Har fått mail från en som sitter i fängelse och söker en kvinna som kan komma och hälsa på honom i fängelset...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått mail från en som sitter i fängelse och söker en kvinna som kan komma och hälsa på honom i fängelset...
Han var seriösDessutom att han vill ha en ridkurs av migJag vet inte hur seriöst det var menat, men jag får rätt ofta sådana kommentarer av män som vill lära sig rida (men absolut inte gå på ridskola), att "Men du har ju häst, du kan lära mig rida!"
![]()
Svara att det är billigare att rida på ridskola än att hyra häst av dig.Han var seriös
Lite senare skickade han: "Vore himla kul o få rida nån dag ..än pålle på 170 i mankhöjd vore mys".
Jag tipsade om ridskola och turridning, men det nappade han inte på. Istället skriver han "Har inte du än stor häst o låna ut? Så rider du med än liten efter"
Var han fått för sig att jag har en stor häst som jag vill låna ut vettesjuttonKan dessutom inte låta bli att undra varför han vill att jag ska rida en liten häst just?
![]()
Du kan nog börja formulera din avhyvling redan nu. Det kommer att komma.
Klart man måste kunna visa en ridbild om det ändå är på hästryggen man tillbringar stor del av tiden!
Nej jag förstod du inte menade att man inte skulle det. Jag förväntade mig också lite höhö-idioter. Fast inte denna gång, och inte heller för 8 år sen på HP. Och på det senare hade man kanske förväntat sig fler sådana. Jag har nog dock aldrig varit en idiot-magnet. Har inte ens varit i närheten av det ni berättar om. Visst fick jag en del intetsägande och/eller absurt felstavade meddelanden och en och annan patetisk töntJa, jag säger inte att man inte ska det. Jag säger bara att män som höhö-ar kring det är idioter. Du måste ha haft en väldig tur som slapp dem.
Inte alls, löjligt och barnsligt försök av honom.Snackat med en kille på tinder som såg bra ut och varit trevlig. Han ville gå över till whatsapp vilket jag normalt inte vill eftersom man lämnar ut sitt nr, men känner också att om jag ska träffa någon så måste jag våga lite - sagt och gjort. Första frågan där: var bor jag. Svarar norrort, vilket innefattar ett större område, men ändå en riktning sas och fingervisning om rimligt avstånd. Men sen vill ha veta var i norrort. Och det vill jag inte lämna ut innan jag träffat människan. Och då får man dryga kommentarer om att man är hemlighetsfull och töntig. Är det så svårt för folk att förstå att man inte vill lämna all info direkt? Det är ju lätt för honom att ta reda på mer med namn, ålder, bilder, jobb, telefonnr och dessutom ett visst avgränsat område om han vill, är jag fånig som inte vill göra det lättare för honom?
Om det är rätt eller fel vet man väl inte förrän efteråt, typ?Jag och spanjoren har överlevt hela fyra nätter ihop i hans lilla etta. Vi drack lite i lördags (blev lite fulla men inte redlösa) pratade mycket lyssnade på musik osv. Det känns bra mellan oss och det fysiska fungerar finfint om man säger så. Han har bra och dåliga sidor som alla andra. Men hur sjutton vet man om det är rätt så att säga? Minns att jag med exet också var lite "tveksam " i början. Eller i varje fall inte lika på. Jag överanalyserar gärna saker, men jag kanske bara ska ta det som det kommer och njuta av tillvaron.
Snackat med en kille på tinder som såg bra ut och varit trevlig. Han ville gå över till whatsapp vilket jag normalt inte vill eftersom man lämnar ut sitt nr, men känner också att om jag ska träffa någon så måste jag våga lite - sagt och gjort. Första frågan där: var bor jag. Svarar norrort, vilket innefattar ett större område, men ändå en riktning sas och fingervisning om rimligt avstånd. Men sen vill ha veta var i norrort. Och det vill jag inte lämna ut innan jag träffat människan. Och då får man dryga kommentarer om att man är hemlighetsfull och töntig. Är det så svårt för folk att förstå att man inte vill lämna all info direkt? Det är ju lätt för honom att ta reda på mer med namn, ålder, bilder, jobb, telefonnr och dessutom ett visst avgränsat område om han vill, är jag fånig som inte vill göra det lättare för honom?
Här skulle jag vilja dra till med att det är han som är ett jävla creep och att han reagerar på det sätt han gör visar klart och tydligt att han är den sorts creep man inte vill lämna ut uppgifter till.Snackat med en kille på tinder som såg bra ut och varit trevlig. Han ville gå över till whatsapp vilket jag normalt inte vill eftersom man lämnar ut sitt nr, men känner också att om jag ska träffa någon så måste jag våga lite - sagt och gjort. Första frågan där: var bor jag. Svarar norrort, vilket innefattar ett större område, men ändå en riktning sas och fingervisning om rimligt avstånd. Men sen vill ha veta var i norrort. Och det vill jag inte lämna ut innan jag träffat människan. Och då får man dryga kommentarer om att man är hemlighetsfull och töntig. Är det så svårt för folk att förstå att man inte vill lämna all info direkt? Det är ju lätt för honom att ta reda på mer med namn, ålder, bilder, jobb, telefonnr och dessutom ett visst avgränsat område om han vill, är jag fånig som inte vill göra det lättare för honom?
Åh gudars, behöver failpepp.
Dök upp en bekant på tinder, och jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle ta vänster eller höger. Ville inte ta vänster för jag är inte ointresserad, men ville ta vänster för att slippa att det känns skevt när vi stöter på varandra. Då kan en låtsas som ingenting. Men så tog jag höger eftersom jag inte är ointresserad. Match. Och så efter en liten stund när jag bestämt vad jag skulle skriva som var lagom oskyldigt och på nivån att det kan vara kompisswipe så har han avmatchat.
Finns stor risk att jag springer på honom i helgen och det finns inget jag kan göra åt det.
När jag hamnar i dessa dilemman "ska/ska inte" brukar jag stänga ner appen och starta om den... Flesta gångerna kommer det nya innan personen dyker upp igen... Och har jag fortfarande inte bestämt mej så gör jag om proceduren (stänger ner appen) tills jag mot all förmodan svarar eller slipper se personen igen (då den inte dyker upp mer)
Men i övrigt tycker jag nog inte din svepning va nåt "fail" som du säger vet du ju vem personen är... Och kunde skrivit "fan va kul, visste inte du hade Tinder" typ... Så varför ska du nu tycka det är "kymigt" för att han avmatcha ? Va som vanligt när ni ses... Och OM du nu vill ta upp de så säg nåt som "haha du hann ju avmatcha mej innan jag hann säga hej ens ju, tyckte de va kul att du finns på Tinder, har du hittat några roliga där ?"
Slappna av ... Tinder är inte dödsseriöst...