Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså, är det inte rätt uppenbart att man inte är exklusiva om man är KK? Det är väl det som är hela grejen, casual sex - no strings attached?
Det är ju väldigt olika, jag har ingen lust att ha en kk som knullar runt med gud vet vad och kan komma dragandes med diverse smittor om man har otur. Sånt får man ju snacka om liksom.

Om man inte diskuterat det så förutsätter jag inte exklusivitet. Men nu pratade vi om det redan innan vi låg tror jag. Vi är båda lite mer rädda för könssjukdomar än genomsnittet gissar jag ;)
Men ja, jag skulle vilja ligga med nån annan med. Självklart med kondom och jag frågar om när killen testade sig senast ;)
Men tycker det är lite jobbigt att ta upp face to face, men det tycker förmodligen han med. Så vi kan träffas och ligga och sen konversera vidare i ämnet i morgon haha.

Jag gillar helt klart att få gulliga sms på jobbet från killen jag ska på dejt med i veckan, trots att han står och jobbar 25m ifrån mig :o:D

men så kommer osäkerheten fram om det är så smart att inleda något med någon på jobbet och vad fasiken han ser hos mig med tanke på att fram till för en vecka sen typ sa vi inte så mycket mer än hej till varandra :cautious: ibland är det nog bäst att inte tänka för mycket :banghead:

Men alltså, är det inte rätt uppenbart att man inte är exklusiva om man är KK? Det är väl det som är hela grejen, casual sex - no strings attached?
Alltså jag skulle så gärna hålla med men jag stöter så ofta på snubbar som vill köra exklusivt, det verkar rätt vanligt egentligen.
Själv känner jag bara att alltså nej, ska jag köra exklusivt så får snubben fan haka på in i ett riktigt förhållande istället för att köra nåt slags kravfritt semiförhållande som bara blir drygt :cautious: Been there, done that, ain't trying that shit again.

Gah:banghead:, varför måste vissa män sexualisera ridningen hela tiden? Och varför måste jag vara korkad och glatt svara ja på frågan om jag gillar ridning? Jag har häst med på en av bilderna så jag antar jämt att frågan är pga det. Blir galen. Nu sist svarade jag och frågade varför sexualisera ridningen och om han kände sig i underläge när jag som tjej utan problem hanterar 700 kg på 180 cm i mankhöjden:angel: (att jag har tre ponnyer behöver ju inte han veta:D). Lite onödigt av mig att ens ta en diskussion om det. Borde blocka direkt egentligen.

Jag var på en fikadejt igår och en annan promenaddejt idag. Trevliga och enkla att prata med bägge två, men inget wow i något av fallen. Kille 1 sa vi inget om att ses igen, kille 2 vill gärna ses igen och det kan jag tänka mig också.
Det som ställer till det hela lite är M, som jag dejtade under förra sommaren och hösten. Vi ses fortfarande och har sex, är mer än kk men dejtar ändå inte.
Det kommer aldrig bli något med M, och jag vet egentligen inte om jag skulle vilja det heller, men jag gillar honom ändå och det oredar lite.

@Singoalla jag tänker direkt att om du är den snyggaste i ditt kompisgäng där ni har den utseendehetsen, kanske det är en bra idé att vara den som taggar ner den genom att berätta om din dejt :) det är ju inte som att du lovar att gifta dig med honom men det kanske bidrar positivt i din krets till att minska den där hetsen, som säkert flera av de andra också känner av.

Gah:banghead:, varför måste vissa män sexualisera ridningen hela tiden? Och varför måste jag vara korkad och glatt svara ja på frågan om jag gillar ridning? Jag har häst med på en av bilderna så jag antar jämt att frågan är pga det. Blir galen. Nu sist svarade jag och frågade varför sexualisera ridningen och om han kände sig i underläge när jag som tjej utan problem hanterar 700 kg på 180 cm i mankhöjden:angel: (att jag har tre ponnyer behöver ju inte han veta:D). Lite onödigt av mig att ens ta en diskussion om det. Borde blocka direkt egentligen.
Sekunden innan jag läste ditt inlägg så fick jag ett sms "lust att rida något annat då?" efter att ha smsat lite med en man och pratat lite om att mina ridturer gått bra idag.
Alltså :meh: :banghead: :yuck:

Såg en jag snackat med på Tinder, i matvarubutiken häromdagen. Vågade dock inte gå fram och hälsa :o
Måste dock säga att han t.om. såg ännu bättre ut IRL än på bilderna (och på de såg han ändå bra ut!) :love:
Har inte vågat berätta för honom att jag såg honom heller....

@Singoalla jag tänker direkt att om du är den snyggaste i ditt kompisgäng där ni har den utseendehetsen, kanske det är en bra idé att vara den som taggar ner den genom att berätta om din dejt :) det är ju inte som att du lovar att gifta dig med honom men det kanske bidrar positivt i din krets till att minska den där hetsen, som säkert flera av de andra också känner av.

Jag håller helt med! Det skulle dock innebära att dom får träffa honom, eller om någon frågar om att få se en bild på honom. Jag skulle aldrig berätta om att jag dejtar en kille och sedan flika in att han inte är normsnygg. Det känns elakt, men jag tror inte att det var så du menade heller såklart. Fick mig bara att tänka på en vän till mig började dejta en kille för några år sedan, dom är förlovade och hon är med barn nu, men innan vi fick träffa honom så var hon tvungen att nämna att hon tyckte att han var lite tjock. Som att hon liksom måste förekomma oss med den informationen, så vi inte tror att hon missat det :p Lite som när man förvarnar att ens hem är stökigt när man tar över folk. Jag tyckte att det var lite drygt av henne, det gjorde dels att hon uppmärksammade oss på hans vikt och att vi dessutom visste om vad hon tyckte om den innan vi träffade honom.

Det är därför jag tycker att det är lite skönt att få diskutera det här med er, lite halvanonymt. Om jag väljer att fortsätta träffa honom så kommer jag inte säga någonting om dom här tankarna till varken honom eller mina vänner, såklart. När han själv var självkritisk den där natten och undrade varför jag hängde med honom så sa jag bara "Sluta vara så självkritisk. Jag tycker att du är helt fantastisk". Vilket jag också tycker.

@Singoalla De killar som jag träffat som inte varit lika "snygga" har jag i slutändan faktiskt klickat bättre med (än de uppenbart bildsköna), för de har haft så mkt annat som varit bra. Och mina kompisar har varit mycket mer kritiska mot snygga killar utan rätt personlighet än de som varit trevliga och härliga men kanske inte lika snygga. Hoppas dina kan se igenom ytan, både för din och deras skull...

Jag håller helt med! Det skulle dock innebära att dom får träffa honom, eller om någon frågar om att få se en bild på honom. Jag skulle aldrig berätta om att jag dejtar en kille och sedan flika in att han inte är normsnygg. Det känns elakt, men jag tror inte att det var så du menade heller såklart. Fick mig bara att tänka på en vän till mig började dejta en kille för några år sedan, dom är förlovade och hon är med barn nu, men innan vi fick träffa honom så var hon tvungen att nämna att hon tyckte att han var lite tjock. Som att hon liksom måste förekomma oss med den informationen, så vi inte tror att hon missat det :p Lite som när man förvarnar att ens hem är stökigt när man tar över folk. Jag tyckte att det var lite drygt av henne, det gjorde dels att hon uppmärksammade oss på hans vikt och att vi dessutom visste om vad hon tyckte om den innan vi träffade honom.

Det är därför jag tycker att det är lite skönt att få diskutera det här med er, lite halvanonymt. Om jag väljer att fortsätta träffa honom så kommer jag inte säga någonting om dom här tankarna till varken honom eller mina vänner, såklart. När han själv var självkritisk den där natten och undrade varför jag hängde med honom så sa jag bara "Sluta vara så självkritisk. Jag tycker att du är helt fantastisk". Vilket jag också tycker.
Det här tycker jag är intressant dvs att din kompis skulle förvarna om killen. Hon kanske var rädd att ni skulle döma honom och då tänker jag att ni kanske alla går omkring och tror att de andra ska tycka negativa saker?
Men alla kanske egentligen tycker det är trist och jobbigt med den inställningen?
Det kanske bara krävs att någon bryter det?

Det här tycker jag är intressant dvs att din kompis skulle förvarna om killen. Hon kanske var rädd att ni skulle döma honom och då tänker jag att ni kanske alla går omkring och tror att de andra ska tycka negativa saker?
Men alla kanske egentligen tycker det är trist och jobbigt med den inställningen?
Det kanske bara krävs att någon bryter det?

Ja, precis. Det svåra är att det är lite olika umgängen som jag har som inte har någon kontakt med varandra :D Dom som alltid skämtat om att jag är deras "snygga kompis" är mina äldsta vänner från skolan. Där är ingen varken ytlig eller direkt normsnygg heller, men JAG har fått en roll där som jag har lite klurigt att förhålla mig till. Som egentligen inte alls beror på press från dom. Dom där utseendehetsen är som värst är bland vänner jag träffat i vuxen ålder via jobbet. Där tycker jag att många dömer folk för deras utseenden och alla tjejer är singlar för ingen kille är bra nog :D Och den här tjejen som förvarnade om sin pojkväns vikt (vilket var extra löjligt eftersom han inte var det minsta fet) var i ytterligare en annan umgängeskrets. Sedan finns det ytterligare en där tjejerna har höga krav på sig själva men struntar i hur deras karlar ser ut :D

Skulle jag ta tag i det här lite och bryta mönster så skulle jag göra det hos mina äldsta vänner, och helt enkelt få dom att fatta att jag inte alls känner för att vara den snygga jämt. Dom skulle inte tycka att det var det minsta konstigt, där är det bara jag som tycker att det är läskigt att ta en annan roll. Samt hos de som är mest ytliga. Där kommenterar jag faktiskt ibland deras sätt att se på män. Om någon säger något om killars utseenden så brukar jag svara med "Vad tusan spelar det för roll?"

Som du misstänkte menade jag inte att du på något sätt skulle förvarna om hans utseende eller så, utan bara på ett självklart sätt berätta om honom som vanligt så som du säkerligen tidigare berättat om dina normsnygga pojkvänner när ni började dejta. @Singoalla

Skulle jag ta tag i det här lite och bryta mönster så skulle jag göra det hos mina äldsta vänner, och helt enkelt få dom att fatta att jag inte alls känner för att vara den snygga jämt. Dom skulle inte tycka att det var det minsta konstigt, där är det bara jag som tycker att det är läskigt att ta en annan roll. Samt hos de som är mest ytliga. Där kommenterar jag faktiskt ibland deras sätt att se på män. Om någon säger något om killars utseenden så brukar jag svara med "Vad tusan spelar det för roll?"

Jag är bara nyfiken, vad innebär den här rollen att vara "den snygga"?
Jag menar, det är ju inget som beskriver personlighetsdrag och vanligtvis brukar väl olika roller vara relaterat till det. På vilket sätt tar det sig i uttryck och vad upplever du förväntas av dig i den rollen specifikt, mer än att dina pojkvänner/dejter/dylikt "ska" vara snygga? (Och har någon av dina vänner uttryckligen sagt det sistnämnda? Minns inte om du avhandlat det i tråden)

Jag blir nyfiken för att jag inte känner igen det här från någon av mina kretsar. Vi rankar liksom inte snygghet som någon särskild kvalite bland vännerna.
Du behöver inte svara om du inte vill såklart!

Jag brukar smygläsa den här tråden, men har aldrig haft något att tillföra förrän nu.
@Singoalla
Jag kan erkänna att jag varit tillsammans med någon som jag inte tyckte var så himla snygg (men jag var attraherad av honom), och ärligt talat skulle jag aldrig göra om det. För mig blev det som att dejta någon som är snygg men har en tråkig personlighet, fast tvärt om.
Det höll och gick bra i nästan två år, sen fick förhållandet en helt normal svacka på grund av normala yttre omständigheter. Jag fick se en sida av honom som jag inte tyckte om men som inte var en dealbreaker heller egentligen. Konsekvensen blev dock att eftersom min attraktion till stor del berodde på hans personlighet så tappade jag attraktionen till honom. Att tappa attraktionen är tärande även i förhållanden som fungerar bra annars, men nu var vi ju redan i en svacka. Hela förhållandet kollapsade inom några månader och jag bröt upp.
Jag behöver ha någon som har hela paketet, alltså både en attraktiv insida och utsida. Att ha ett förhållande med någon som bara har det ena och inte det andra blir skört, oavsett om det är insidan eller utsidan som inte räcker till.
Ett extra minus med att dejta någon som är betydligt mindre konventionellt attraktiv än en själv är att omgivningen beter sig ganska grisigt ibland.

Jag är bara nyfiken, vad innebär den här rollen att vara "den snygga"?
Jag menar, det är ju inget som beskriver personlighetsdrag och vanligtvis brukar väl olika roller vara relaterat till det. På vilket sätt tar det sig i uttryck och vad upplever du förväntas av dig i den rollen specifikt, mer än att dina pojkvänner/dejter/dylikt "ska" vara snygga? (Och har någon av dina vänner uttryckligen sagt det sistnämnda? Minns inte om du avhandlat det i tråden)

Jag blir nyfiken för att jag inte känner igen det här från någon av mina kretsar. Vi rankar liksom inte snygghet som någon särskild kvalite bland vännerna.
Du behöver inte svara om du inte vill såklart!

Klart jag svarar :) Just den här stämpeln kommer från ett gäng där folk är väldigt blandade. Både i form av hur man ser ut, väljer att klä sig och intressen. Dom har väl alltid sagt så som en komplimang, för att dom tycker att jag är snygg och prydlig. Sedan hade jag två pojkvänner som var normsnygga, den första var modell och den andre en avdankad sådan. Då kom väl skämt om att "Singo dejtar bara modeller" som jag gissar att ingen menar på allvar, men det blev ett internskämt. Sedan har jag några andra kompisar där faktiskt alla är normsnygga, men dom skämtar alltid om att det inte är någon ide att ragga tillsammans med mig på krogen för att alla snubbar bara hänger med mig. Vi har gjort grupper med "Tinder Social" ibland och då har det dykt upp meddelanden ibland där det stått "Hej Singo, vad gör du ikväll?" trots att dom matchat med oss alla som grupp. Så det har också blivit en grej, "försök inte ragga tillsammans med Singo".

Ja, nu låter det ju som att jag är någon form av VS-modell men det är jag verkligen inte :o Jag är en rätt vanlig normsnygg tjej med fel och brister som alla andra. Men mina kompisar har en tendens att höja mitt utseende lite väl mycket ibland, tycker jag.

Det gör väl överlag lite att den här stämpeln har blivit lite av en snuttefilt. Jag har många andra fel och brister, då har det väl blivit lite tryggt att det är i alla fall är en uppskattad sida hos mig. Men det gör att jag ibland inbillar mig att jag måste upprätthålla det, för att det blivit en trygghet för mig. Vilken roll skulle jag hitta i gänget, om den här försvann? osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar