vagt minne av att jag har haft kontakt med någon med hans förnamn, och ett lika vagt minne av att jag har pratat i telefon med någon av mina nätkontakter. Men inte mer än så. Att vi ska ha varit "på gång" att träffas flera gånger, senast för 1,5 år sedan, är inget jag har minne av och det tycker jag är konstigt. Jag har inte heller haft hans telefonnummer sparat.

Frågan är hur kompatibla vi varit när ingen av oss hört av sig på 1,5 år, när jag inte sparat hans nummer, eller öht inte minns honom. Han kanske blåljuger, eller har han förväxlat mig med någon annan. Eller har han inte varit lika viktig för mig som jag för honom (som han uttryckte det), och därför har han glömts bort.

Det enda positiva i det här är att han är väldigt trevlig i alla fall, och betydligt intressantare att prata med än någon av de jag fått kontakt med på hp. Alltid något.

@mandalaki tipsade mig vänligt om denna tråden :) så jag postar här istället för i min egenstartade tråd.

Så tog det slut mellan mig och min sambo efter 7 år..
Ett par veckor sedan, gemensamt beslut men av olika anledningar. Jag var nog färdig med relationen för ett bra tag sen egentligen.
Just nu är jag mest ledsen men samtidigt känner jag att jag så småningom vill dejta, känna pirret igen, vilja ha någon som vill ha en också, känna mig uppskattad och åtrådd. Allt det där som saknats väldigt länge i min nu avslutade relation. Men jag är också nervös! Det finns ju mycket koko människor där ute och jag har inte dejtat någon på, ja, 7+ år.
Hur avgör man nutcasen från de vettiga? Vi pratar inte om kandidater för långtidsförhållanden för det är jag inte intresserad av just nu, men de som inte har en grotta med kedjor i taken eller som har en uppstoppad variant av sin mamma på vinden..
Ni som dejtat en del eller en hel del på Tinder hur funkar det, vad har ni själva för krav/saker ni gillar och inte gillar? Big no no's? Hur avgör ni om någon är crazy eller inte?

Hjälp en novis (snart) dejtare!

Välkommen till tråden! :heart Trist att det inte höll med sambon, men skönt att det var ett gemensamt beslut i alla fall och att det känns rätt att gå isär.

Gällande Tinder-dejtande så tänk att det är vanliga grabbar och tjejer. Dom flesta har inte en grotta med kedjor hemma eller en uppstoppad variant av sin mamma :D Precis som med ragg på krogen, på gymmet eller på jobbet så är det vanliga människor. Jag skulle dock aldrig få för mig att åka hem till någon som första dejt. Jag vet att vissa gör det, men jag vill vara försiktigare än så. Att ta en kaffe, en drink eller en promenad på offentlig plats är trevligt. Ett annat tips är att inte avsätta allt för mycket tid för en första dejt. En gång hade jag bokat in att äta ute med en kille en fredagskväll, och jag kände redan i mötet i dörren att han inte var något för mig. Då var det himla trist att lägga tid och pengar på en middag som jag bara satt igenom. Det är bättre att boka upp något som inte tar så lång tid. Vill man ses igen sen så kan man avsätta mer tid då :)

Annars skulle jag bara säga - gå på magkänsla. Swipa höger på dom som fångar ditt intresse, om ni matchar så snacka en stund. Du kommer få en uppfattning av om hen verkar vara en trevlig typ eller inte. Sen får man chansa lite! Ibland känns det som att det finns lite personkemi när man skriver, men när man ses sen så visade det sig inte alls vara intressant. Ibland har jag gått på dejt även om skrivandet varit lite tradigt, och det har visat sig vara riktigt bra kemi IRL :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar