Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart jag svarar :) Just den här stämpeln kommer från ett gäng där folk är väldigt blandade. Både i form av hur man ser ut, väljer att klä sig och intressen. Dom har väl alltid sagt så som en komplimang, för att dom tycker att jag är snygg och prydlig. Sedan hade jag två pojkvänner som var normsnygga, den första var modell och den andre en avdankad sådan. Då kom väl skämt om att "Singo dejtar bara modeller" som jag gissar att ingen menar på allvar, men det blev ett internskämt. Sedan har jag några andra kompisar där faktiskt alla är normsnygga, men dom skämtar alltid om att det inte är någon ide att ragga tillsammans med mig på krogen för att alla snubbar bara hänger med mig. Vi har gjort grupper med "Tinder Social" ibland och då har det dykt upp meddelanden ibland där det stått "Hej Singo, vad gör du ikväll?" trots att dom matchat med oss alla som grupp. Så det har också blivit en grej, "försök inte ragga tillsammans med Singo".

Ja, nu låter det ju som att jag är någon form av VS-modell men det är jag verkligen inte :o Jag är en rätt vanlig normsnygg tjej med fel och brister som alla andra. Men mina kompisar har en tendens att höja mitt utseende lite väl mycket ibland, tycker jag.

Det gör väl överlag lite att den här stämpeln har blivit lite av en snuttefilt. Jag har många andra fel och brister, då har det väl blivit lite tryggt att det är i alla fall är en uppskattad sida hos mig. Men det gör att jag ibland inbillar mig att jag måste upprätthålla det, för att det blivit en trygghet för mig. Vilken roll skulle jag hitta i gänget, om den här försvann? osv.

Tack för svaret! Jag förstår ändå inte riktigt grejen, för även om du plötsligt skulle sluta vara Den Snygga, så skulle du ju ändå var samma Singoalla? Samma empatiska, reflekterande och roliga person som jag uppfattat dig som här. Jag tänker liksom inte att utseendet tillför så mycket extra när det gäller vänskapsrelationer. Alla mina kompisar är snygga - men det är ju inte DÄRFÖR vi är vänner. :)

Tack för svaret! Jag förstår ändå inte riktigt grejen, för även om du plötsligt skulle sluta vara Den Snygga, så skulle du ju ändå var samma Singoalla? Samma empatiska, reflekterande och roliga person som jag uppfattat dig som här. Jag tänker liksom inte att utseendet tillför så mycket extra när det gäller vänskapsrelationer. Alla mina kompisar är snygga - men det är ju inte DÄRFÖR vi är vänner. :)

Nej, det förstår jag såklart och självklart skulle varken mitt eller någon jag dejtars utseende påverka vad mina vänner tycker om mig. Så det handlar inte alls om vänskapsrelationerna. Nu låter det ju som att det här är ett stort problem för mig och det är det ju inte :D Det började för några sidor sedan att tanken, flyktigt, dök upp kring vad vissa skulle kunna tänka om mig och denna man. Vilket jag dessutom funderade på enbart var en ursäkt för att jag är lite skraj just nu och letar ursäkter. Sedan har diskussionen växt och jag vill åter igen bara påpeka att det inte är ett problem :) Det är bara jag som ibland inbillar mig att jag måste upprätthålla den här stämpeln men det är också p.g.a samhällsideal och andra faktorer. "Duktig flicka" syndrom osv.

Tack för komplimangerna förresten :heart

För tre år se'n var det för mig en helt värdelös sida. Betalade dock ingenting, så det skulle kunna vara en bättre sida i betalat tillstånd. Men jag uppfattade eländet som att det vore att hälla pengar i sjön.
Hur går det för dig förresten? :)

Alltså så bra! Han sa såklart ja och sa att det skulle vara mysigt med sovsällskap. Och vi hade en fin dejt/kväll/natt utan liggande. Åkte därifrån nyss och vill typ åka tillbaka nu. Mera hångel till folket!
Men va härligt! Och jag tror verkligen en sådan ärlighet tidigt i dejtandet kan hjälpa till att göra det lättare att prata om jobbiga saker längre fram :)

Kan ni hjälpa mig att få bukt på ett pinsamt problem?

Jag är ytlig, har jag upptäckt. Eller, jag tror att jag är det i alla fall. Han som jag satt uppe med hela natten i början av veckan.. det är någonting som känns annorlunda med honom. Jag kan inte sätta fingret på det men det känns som känslor. Inte attraktion som det brukar vara i början när man träffar någon utan något djupare. Men han är inte särskilt snygg i mina ögon. Jag skäms ju ihjäl bara jag ens tar upp det här som en grej :nailbiting: Jag trodde verkligen att jag var en person som såg förbi sådant.

Mina båda ex har varit dunder(norm)snygga, och nästan alla jag dejtat sedan jag blev singel också. Jag blir rädd för att jag inte kommer finna honom attraktiv när den här första rosa dimman avtar, och jag är också rädd för att folk ska undra vad jag gör med honom. Till och med han själv undrade vad jag gjorde tillsammans med honom den där natten i början av veckan.

Kan det vara så att jag faktiskt inte ÄR tillräckligt attraherad av honom redan nu, och att det är det som tar emot? Även fast hjärtat säger att han kanske är rätt person för mig. Eller är jag helt enkelt en ytlig person och kan inte riktigt släppa vad andra tycker? Eller använder jag det här som en ursäkt nu för att det är läskigt att känna någonting för någon?

Kloka Bukefaliser, har ni något tips på hur jag kan tänka i det här läget?

Lyssna på dina känslor.! Hellre en trevlig karl som man trivs ihop med än en snygg som bara är ett skal. Ta dig tid och träffa honom mera. Lär känna varandra, till slut vet du ju.
Lycka till!

Nej, det förstår jag såklart och självklart skulle varken mitt eller någon jag dejtars utseende påverka vad mina vänner tycker om mig. Så det handlar inte alls om vänskapsrelationerna. Nu låter det ju som att det här är ett stort problem för mig och det är det ju inte :D Det började för några sidor sedan att tanken, flyktigt, dök upp kring vad vissa skulle kunna tänka om mig och denna man. Vilket jag dessutom funderade på enbart var en ursäkt för att jag är lite skraj just nu och letar ursäkter. Sedan har diskussionen växt och jag vill åter igen bara påpeka att det inte är ett problem :) Det är bara jag som ibland inbillar mig att jag måste upprätthålla den här stämpeln men det är också p.g.a samhällsideal och andra faktorer. "Duktig flicka" syndrom osv.

Tack för komplimangerna förresten :heart
En sak förstår jag inte, hur slutar du vara den "snygga" för att du dejtar en kille som inte är modell? Du fortsätter väl vara lika snygg ändå?

Men jag vet mycket väl vad hjärnspöken gör med en, jag har som sagt också haft en del såna tankar när jag dejtat folk som inte är supersnygga :o men är det inte det jag hakat upp mig på så hittar jag ändå något annat att noja över (typ som hur dumt det är att dejta någon på jobbet)..

I alla fall tyckte jag att du är både trevlig, sympatiskt och rolig utöver att du ser bra ut, så jag tror du kan hitta en ny roll som kanske inte medför lika mycket prestationsångest om du vill, för antagligen tänker du mycket mer på det än dina kompisar.

Fick tips om Badoo. Vad tycker ni?

Jag är på badoo, har ingen annan erfarenhet av någon annan sida. Ja det är en del konstiga människor där. Ibland skickar jag iväg meddelanden till folk som faller mig i smaken, men kommer inga svar tillbaka. står att det är levererat men inte läst.
Blir inte riktigt klok på den sidan.
Pratar med en jättetrevlig man som jag ev kommer att möta nästa vecka.
Samt en till trevlig som har dykt upp.
Gillar att snacka och lära känna folk på "vanligt" vis. De flesta har brått och vill
bara prata sex.
Så prova är mitt förslag.

En sak förstår jag inte, hur slutar du vara den "snygga" för att du dejtar en kille som inte är modell? Du fortsätter väl vara lika snygg ändå?

Men jag vet mycket väl vad hjärnspöken gör med en, jag har som sagt också haft en del såna tankar när jag dejtat folk som inte är supersnygga :o men är det inte det jag hakat upp mig på så hittar jag ändå något annat att noja över (typ som hur dumt det är att dejta någon på jobbet)..

I alla fall tyckte jag att du är både trevlig, sympatiskt och rolig utöver att du ser bra ut, så jag tror du kan hitta en ny roll som kanske inte medför lika mycket prestationsångest om du vill, för antagligen tänker du mycket mer på det än dina kompisar.

Alltså, den här diskussionen har blivit jätteskev i den här tråden :D Jag fick motfrågor på mitt ursprungsinlägg om detta som drog iväg på sidospår och har inte alls med denna karl att göra. Nej, min egen stämpel har såklart inte med honom att göra alls. Det var ett svar på en helt annan fråga. Det jag skrev från början var att utseendepressen, både på oss och våra dejter, kan vara ganska påtaglig i vissa delar av min umgängeskrets. Särskilt hos dessa tjejer som själva ratar alla män som inte är långa och normsnygga. Sen råkar dom dessutom veta om hur mina ex ser ut, och tanken slog mig väl mitt i alla tankar vad dom skulle säga om denna man. Inte mer än så. Alls :D Allt annat var lite sidospår för att någon var nyfiken.

Tack fina! :heart Problemet är väl att jag som allra oftast trivs med att vara fin och fixa till mig :p Det är som sagt inget större problem den här stämpeln bara att jag då och då försöker vara medveten om att jag begränsar mig själv.

Jag har inte hört av mig till han som gav mig sitt nummer häromdagen. Funderar dock på att skicka iväg något sms. Vet egentligen inte varför, gissar att jag mest är nyfiken på vad sjutton han menade med det där :grin:

Idag känner jag mig mer ensam än vanligt :( Hatar dagarna när allt bara känns "forever alone":down:
I know the feeling! Usch!

Nu har jag varit på min första Tinderdejt! Vi fikade i ett par timmar och det var trevligt, tror vi ska ses igen till helgen :)
Grattis vad kul!

Mitt tindrande går lite halvtrögt. Statistik: Ca 20-30 högersvep gissar jag. 5 matchningar, en som avmatchat, två jag kontaktat, ett svar, bollen är hos honom, men det var några dagar sedan jag skrev så han blev nog inte så intresserad. :) Men jag swipar vidare.

Jag har haft romantiska drömmar om en person några gånger som jag verkligen inte borde ha romantiska drömmar om :o Jag tänker inte skriva vem för så anonym är jag inte på det här forumet :p Men plötsligt har jag förstått varför. Det här är en person som jag känner mig väldigt trygg med. I en jobbig situation för några månader sedan så sa han "Jag löser det där, du ska inte behöva tänka mer på det" och jag ville bara smälta i hans famn. Inte för att vi alls har en romantisk relation, men för att han är en man som uttryckte att han ser efter mig. Kort därefter drömde jag att vi hade en relation och jag vaknade väldigt förvirrad. I helgen pratade vi om min krock. Jag sa bara flyktigt att jag krockat men han tog en stol och satte sig bredvid mig, och frågade hur det gått till och hur jag mådde. Sedan såg han sådär empatisk och omtänksam ut som han brukar, och gav mig en kram och sa att det är tur att inget hände mig. På natten hade jag en sån där romantisk dröm om honom igen men förstod då direkt mönstret. Reptilhjärnan alltså :p Men det gör mig glad för det ger mig en tydlig indikation på vad jag innerst inne längtar efter och behöver :)

Just denna man är (tyvärr) inte tillgänglig. Men inatt drömde jag i alla fall för första gången att han skiljde sig från sin fru så jag känner att vår relation går framåt :up:

:laugh:

Pratade för första gången med min syster om en snubbe som betett sig illa mot mig.
Kändes sjukt skönt att göra det eftersom jag ännu mer fattade hur jävla psykiskt störd han är och jag kände mig mycket starkare efteråt.
Är dock fortfarande väldigt off på relationer oavsett art just nu.

Pratade för första gången med min syster om en snubbe som betett sig illa mot mig.
Kändes sjukt skönt att göra det eftersom jag ännu mer fattade hur jävla psykiskt störd han är och jag kände mig mycket starkare efteråt.
Är dock fortfarande väldigt off på relationer oavsett art just nu.

Det får man vara :) Skönt att du har möjlighet att prata om dina dåliga erfarenheter, det här med relationer kan komma senare (eller inte om man inte vill).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar