Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var precis och lunchade med han som jag satt uppe och pratade med hela natten förra veckan. Det blev så, trots allt. Det var väldigt trevligt. Jag kom precis innanför dörren på jobbet och min kollega sa:

"Värst vad du ser glad ut!"
"Jaså, brukar jag inte göra det?"
"Jo. Men nu såg du lycklig ut också."

Kusligt! Kan inte låta bli att känna att det är nån som försöker ge mig tecken här :cautious: :D

Var precis och lunchade med han som jag satt uppe och pratade med hela natten förra veckan. Det blev så, trots allt. Det var väldigt trevligt. Jag kom precis innanför dörren på jobbet och min kollega sa:

"Värst vad du ser glad ut!"
"Jaså, brukar jag inte göra det?"
"Jo. Men nu såg du lycklig ut också."

Kusligt! Kan inte låta bli att känna att det är nån som försöker ge mig tecken här :cautious: :D

Visst är det en härlig känsla?

När vi gick till jobbet igår mötte vi två kollegor varav en skrev till mig senare.
Det där var den där snubben du snackat om va?
Ja, hurså?
Du såg så töntigt glad ut, skärp till dig för fan, han kan ju tro att du är trevlig.
(Nä, vi är inte så snälla mot varandra på mitt jobb :D)

Visst är det en härlig känsla?

När vi gick till jobbet igår mötte vi två kollegor varav en skrev till mig senare.
Det där var den där snubben du snackat om va?
Ja, hurså?
Du såg så töntigt glad ut, skärp till dig för fan, han kan ju tro att du är trevlig.
(Nä, vi är inte så snälla mot varandra på mitt jobb :D)

:rofl:

Snälla kollegor! Men ja, det är lite härligt att få vara töntigt glad ibland :p

Snubblade precis över en snubbe på Tinder där han på en av bilderna hade ett linne med texten "Zara Larson- sitt ned i båten" och med bio-texten: "Rekommenderar Teknikmagasinets självförsvarsspray, fungerar jäkligt bra".
Blev så arg att jag tryckte bort direkt, önskar att jag hade behärskning nog att tänka ett steg längre och anmäla profilen... :rage:

Alltså, den här diskussionen har blivit jätteskev i den här tråden :D Jag fick motfrågor på mitt ursprungsinlägg om detta som drog iväg på sidospår och har inte alls med denna karl att göra. Nej, min egen stämpel har såklart inte med honom att göra alls. Det var ett svar på en helt annan fråga. Det jag skrev från början var att utseendepressen, både på oss och våra dejter, kan vara ganska påtaglig i vissa delar av min umgängeskrets. Särskilt hos dessa tjejer som själva ratar alla män som inte är långa och normsnygga. Sen råkar dom dessutom veta om hur mina ex ser ut, och tanken slog mig väl mitt i alla tankar vad dom skulle säga om denna man. Inte mer än så. Alls :D Allt annat var lite sidospår för att någon var nyfiken.

Tack fina! :heart Problemet är väl att jag som allra oftast trivs med att vara fin och fixa till mig :p Det är som sagt inget större problem den här stämpeln bara att jag då och då försöker vara medveten om att jag begränsar mig själv.
Nu flyter jag väl iväg ytterligare men.. Jag stör mig så sjukt mycket på det där som du beskriver, alltså att vänner dömer varandras partner efter utseende. Eller "dömer" kanske är fel ord, stör mig på att de ens tänker tanken kring hur snygg denna partner är jämfört med tidigare.
Kan höra kommentarer kring att folk "bytt upp sig" eller "bytt ner sig" och jag tycker det är så sjukt störigt att säga sånt.
Tack och lov så håller ingen av mina nära vänner på med sådana idiotkommentarer..

(Jag hade fan klått upp ngn om den uttalade sig negativt om min partners utseende. Fy fan så sunkigt)

Nu flyter jag väl iväg ytterligare men.. Jag stör mig så sjukt mycket på det där som du beskriver, alltså att vänner dömer varandras partner efter utseende. Eller "dömer" kanske är fel ord, stör mig på att de ens tänker tanken kring hur snygg denna partner är jämfört med tidigare.
Kan höra kommentarer kring att folk "bytt upp sig" eller "bytt ner sig" och jag tycker det är så sjukt störigt att säga sånt.
Tack och lov så håller ingen av mina nära vänner på med sådana idiotkommentarer..

(Jag hade fan klått upp ngn om den uttalade sig negativt om min partners utseende. Fy fan så sunkigt)

Japp, håller helt med dig! Det är några få (kanske 2-3 tjejer) av en ganska stor umgängeskrets. Så det förekommer inte särskilt ofta men när det väl gör det så blir jag också väldigt irriterad. Det är riktigt sunkigt.

Min upplevelse är att dessa tjejer har byggt upp det här lite som ett försvarssystem. Ja, inte att kommentera andra utseenden då men överlag att ställa höga krav på sina dejter. Ingen är bra nog för dom, men när man väl skrapar lite på ytan så är dom lika livrädda som jag för relationer. För om någon helt plötsligt skulle vara bra nog, och dessutom vara intresserade tillbaka, vad skulle hända då?

Fick ett privat meddelande i ett annat forum där jag är med. En man som försökte få kontakt. Jag var uttråkad och bestämde mig för att svara (det har hänt att jag blivit överraskad).

Ganska snabbt påstod han sig gilla "lite udda saker". Efter att ha skrivit ytterligare lite så kom "Jag gillar att bli bunden, är det för udda för dig?". Alltså, VARFÖR tror män att det på något vis är ovanligt eller udda eller vad f*n som helst när femhundratrettioelva män i veckan sitter och skriver liknande saker till alla möjliga kvinnor på olika sidor? :confused:

Fick ett privat meddelande i ett annat forum där jag är med. En man som försökte få kontakt. Jag var uttråkad och bestämde mig för att svara (det har hänt att jag blivit överraskad).

Ganska snabbt påstod han sig gilla "lite udda saker". Efter att ha skrivit ytterligare lite så kom "Jag gillar att bli bunden, är det för udda för dig?". Alltså, VARFÖR tror män att det på något vis är ovanligt eller udda eller vad f*n som helst när femhundratrettioelva män i veckan sitter och skriver liknande saker till alla möjliga kvinnor på olika sidor? :confused:

Jag fattar framför allt inte varför dom måste vara så jävla framfusiga, om dom nu vill ligga och testa nya saker. Har det någonsin varit en vettig strategi? Jag ÄLSKAR sex och testar gärna nya saker i sängen, men det är för den tålmodige och respektfulle att upptäcka. Den som börjar snuska sig direkt över nätet får ju bara en blockning till svar.

Jag fattar framför allt inte varför dom måste vara så jävla framfusiga, om dom nu vill ligga och testa nya saker. Har det någonsin varit en vettig strategi? Jag ÄLSKAR sex och testar gärna nya saker i sängen, men det är för den tålmodige och respektfulle att upptäcka. Den som börjar snuska sig direkt över nätet får ju bara en blockning till svar.
Jag tippar på att de mest gillar att skriva om det... Men samtidigt borde de ju ha någon tanke om att testa på riktigt också? Det lär de ju aldrig någonsin få om de håller på sådär och det borde ju inte vara allt för svårt att räkna ut.

Jag tippar på att de mest gillar att skriva om det... Men samtidigt borde de ju ha någon tanke om att testa på riktigt också? Det lär de ju aldrig någonsin få om de håller på sådär och det borde ju inte vara allt för svårt att räkna ut.

Tror som du att de går igång på att skriva om det :yuck:

All talk no business :D Man ska ju svara nångång "Javisst! Vart bor du? Jag kan åka direkt. Ser fram emot att du ska visa mig allt du kan!"

Fick tips om Badoo. Vad tycker ni?
Klart negativt intryck.
Framför allt en uppseendeväckande stor andel rena fejkprofiler, samt profiler med osanna uppgifter (land, ålder mm). Jag skulle vilja säga att två av tio är rena fejkprofiler (läs: helt fiktiva klickgeneratorer) och ytterligare några har osanna grunduppgifter.

Kanske ser det annorlunda ut om man är kvinna.

Klart negativt intryck.
Framför allt en uppseendeväckande stor andel rena fejkprofiler, samt profiler med osanna uppgifter (land, ålder mm). Jag skulle vilja säga att två av tio är rena fejkprofiler (läs: helt fiktiva klickgeneratorer) och ytterligare några har osanna grunduppgifter.

Kanske ser det annorlunda ut om man är kvinna.
Det är gott om fejkprofiler på mer eller mindre alla datingsidor. Av någon anledning så "försvinner" de om man betalar. Dvs de är bara lurendrejeri. De skickar fejkmeddelande med som man då inte kan läsa förens man betalat. De är så vanliga att jag blev förvånad om det verkade vara en vanlig tjej så att säga i andra änden. Fast bland de som som skrev spontant så var en inte obetydlig andel ofta ren marknadsföring för sexuella tjänster. Och nej, det var inte någon sexsida - utan några av de vanliga sidorna som ofta tas upp här.

Dejten gick bra, väldigt bra :D någonstans igår innan dejten kände jag bara "nej, så jäkla dumt att dejta någon på jobbet och typ hela jobbet vet väl om det och kommer väl få alla detaljer efter" men de visade sig sen att det typ bara är min kollega som vet och vi är överens om att hålla det på proffessionell nivå på jobbet, men att vi gärna ses igen, vi ska bara få ihop våra scheman lite :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar