Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårt det där, snubben jag dejtar är också dålig på att höra av sig. När han väl gör det är det himla gulligt och så men så sällan! Just nu är han på semester i sin stuga med massa polare och har hört av sig typ när jag hört av mig en gång varannan dag kanske.

Det här är iofs första snubben som jag inte känner mig nojig över att han är inte hör av sig så mycket vilket ju är himla skönt. Men jag har ändå en känsla att skulle jag inte höra av mig så skulle inte han heller göra det mer än när vi bestämmer att ses, vilket han ju gärna initierar så att det känns inte som ointresse.

Hur dealar man med att man har olika kontaktbehov utan att känna sig himla påflugen och needy? Jag skulle helst dela söta katter och roliga saker varje dag med honom men det känns liksom för mycket i och med att han inte hör av sig så mycket.

Jag skulle tycka det var jättejobbigt. Jag gillar att skriva mycket om ingenting, prata i telefon och slänga käft rent allmänt sådär
Jag och ryssen hörs flera gånger varje dag och har gjort i fyra månader, även när han är utomlands så hör han av sig direkt när han har wifi.
Skickar någon sjuk bild eller hatar lite allmänt på omvärlden.
Jag är ju likadan själv.
Även lokisen hör av sig mycket så det är ett stort plus.

En annan sak, när DTR-ar ni vanligtvis? Alltså definierar mellan er vad relationen ni har är och om ni träffar andra eller ej.

Jag har ingen som helst lust att träffa andra och skulle känna mig ganska nöjd om vi sa att vi var tillsammans ungefär nu. Har ju ingen aning egentligen om han också tycker så annat än att han vill ses ganska ofta även han, hur gör man egentligen för att prata om sånt? :o

Enklast är väl att vara prata om det?
Varför krångla till det?

Jag har tappat gnistan emellan varven och tagit bort kontot på hp, men aktiverade häromdagen igen.

Och...

Ännu fler som vill ta sig en ridtur, eller lära sig rida och tycker att jag väl kan lära upp. :meh:

Fler "återvändare" som jag haft kontakt med tidigare där kontakten dött av olika anledningar. Någon beklagade sig flera gånger på att jag inte svarade tillräckligt snabbt (han orkade inte ens vänta 20 min alla gånger), men när jag tillslut tröttnade så var det absolut ingen fara och "du kan inte hjälpa att du är långsam". En annan hade glömt vår tidigare kontakt och öppnar upp med "Du var inte dålig! Min mamma skulle ta fram finporslinet om jag kom hem med dig".

Och en hel drös som inte läser ens presentationstext och bara antar att man söker samma som dom. Och ännu en drös som aldrig uppdaterar sin presentation någonsin.

Men jag har fått kontakt med en som verkar okej.

Igår fick jag dessutom ett sms av en snubbe som jag, enligt hans utsago, ska ha haft mycket kontakt med för flera år sedan. Själv har jag ingen aning om vem det är, och mina försök till att luska har inte lett till något. Han tog kontakt dels för att han vill veta hur jag har det, och dels för att han tänkt att vi kan bli ett par :confused: :crazy: Jättemärkligt, och rätt olustigt att han vet vem jag är, men jag har ingen susning om honom.

Enklast är väl att vara prata om det?
Varför krångla till det?
Ja, alltså du har helt rätt. Jag är lite nojig bara att jag ska ta upp det "för tidigt" eller kanske helt enkelt att vi ska tycka olika när jag väl tar upp det. Jag har prioriterat annat i livet innan och det här skulle i så fall bli mitt första förhållande, vilket ju gör det hela extra läskigt. :nailbiting:

Jag har tappat gnistan emellan varven och tagit bort kontot på hp, men aktiverade häromdagen igen.

Och...

Ännu fler som vill ta sig en ridtur, eller lära sig rida och tycker att jag väl kan lära upp. :meh:

Fler "återvändare" som jag haft kontakt med tidigare där kontakten dött av olika anledningar. Någon beklagade sig flera gånger på att jag inte svarade tillräckligt snabbt (han orkade inte ens vänta 20 min alla gånger), men när jag tillslut tröttnade så var det absolut ingen fara och "du kan inte hjälpa att du är långsam". En annan hade glömt vår tidigare kontakt och öppnar upp med "Du var inte dålig! Min mamma skulle ta fram finporslinet om jag kom hem med dig".

Och en hel drös som inte läser ens presentationstext och bara antar att man söker samma som dom. Och ännu en drös som aldrig uppdaterar sin presentation någonsin.

Men jag har fått kontakt med en som verkar okej.

Igår fick jag dessutom ett sms av en snubbe som jag, enligt hans utsago, ska ha haft mycket kontakt med för flera år sedan. Själv har jag ingen aning om vem det är, och mina försök till att luska har inte lett till något. Han tog kontakt dels för att han vill veta hur jag har det, och dels för att han tänkt att vi kan bli ett par :confused: :crazy: Jättemärkligt, och rätt olustigt att han vet vem jag är, men jag har ingen susning om honom.

Alltså här har vi så många anledningarna till att jag valde bort nätdejtingsajter och gick över till Tinder. Man slipper få meddelanden från nissar som man inte alls vill ha något att göra med, himla skönt. Skulle någon ändå visa sig vara en obehaglig typ går det ju dessutom himla fint att bara ta bort matchningen :)

Obehagligt med sms-snubben! Svårt det där när en inte kan koppla ihop vem det egentligen är. Jag fick ett sådant sms för kanske några månader av en kille som jag dejtat EN gång för över ett år sedan. Hej och nej typ.

Ja, alltså du har helt rätt. Jag är lite nojig bara att jag ska ta upp det "för tidigt" eller kanske helt enkelt att vi ska tycka olika när jag väl tar upp det. Jag har prioriterat annat i livet innan och det här skulle i så fall bli mitt första förhållande, vilket ju gör det hela extra läskigt. :nailbiting:

Då är det bättre att prata om det så du vet.
Sen tycker jag inte att man ska ha för bråttom med att hasta in ett förhållande.
Vis av erfarenhet :angel:

En annan sak, när DTR-ar ni vanligtvis? Alltså definierar mellan er vad relationen ni har är och om ni träffar andra eller ej.

Jag har ingen som helst lust att träffa andra och skulle känna mig ganska nöjd om vi sa att vi var tillsammans ungefär nu. Har ju ingen aning egentligen om han också tycker så annat än att han vill ses ganska ofta även han, hur gör man egentligen för att prata om sånt? :o

Vad betyder DTR?

Då är det bättre att prata om det så du vet.
Sen tycker jag inte att man ska ha för bråttom med att hasta in ett förhållande.
Vis av erfarenhet :angel:
Haha, nej har jag väntat såhär länge kan jag lätt vänta ett tag till. Meeeeen samtidigt så vore det ju härligt och lite mindre nojigt från min sida att ändå veta liksom. Haha. Men ja, vi ska ses imorgon, kanske lyckas att prata om det då. :)

Vi har redan börjat prata om det efter en vecka. För att vi helt enkelt är så pirriga att vi inte kan låta bli att vilja veta vad den andre känner. Med en annan kille tog det ett år innan vi visste vad vi ville. Mitt ex dejtade jag 5 månader innan vi tog snacket och kom fram till att vi ville vara ett par.

Mao - jag tror det är JÄTTEOLIKA beroende på hur man funkar ihop, vilka förutsättningar man har och hur man är som personer. Jag tror bara man måste gå på vad som känns rätt i magen :) Om du vill ta upp det utan att verka för framfusig så kan du ju säga som en kille sa till mig en gång: "Borde vi prata om vart det här är på väg? Eller, vill du det?" och då fick jag möjligheten att svara att jag inte riktigt tyckte att det behövdes ännu.

Vi har redan börjat prata om det efter en vecka. För att vi helt enkelt är så pirriga att vi inte kan låta bli att vilja veta vad den andre känner. Med en annan kille tog det ett år innan vi visste vad vi ville. Mitt ex dejtade jag 5 månader innan vi tog snacket och kom fram till att vi ville vara ett par.

Mao - jag tror det är JÄTTEOLIKA beroende på hur man funkar ihop, vilka förutsättningar man har och hur man är som personer. Jag tror bara man måste gå på vad som känns rätt i magen :) Om du vill ta upp det utan att verka för framfusig så kan du ju säga som en kille sa till mig en gång: "Borde vi prata om vart det här är på väg? Eller, vill du det?" och då fick jag möjligheten att svara att jag inte riktigt tyckte att det behövdes ännu.

Vi har aldrig diskuterat det :D

Nuvarande och jag hade dejtat i en vecka när vi helt plötsligt pratade om det och kom fram till att vi bara vill vara med varandra.

Killen jag träffade innan träffade jag i 9 månader innan jag tyckte det var dags att prata om vad vi var, som går att läsa i tråden gick ju det inge vidare (nu blev det ju så mycket bättre i slutändan ändå dock)

Tidigare har jag inte haft några "talk" det har liksom bara rullat på och blivit.

Du har möjligtvis inte ett namn på denna snubbe? Du kan PMa om du vill, för jag har nämligen råkat ut för EXAKT samma sak, skulle vara spännande om det var samma snubbe ^^

Härligt att se att det går bra för så många här :)
För er som är oroliga att tråden skulle dö ut så finns jag kvar, förmodligen för väldigt lång tid framöver;) Jag får bli bättre på att skriva bara...

Haft lite kontakt med en kille som verkade intressant. Började chatta igår, tänkte styra in det på att ses nån dag. Hann inte utan helt plötsligt kom det en dickpic utan förvarning... mitt intresse svalnade:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar