Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
M ringde mig inatt. Han är i Italien med en kompis och när dom kom hem från en krogkväll så somnade hans kompis, och M satte sig på balkongen och ringde mig. Vi pratade på FaceTime en stund också och jag var inte alls beredd på det, låg i soffan osminkad med glasögonen på och kollade på Transformers :p (Apropå att göra spännande saker på helgkvällarna). Men han tyckte att jag var jättesöt :o Sen sprang tiden bara, vi pratade i en timme om allt mellan himmel och jord. När vi la på låg vi och messade ytterligare någon halvtimme.

Buke, är det ens rimligt att bli sådär tonårsförälskad när man är en vuxen kvinna? :o

Yep! Blev sådär dödligt förälskad för två år sen. Han flyttade in efter en månad, vi gifte oss efter ett år och nu har vi en dotter som nyss fyllt 1. :love: Ibland är det bara så att allt funkar. Kärlek ska vara enkelt!

M ringde mig inatt. Han är i Italien med en kompis och när dom kom hem från en krogkväll så somnade hans kompis, och M satte sig på balkongen och ringde mig. Vi pratade på FaceTime en stund också och jag var inte alls beredd på det, låg i soffan osminkad med glasögonen på och kollade på Transformers :p (Apropå att göra spännande saker på helgkvällarna). Men han tyckte att jag var jättesöt :o Sen sprang tiden bara, vi pratade i en timme om allt mellan himmel och jord. När vi la på låg vi och messade ytterligare någon halvtimme.

Buke, är det ens rimligt att bli sådär tonårsförälskad när man är en vuxen kvinna? :o
Ja

Det är fullt rimligt och helt tillåtet och ack så underbart :D

Tycker jag absolut! :up:
Mvh tant på snart 50 med ruggigt mycket tonårskänslor :D

Yep! Blev sådär dödligt förälskad för två år sen. Han flyttade in efter en månad, vi gifte oss efter ett år och nu har vi en dotter som nyss fyllt 1. :love: Ibland är det bara så att allt funkar. Kärlek ska vara enkelt!

Det är fullt rimligt och helt tillåtet och ack så underbart :D

Tycker jag absolut! :up:
Mvh tant på snart 50 med ruggigt mycket tonårskänslor :D

Underbart! :love: :love: :love:

Jag pratade om just förälskelse med en killkompis i helgen, utan att nämna någonting om min nya fling. Han sa att han inte trodde att man blir sådär förälskad länge, nu när man är vuxen, som man blev när man var yngre. Jag tänkte bara i min stilla tystnad att "Du skulle bara veta". Däremot tror jag att alla fungerar lite olika där, vissa inleder sin relation med super-pirr-kräk-upp-över-öronen-förälskelse medan andra lugnt vaggas in i någon mognare form av kärlek redan från början. Jag har nog gjort båda i mitt liv.

Jag pratade om just förälskelse med en killkompis i helgen, utan att nämna någonting om min nya fling. Han sa att han inte trodde att man blir sådär förälskad länge, nu när man är vuxen, som man blev när man var yngre. Jag tänkte bara i min stilla tystnad att "Du skulle bara veta". Däremot tror jag att alla fungerar lite olika där, vissa inleder sin relation med super-pirr-kräk-upp-över-öronen-förälskelse medan andra lugnt vaggas in i någon mognare form av kärlek redan från början. Jag har nog gjort båda i mitt liv.
Jag kan bekräfta att det är fullt möjligt att fortfarande bli så tonårspirrigt kär, vi är två här hemma som känner oss som fåniga 15 åringar och jag älskar det. Det där med att sakta låta känslor mogna är inget för mig, jag har försökt, men det blir inte bra. Funkar säkert för andra, men jag är lite allt eller inget som person.

Har precis kommit tillbaka till kontoret efter en lunchdejt, samma person som jag hintade om gällande hållahanden-promenad. Han är hur mysig som helst och genast börjar varningsklockorna ringa, inte så mycket gällande honom utan orosklockorna hos mig. Löjliga tankar men ändå... *suck*
Det enda jag "stör" mig på är att han bjöd både på dricka på krogen i fredags och lunchen idag. Det är ett SÅDANT i-landsproblem, men jag avskyr verkligen att bli bjuden. I detta fall tror jag inte att det rör sig om en "nu ska jag vara man"-grej utan bara det att han är otroligt snäll. Men ändå. Jag gillar det inte :/

Har precis kommit tillbaka till kontoret efter en lunchdejt, samma person som jag hintade om gällande hållahanden-promenad. Han är hur mysig som helst och genast börjar varningsklockorna ringa, inte så mycket gällande honom utan orosklockorna hos mig. Löjliga tankar men ändå... *suck*
Det enda jag "stör" mig på är att han bjöd både på dricka på krogen i fredags och lunchen idag. Det är ett SÅDANT i-landsproblem, men jag avskyr verkligen att bli bjuden. I detta fall tror jag inte att det rör sig om en "nu ska jag vara man"-grej utan bara det att han är otroligt snäll. Men ändå. Jag gillar det inte :/
Lösningen borde ju vara enkel? Varför inte säga att du betalar själv?

Sånt där reder ut sig :) Nästa gång ni ses kan du vara snabb med plånboken och säga: "Hörru, den här gången är det faktiskt min tur att betala!" Så efter några dejter kanske han fattar vinken att du vill dela lika när du dejtar :)

M var himla snabb med plånboken på får första dejt. Jag fick insistera. Det är ju helt sjukt att det ska behöva va så fortfarande :cautious:

Eller som i mitt fall, komma på den dagen och dagarna efter han dumpar mej hur in i helsikes mycket jag tycker om honom och inse att han nog var borta :(
Innan kände jag mest att jo, nog tycker jag om honom men inte mer än så.

Nu gick det ju bra iaf och det har gått 6mån sedan vi träffades första gången och jag blir varje dag påmind om hur mycket han betyder för mej och hur mycket jag tycker om honom :love:
Alltså, inget himlastormande jag är vrålkär eller växainigrej utan nåt mittemellan kanske :D

att det rör sig om en "nu ska jag vara man"-grej
Tänk om det är så illa att den där "nu ska jag vara man"-grej är obsolet, utan att det handlar mer om att det känns lite larvigt att krångla med att dela upp en gemensam fika/lunch som finns på en gemensam nota i två delar (du drack en läsk/öl medan jag tog vatten, och min kaka kostade sju kronor mindre än den bakelse du tog) - säg i sådana fall "tack, och nästa gång vi fikar/lunchar så betalar jag".

Tänk om det är så illa att den där "nu ska jag vara man"-grej är obsolet, utan att det handlar mer om att det känns lite larvigt att krångla med att dela upp en gemensam fika/lunch som finns på en gemensam nota i två delar (du drack en läsk/öl medan jag tog vatten, och min kaka kostade sju kronor mindre än den bakelse du tog) - säg i sådana fall "tack, och nästa gång vi fikar/lunchar så betalar jag".

Jag tror det är väldigt olika, i vissa kretsar handlar det nog absolut om att de är män. En bekant till mig sparade pengar i flera år i smyg innan han friade till sin flickvän, för att den dagen han friade ville han ha råd att betala för hela kalaset. Jag tror att i hans krets ser männen på sig själva som försörjare, och kvinnorna förväntar sig att få det mesta betalt för sig.

Men oftast handlar det nog bara om att man vill vara snäll. Om jag gillar någon så tycker jag om att bjuda på saker och kan bli väldigt frikostig med pengar då :angel: En del män jag har dejtat har dock varit inställda på att betala i början, och efter ett tag kan det dyka upp kommentarer om att de är glada över att jag inte är en sån tjej som förväntar sig att få allt betalt. Tydligen har de dåliga erfarenheter av tjejer som aldrig tar upp plånboken. Det har inte blivit några fler dejter för dom tjejerna :p

Jag är också kvar, även om det gått så långsamt att jag bara läst ;)

Nu verkar det dock bli dejt till helgen! Min första dejt med en annan tjej :) Har skrivit massa till varandra och hon verkar väldigt vettig och härlig. Ska bli spännande att se hur vi klickar när vi ses!

Om några försvinner ut av tråden, så kommer nya till....

Jag planerar att joina er om ett tag. Ska bara reda ut lite saker ifm min nuvarande relation först... :cool:

Nu verkar det dock bli dejt till helgen! Min första dejt med en annan tjej :) Har skrivit massa till varandra och hon verkar väldigt vettig och härlig. Ska bli spännande att se hur vi klickar när vi ses!
Gud vad kul Ceta!! Vad spännande! Håller tummarna för dig att du får en fin dejt :).

Lösningen borde ju vara enkel? Varför inte säga att du betalar själv?
Vet inte hur jag kan vara mer tydlig när jag beställer vad jag ska ha i kassan med kortet i hand men han bokstavligen sköt bort mina händer ^^

Sånt där reder ut sig :) Nästa gång ni ses kan du vara snabb med plånboken och säga: "Hörru, den här gången är det faktiskt min tur att betala!" Så efter några dejter kanske han fattar vinken att du vill dela lika när du dejtar :)

M var himla snabb med plånboken på får första dejt. Jag fick insistera. Det är ju helt sjukt att det ska behöva va så fortfarande :cautious:
Se ovan :)

Det känns som en sak, men båda gångerna har det liksom varit naturligt att vi kunnat betala var för sig, som om vi inte skulle känt varandra :)

an han friade till sin flickvän, för att den dagen han friade ville h

Men oftast handlar det nog bara om att man vill vara snäll. Om jag gillar någon så tycker jag om att bjuda på saker och kan bli väldigt frikostig med pengar då :angel: En del män jag har dejtat har dock varit inställda på att betala i början, och efter ett tag kan det dyka upp kommentarer om att de är glada över att jag inte är en sån tjej som förväntar sig att få allt betalt. Tydligen har de dåliga erfarenheter av tjejer som aldrig tar upp plånboken. Det har inte blivit några fler dejter för dom tjejerna :p

Tja, jag har då aldrig träffat nån som självmant erbjudit sig att betala. Det var liksom underförstått att jag skulle ta upp plånboken. Sånt är lite irriterande efter ett tag.
Man kan faktiskt erbjuda sig, att jag sen skulle tackat nej är en annan femma. Då är den goda viljan i alla fall bevisad.

Tja, jag har då aldrig träffat nån som självmant erbjudit sig att betala. Det var liksom underförstått att jag skulle ta upp plånboken. Sånt är lite irriterande efter ett tag.
Man kan faktiskt erbjuda sig, att jag sen skulle tackat nej är en annan femma. Då är den goda viljan i alla fall bevisad.
Jag brukar betala själv och det har hänt att jag även bjudit den jag är ute med. Jag förstår faktiskt inte varför en kille ofta förväntas vara den som slantar upp om man ses ute, dagens tjejer har ofta en egen inkomst.

Vad roligt med dejt! Hoppas att ni klickar även irl. Jag är på väg till min dejt nu.:love: Han kom hem från sin midsommarsemester idag och ville absolut ses ikväll. Inte mig emot alltså :D

Vill bara tillägga att jag tycker att det är jobbigt att bli bjuden jämt. Punkt. Det spelar ingen roll vem det är, men det blir lite extra jobbigt för det är på dejt. För mig blir det mest som ett krav, att jag blir skyldig honom något. Mer av en press.. Det enda jag hör i mitt huvud är "tänk om jag inte tycker om honom när han lagt ned så mycket pengar på mig" :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar