Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade bc daten på ytterligare en hundpromenad idag. Det var hans förslag då han kände att 30min igår var lite kort. Det blev en 2,5h promenad.

Han är väldigt trevlig och det va som en vanlig tinderdate tills han frågade vad jag var ute efter på bc. Vi pratade om sex och vad vi tyckte om. Då nämnde han att han var inne på bdsm :eek:. Jag frågade honom varför han inte skrev det i sin profil på bc för då hade jag aldrig svarat honom.
Han tyckte det är något man tar upp när man ses, men jag håller inte med. Det är ju det sidan är till för, att utrycka vilken läggning man har. Hursom så berättade han mer i detalj vad han tyckte om och det va inte så farligt som jag trodde och han tycker också om vanilj så vi kommer nog ligga någongång :).

Jag tycker ärligt talat att du inte ska dejta nån som du känner så för. Du har fått ett väldigt trevligt bemötande här men jag måste säga att jag tycker att det är osympatiskt att dejta nån och på fullaste allvar oroa sig för att man är så mycket snyggare än hen att folk ska börja undra. Skulle jag dejta nån som tänkte så om mig skulle jag gå sönder om jag fick veta det.

Hade en manlig bukefalist skrivit som du hade det tagit hus i helvete.

Jag håller med, därför skrev jag också att det var pinsamt att ta upp.

Jag tycker ärligt talat att du inte ska dejta nån som du känner så för. Du har fått ett väldigt trevligt bemötande här men jag måste säga att jag tycker att det är osympatiskt att dejta nån och på fullaste allvar oroa sig för att man är så mycket snyggare än hen att folk ska börja undra. Skulle jag dejta nån som tänkte så om mig skulle jag gå sönder om jag fick veta det.

Hade en manlig bukefalist skrivit som du hade det tagit hus i helvete.

Jag skulle editera mitt förra svar men tiden gick visst ut för det och det jag skrev försvann :meh: Det jag skulle säga i alla fall var att utseendepressen är ganska påtaglig i vissa delar av min umgängeskrets och det är jobbigt för oss alla. Det är nog många av oss som skulle vilja ha det annorlunda men det är svårt i den miljön som vi befinner oss i, och vi gör vårt allra bästa. Så kommentarer som "skaffa nya vänner" passar sig inte riktigt här om det är någon som skulle tänka så. Det är lätt att ryckas med, framför allt om man känner att man har pressen på sig själv. Mina vänner har alltid skämtat om att jag är den snygga i vårt kompisgäng, ända sedan vi var unga tonåringar, och jag vet också hur folk har pratat om mina ex på samma sätt. Att den här tanken dök upp har ju absolut ingenting med denna fantastiska man som jag träffat att göra, utan enbart min egen inbillning att behöva upprätthålla den här bilden som andra har fått av mig. Det känns helt enkelt läskigt att gå utanför den här stämpeln som har blivit en snuttefilt för mig.

Men, sedan känner jag att du tog citatet lite ur sitt sammanhang. Jag bollade flera tankar som att det kan bero på att jag faktiskt inte är tillräckligt attraherad av honom, eller att det är min flyktinstinkt som har fått mig att börja tänka dumma tankar och försöka komma med ursäkter.

Jag skulle editera mitt förra svar men tiden gick visst ut för det och det jag skrev försvann :meh: Det jag skulle säga i alla fall var att utseendepressen är ganska påtaglig i vissa delar av min umgängeskrets och det är jobbigt för oss alla. Det är nog många av oss som skulle vilja ha det annorlunda men det är svårt i den miljön som vi befinner oss i, och vi gör vårt allra bästa. Så kommentarer som "skaffa nya vänner" passar sig inte riktigt här om det är någon som skulle tänka så. Det är lätt att ryckas med, framför allt om man känner att man har pressen på sig själv. Mina vänner har alltid skämtat om att jag är den snygga i vårt kompisgäng, ända sedan vi var unga tonåringar, och jag vet också hur folk har pratat om mina ex på samma sätt. Att den här tanken dök upp har ju absolut ingenting med denna fantastiska man som jag träffat att göra, utan enbart min egen inbillning att behöva upprätthålla den här bilden som andra har fått av mig. Det känns helt enkelt läskigt att gå utanför den här stämpeln som har blivit en snuttefilt för mig.

Men, sedan känner jag att du tog citatet lite ur sitt sammanhang. Jag bollade flera tankar som att det kan bero på att jag faktiskt inte är tillräckligt attraherad av honom, eller att det är min flyktinstinkt som har fått mig att börja tänka dumma tankar och försöka komma med ursäkter.

Om vi säger så här... varför missa chansen att han är en riktigt bra kille i det långa loppet endast pga hans utseende?! Utseende är något som är förgängligt och väldigt subjektivt. Utseende har i min värld dessutom väldigt lite med attraktion att göra. Jag har varit med killar av varierande utseende och det de haft gemensamt är en enorm utstrålning som varit en stor del av attraktionen. Att alla sedan inte sett ut som fotomodeller är en helt annan sak.

Jag blir lite ledsen att höra att "vi som grupp är snygga" fungerar som en snuttefilt. Det är som sagt något som kan ändras väldigt fort (jag har enbart tur som inte har ärr i ansiktet efter bilolyckan jag var med om). Det låter som ett enormt begränsande sätt att leva sitt liv.

En person som ger mig starka reaktioner (så länge det inte är ren avsky ;)) är i min värld någon att fortsätta umgås med och ser vart det leder.

Har tagit upp frågan med kk om att ligga med andra.... Men fick inget klart svar, men sms är kanske inte den bästa kommunikationsvägen för en sådan diskussion ;). Men vi ska träffas idag (om han fortfarande vill) så jag får väl försöka prata vidare då. Tror att fast jag försökte lägga fram det fint så är jag rädd att han tog det lite som att jag inte är nöjd eller det inte räcker för mig... Men jag vill gärna fortsätta träffa honom men skulle ju ev tänka mig träffa nån annan med

Om vi säger så här... varför missa chansen att han är en riktigt bra kille i det långa loppet endast pga hans utseende?! Utseende är något som är förgängligt och väldigt subjektivt. Utseende har i min värld dessutom väldigt lite med attraktion att göra. Jag har varit med killar av varierande utseende och det de haft gemensamt är en enorm utstrålning som varit en stor del av attraktionen. Att alla sedan inte sett ut som fotomodeller är en helt annan sak.

Jag håller helt med dig, det är därför jag troligtvis vill umgås mer och lära känna honom. Just nu tvivlar jag mest för att jag tycker att det känns väldigt läskigt att tycka om någon och inte vet om jag verkligen är redo att dejta. Men jag hoppas på att kunna landa i att få lära känna honom utan att jag känner mig pressad. Kanske kan jag berätta för honom hur jag känner inför relationer just nu, och se om vi kan umgås på ett anspråkslöst vis ett tag.

Jag blir lite ledsen att höra att "vi som grupp är snygga" fungerar som en snuttefilt. Det är som sagt något som kan ändras väldigt fort (jag har enbart tur som inte har ärr i ansiktet efter bilolyckan jag var med om). Det låter som ett enormt begränsande sätt att leva sitt liv.

Jag håller med dig här med, och som jag skrev så är det ingenting jag gillar eller tycker är bra. Jag har vänner i blandad skara, varav några utan dom tillhör någon form av normsnygghet och det är väl där pressen är påtaglig. Jag har alltid sett till att umgås med vänner som är olika mig själv på olika sätt, och det är som sagt en väldigt blandad skara i form av både utseende, intressen och personlighet. Men just när det kommer till relationer så skulle jag gissa att jag greppar efter varje snuttefilt jag kan hitta just nu. Hur skeva och ologiska dom än är. Att jag hakat upp mig på att han inte släckte badrumslampan och tycker att det är anledning nog att inte ses igen säger ju en del om hur jag greppar efter halmstrån här.

@Singoalla: Jag förstår att du inte ser det hela som oproblematiskt. Hade du gjort inte gjort det hade mitt svar varit lite hårdare formulerat ;) :D

Det förstår jag :D Jag har betydligt hårdare svar till några utav mina vänner som avvisar män p.g.a deras utseenden, utan att se det som problematiskt.

Relationer ÄR läskiga, speciellt i början. Men som sagt, någon man sitter uppe och snackar med hela natten och sedan får en lätt överreaktion av ;) är ju spännande :up:

Det är ju det :o

Jag hade tackat ja till tre dejter den här veckan, men har nu ställt in dem. Jag lyckades krocka på väg till min brors vigsel i helgen och behöver tid att landa. Det har varit en hel helgs firande med mycket starka känslor och jag känner mig helt överväldigad. Vi är oskadda efter krocken, men det var hårsmån ifrån att gå riktigt illa och det rev upp starka känslor hos både mig och min familj. Nu är det även en del praktiskt att lösa med försäkringar och att min bil står på verkstad nere på västkusten. Så jag har skrivit till de jag skulle träffa och berättat vad som hände, och att jag behöver några dagar på mig att återhämta mig och lösa allt det praktiska innan jag kan vara en trevlig och närvarande dejt igen.

Jag vet inte ens hur jag lyckades boka in tre samma vecka från början, det är alldeles för mycket för mig.

Men oj @Singoalla! Tur i oturen att ni klarat er bra :heart Se till att ta hand om dig :)

Ett tips från en som helkvaddat en King Cab: Försök köra bil igen så fort som möjligt (om du inte körde hyrbil hem då). Det är lite som med att ramla av en häst, det är bäst att upp i sadeln (förarsätet) så fort som möjligt.

Kan dock inte rekommendera att göra det i en Caddy över berget i full snöstorm... :meh: men jag överlevde det också! :D

Men oj @Singoalla! Tur i oturen att ni klarat er bra :heart Se till att ta hand om dig :)

Ett tips från en som helkvaddat en King Cab: Försök köra bil igen så fort som möjligt (om du inte körde hyrbil hem då). Det är lite som med att ramla av en häst, det är bäst att upp i sadeln (förarsätet) så fort som möjligt.

Kan dock inte rekommendera att göra det i en Caddy över berget i full snöstorm... :meh: men jag överlevde det också! :D

Verkligen tur i oturen! Mamma körde hem, apropå snuttefiltar :angel: Det var ösregn och dålig sikt på vägen hem och vid ett tillfälle tvärbromsade alla på motorvägen i samband med en omkörning av lastbil. Jag vet inte vad som hände där framme, men lite svettiga blev vi och mamma frågade om jag var okej eller om det blev jobbiga flashbacks nu. Jag var helt okej, vi bromsade ju bara. Att det däremot högg till i bröstkorgen varje gång vi gjorde en vänstersväng berättade jag inte :angel:

Så ja, jag borde köra nu i veckan. Skippar caddy och snöstorm dock :D

Har tagit upp frågan med kk om att ligga med andra.... Men fick inget klart svar, men sms är kanske inte den bästa kommunikationsvägen för en sådan diskussion ;). Men vi ska träffas idag (om han fortfarande vill) så jag får väl försöka prata vidare då. Tror att fast jag försökte lägga fram det fint så är jag rädd att han tog det lite som att jag inte är nöjd eller det inte räcker för mig... Men jag vill gärna fortsätta träffa honom men skulle ju ev tänka mig träffa nån annan med

Men alltså, är det inte rätt uppenbart att man inte är exklusiva om man är KK? Det är väl det som är hela grejen, casual sex - no strings attached?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar