Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki tipsade mig vänligt om denna tråden :) så jag postar här istället för i min egenstartade tråd.

Så tog det slut mellan mig och min sambo efter 7 år..
Ett par veckor sedan, gemensamt beslut men av olika anledningar. Jag var nog färdig med relationen för ett bra tag sen egentligen.
Just nu är jag mest ledsen men samtidigt känner jag att jag så småningom vill dejta, känna pirret igen, vilja ha någon som vill ha en också, känna mig uppskattad och åtrådd. Allt det där som saknats väldigt länge i min nu avslutade relation. Men jag är också nervös! Det finns ju mycket koko människor där ute och jag har inte dejtat någon på, ja, 7+ år.
Hur avgör man nutcasen från de vettiga? Vi pratar inte om kandidater för långtidsförhållanden för det är jag inte intresserad av just nu, men de som inte har en grotta med kedjor i taken eller som har en uppstoppad variant av sin mamma på vinden..
Ni som dejtat en del eller en hel del på Tinder hur funkar det, vad har ni själva för krav/saker ni gillar och inte gillar? Big no no's? Hur avgör ni om någon är crazy eller inte?

Hjälp en novis (snart) dejtare!

Nu är jag inte dejtare, men lägger mig gärna i :D
En big no no i början är de som blir sura för att du inte svarar fort nog :eek:
Inte en No no, men om du är ensam drivande i dialogen, är hen antagligen Not that in to you :(

Jag har fortsatt kontakt med smsmannen, mest av nyfikenhet för vem han är. Enligt honom fick vi kontakt för flera år sedan, med mycket kontakt både på msn och i telefon. Vi har pratats om att träffas flera gånger, men det har alltid kommit något ivägen. Sist vi hade kontakt ska ha varit för ca 1,5 år sedan.
Jag har varit med om något liknande fast det var han som inte kom ihåg någonting. Eller ja, efter ett tag trillade polletten ner. Och vi hade faktiskt pratat både på SMS och telefon och också planerat att träffas. Sen blev det lite missförstånd samtidigt som han började dejta en tjej och min hund gick bort så jag avslutade mitt konto. Tog ett år mellan tillfällena.

Nu är jag inte dejtare, men lägger mig gärna i :D
En big no no i början är de som blir sura för att du inte svarar fort nog :eek:
Inte en No no, men om du är ensam drivande i dialogen, är hen antagligen Not that in to you :(

När vi ändå är inne på big no no :angel:
- Killar som spänner sig i bar överkropp framför spegeln på sina bilder
- Killar med bilder som genom diverse tyg (badbrallor, kallingar?) visar deras kön
- Killar som i sin profil framhäver sig själva på ett icke ödmjukt sätt typ "Snygg, välutbildad kille med bra jobb" :yuck:
- Killar som har en allt för utförlig kravlista i sin presentation
- Killar som enbart framhäver framgång i sina bilder. Här är jag i kostym. Här är jag på en båt. Här är jag framför min Porsche. Här är jag med ett glas champagne. Här är jag med en skaldjursplatå :turd:
- Killar med superlånga presentationer innehållandes: "Jag vill kyssas i regnet och känna dropparna mot min kind. Jag vill vakna tillsammans med dig och höra bruset från kaffebryggaren. Jag vill ta långa månskenspromenader.." Yes, fattar. Chilla.
- Killar som hunnit skriva 5 ggr innan man ens hunnit öppna appen
- Killar som i sin presentation uttrycker sin frustration över att tjejer inte svarar "Om vi matchar skriver vi. Varför ens swipa höger om du inte tänker svara?!"
- Killar som bara visar en bild på sin överkropp för att dom vill vara anonyma och sen skriver i presentationen att dom är snygga. Jaha. Litar på det då?
- Killar som turistar i stan och "bara stannar över helgen". (Jag är inte intresserad av ons)

Ja, enligt min egen smak då :angel: :p

Alltså det här var något nytt :eek: :D

"Berätta.. har du haft en gammal bil nångång?
Trögstartad och sur.. eller som brukar vara svår att starta när det är kallt?
Jag skulle gåigång helt galet.. på att få sitta brevid då och se dig försöka fåigång den.. pumpa foten på gaspedalen..och göra låånga startförsök.
Det skulle tända mig helt galet.
Har du haft nåt bilkrångel nångång?"

Jag skulle gåigång helt galet.. på att få sitta brevid då och se dig försöka fåigång den.. pumpa foten på gaspedalen..och göra låånga startförsök.

HAHA! Fantastiskt!

Haha alltså. Jag orkar inte :laugh:

- Killar som i sin presentation uttrycker sin frustration över att tjejer inte svarar "Om vi matchar skriver vi. Varför ens swipa höger om du inte tänker svara?!"
Det här har jag själv en variant på i min presentation. Jag är så jävla less på män som bara samlar på matchningar. Har märkt att fler och fler män har någon variant av det också - vilket tyder på att det både finns kvinnor och män som inte är ute efter kontakt på Tinder, utan bara nån slags egotripp.

Men gud, jag dööör..... :rofl: :rofl: :rofl:

Pedalpumping... En oerhört konstig kink. Jag kör stenhårt på ykinmkbykio men det där förstår jag bara inte och det är STORT. Och varför vet jag det här?

Det här har jag själv en variant på i min presentation. Jag är så jävla less på män som bara samlar på matchningar. Har märkt att fler och fler män har någon variant av det också - vilket tyder på att det både finns kvinnor och män som inte är ute efter kontakt på Tinder, utan bara nån slags egotripp.

Nja, jag håller inte med. Jag har alltid varit ute efter att träffa någon genom att ha Tinder, men det innebär inte att jag svarar på alla meddelanden jag får. Det kan bero på att jag ena dagen har en massa tid över och sitter och swipar, sedan drar arbetsveckan igång och jag är inte lika aktiv. Har jag då hunnit få flera meddelanden av samma person blir jag lite otaggad av dennes påflugenhet och tappar lusten att svara. Eller så har jag hunnit börja skriva med någon eller några och bokat in dejter, vilket gör att jag inte riktigt orkar skriva med fler just då utan vill gå på mina inbokade dejter innan jag börjar skriva med fler personer. Eller så ångrar jag mig helt enkelt. Personen såg intressant ut just då, men nu när jag fått ett meddelande och tittar igen så har jag ångrat mig. Eller, det som är mest vanligt, är helt enkelt mitt ambivalenta förhållande till dejting. Ena dagen är jag jättesugen på att träffa någon och swipar, andra dagen får jag lite panik och känner mig inte redo. Vilket innebär att jag sedan inte svarar.

Så nej, Tinder har aldrig bara varit någon egotripp för mig :) Jag har verkligen velat träffa någon. Men många andra omständigheter har gjort att jag inte alltid svarat.

EDIT: Framför allt skulle jag vilja ha en "Jag vet inte riktigt ännu, jag sparar denna person tillsvidare" kategori i stället för bara "Ja" eller "Nej" som alternativ i swipandet. Det hade sparat en del karlar obesvarade meddelanden i mitt fall :p Att jag kanske vill matcha senare, men inte just nu. Eller att jag inte vet ännu och vill tänka lite till.

Män som inte svarar eller skriver så beror det nog ofta även på att många män har som metod att swipe:a höger på alla för att sedan sortera efter matchning. Så det är nog inte alltid att man samlar på matches så mycket som att det är en bieffekt av hur man använder tinder.

Fyller på @Singoalla s lista lite:
Nej tack till:
Gubbar. Jag är inte tant och vill därför inte ha en förfallen människa
Väktarskägg. Finns få saker som är så fruktansvärt avtändande
Bara en bild. Nä, det säger inte tillräckligt mkt för mig.

Män som inte svarar eller skriver så beror det nog ofta även på att många män har som metod att swipe:a höger på alla för att sedan sortera efter matchning. Så det är nog inte alltid att man samlar på matches så mycket som att det är en bieffekt av hur man använder tinder.

Jag använder den metoden.
Fast jag swipar inte högre på alla men många gånger går jag bara efter första bilden. Sen kan de ryka efter matchning om resten är ointressant.

Han kan få komma hit och köpa min gamla Saab till sin blivande flickvän :angel:

:rofl: :rofl: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar